/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Windows 10 og dvale
Fra : lougen
Vist : 719 gange
50 point
Dato : 16-08-15 16:39

Når min PC går i dvale, kan jeg ikke vække den igen, jeg er nødt til at slukke vha. hovedkontakten og derefter starte PC'en igen. Dette er sket efter installation af Windows 10.
Kender en med samme problem.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 16-08-15 19:06

Højreklik nede til venstre og vælg kontrolpanel.
skriv dvale i søgefeltet
Her har du nogle muligheder for at "skrue" på strømstyring.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 16-08-15 19:06

Kan det tænkes at din pc står forkert i Bios

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 16-08-15 19:08

Citat
Højreklik nede til venstre og vælg kontrolpanel.

Højreklik på Start knappen og strømstyring ligger # 2 på listen

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 16-08-15 19:09

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 16-08-15 19:10

Du kan også
træk musen ned til højre og klik på tandhjulet
skift pc indstillinger
pc og enheder
strømstyring og dvale

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 16-08-15 19:11

Mange veje fører til PC.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 16-08-15 19:29

Citat
træk musen ned til højre og klik på tandhjulet
skift pc indstillinger

Den har jeg så til gengæld i Start

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 16-08-15 20:03

ja ja mig-selv...............................så kører du nok win 10.

Jeg skifter så meget mellem win 7 og win 8 og win 10 i øjeblikket, så jeg snart ikke aner hvad jeg selv hedder.

Og det er på samme computer.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 16-08-15 20:13
Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 16-08-15 20:16
Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 16-08-15 21:47

Citat
træk musen ned til højre og klik på tandhjulet
skift pc indstillinger

Håber i af sikkerheds grunde i har taget et NÆRMERE kig på jeres net-forbindelserne.
Har vist været her - men engang mere, kan vel ikke skade - forbavset over alt der skal på nettet.

http://spic.dk/index.php?view=5601439754150

Kommentar
Fra : lougen

Dato : 17-08-15 10:06

Tak for svarerne. Jeg havde åbenbart ikke gjort det klart at det er en stationær PC spørgsmålet drejer sig om.
Fremgangsmåderne forklaret ovenfor, tandhjul til højre og højreklik på startknappen fører ikke til noget, da jeg ikke har tandhjul til højre og ved højreklik på start får noget helt andet frem.

Kommentar
Fra : lougen

Dato : 17-08-15 18:07

Jeg har været inde i strømstyring og her er PC sat til ALDRIG at gå i dvale, men det gør den alligevel, så det er meget mystisk!!!!!!!!!!!!
Jeg har været på ASUS hjemmeside, men her er ingen drivere til Win 10, så det går nok med 10'eren som med de forrige styresystemer, mange børnefejl!!!!!!!!!!

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 18-08-15 17:01

Citat
Jeg har været inde i strømstyring og her er PC sat til ALDRIG at gå i dvale, men det gør den alligevel, så det er meget mystisk!!!!!!!!!!!!

Har du set efter i Bios?

Kommentar
Fra : lougen

Dato : 19-08-15 00:15

Hvad skal jeg se efter i Bios? Jeg har kun installeret win10, det skulle vel ikke have indflydelse på Bios opsætningen!!!!!!! Problemet var der ikke med win 7 - 8 - 8.1