/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
Ereolens lydbøger
Fra : ingelein
Vist : 463 gange
100 point
Dato : 17-08-15 10:15

Er det rigtigt, at mange af ereolens lydbøger kun kan høres online og ikke kan downloades?... Ikke så smart uden internet på en rejse! Ofte ser man det først, når man (jeg) har sagt ja til at ville låne bogen. (Download til Ipad).
Ingelein

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 17-08-15 10:43

Efter hvad der skrives her, kan det sagtens lade sig gøre at låne dem med offline

https://ereolen.dk/faq-page#t12n100

Men prøv selv at gå disse sider igennem...

https://ereolen.dk/faq-page

Accepteret svar
Fra : EXTERMINATOR

Modtaget 100 point
Dato : 17-08-15 19:03

Citat
Bemærk: Du har kun adgang til dine lånte og herunder dowloadet titler, når du er logget ind på app'en. Du skal være på internettet for at logge ind på app'en. Så snart du er logget ind i app'en behøver du ikke længere internetadgang, for at læse dine downloadet titler

Så selv om du har downloadet dem skal du stadig på nettet for at få lov til at lytte til dem.

Det lyder jo som en dårlig vittighed, Du har en programmør der laver en app der kan downloade bogen til offlinebrug og så kommer der en eller anden advokat og siger "vi skal lige have lavet det om så de skal logge ind på vores hjemmeside før de må høre bogen"

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 17-08-15 19:25

Hej EXTERMINATOR
Ja, en gang imellem er det som du skriver: Man skal logge sig ind for at lytte til de bøger man har downloadet. Det er da helt hen i vejret.
Det jeg spørger om i dag er lige så træls. Jeg klikker på at jeg vil låne en lydbog. Svarer ja til at jeg vil låne den. ......................Og så kan jeg kun høre den online, ikke downloade. Jeg gad nok vide, hvem der har designet/programmeret Ereolen.
Vi kan kun låne 4 bøger om måneden, og de skulle for mit vedkommende gerne være til download.
Ingelein

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 18-08-15 14:39

Nu har jeg downloadet vejledningen til Ereolen. Ja, det er yderst fjollet. Når jeg har lånt de 4 bøger som jeg kan låne og downloadet dem uden at logge ud fra appen er alt ok. Imidlertid vil min gemal også downloade sine 4 lydbøger. Så er man nødt til at skifte bruger. Han logger sig ind, og så er jeg logget ud. Det vil sige at jeg ikke kan lytte til de bøger der er downloadet uden at logge mig ind. Vi har ikke adgang til nettet når vi sejler. Så det er kun en af os, der har adgang til bøgerne, nemlig den, som er logget ind sidst, vel at mærke uden at logge ud igen.
Jeg kan ikke forstå, at der ikke er adgang til det der nu engang er downloadet og ligger på Ipad'en.
Temmelig åndsforladt programmør, der har stået for systemet!
Ingelein

Kommentar
Fra : dova

Dato : 23-08-15 14:26

E-reolen blev noget skod dengang de ændrede så man ikke længere kunne downloade de lånte bøger til E-boglæsere. og nu er det blevet endnu mere skod efter de ændrede siden for snart et år siden.

Appen fungerer ad H****** til hvis man er Android-bruger og i de fleste tilfælde så dårligt, at man skal forsøge at få det til at virke online via hjemmesiden.
Og så er det nemlig, som du også oplever, et problem hvis man er steder uden enten internetadgang eller dækning.

Godkendelse af svar
Fra : ingelein

Dato : 08-09-15 23:24

Tak for svaret EXTERMINATOR. Har klaget til Ereolens folk - og de beklager - men der er fejl i Appen, som de ikke kan løse, selvom de har prøvet i lang tid. Appen lukker ned og dermed logger man sig også ud. - Beklageligvis
Ingelein