/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Kan Webmail og Outlook arbejde sammen?
Fra : Oldboston
Vist : 611 gange
100 point
Dato : 16-08-15 00:02

Jeg har i flere år haft betalt webmail hos den udbyder, der hedder 1&1, de tilbyder bl. meget andet webmail adresser på mange forskellige domæner, bl. a. mail.com og post.com. Jeg har valgt den betalte Premium-verson til ca. 20 USD årligt, fordi den rummer mange faciliteter, cloud, god sikkerhed mm.
Men jeg ved, at mange er glade for Outlook funktionen i Wimdows. Jeg har bare aldrig helt kunnet finde ud af, om jeg kan kombinere en webmail adresse med Outlook. Så vidt jeg forstår, ville det være en fordel, at jeg har mails liggende på min egen pc, og ikke nødvendigvis behøver gå på nettet for at læse eller skrive en mail. Men kan de to faciliteter kombineres? Kan jeg bevare min adresse hos mail.com, og alligevel skrive kladder, opbevare endt og modtaget mail på Outlook? HVordan skal jeg bære mig an? Eller har jeg helt misforstået det hele? Jeg vil være meget taknemlig for et svar, der virkelig hjælper mig, især hvis svaret indeholder en komplet vejleding til, hvad jeg kan gøre for at kombinere de to muligheder.
Jeg lægger ud med 100 points, men hvis en af jer har en fuldgyldig instruktiv vejledning, dobler jeg op. På forhånd tak til det gode netværk på kandu...

Accepteret svar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Modtaget 110 point
Dato : 16-08-15 00:12

Jeg har mine mails hos Azero.dk Her er der ingen problemer med både at have webmail og et mailprogram som for eksempel Outlook til den samme postkasse. Man skal dog lige huske at bruger man protokollen pop3 til at hente sin post ned med så forsvinder de straks fra webmail. Det samme sker ikke med protokollen IMAP. Bruger man IMAP, og læser sin post fra flere forskellige maskiner, og sletter en mail på én maskine, så forsvinder den samme mail også fra alle de øvrige maskiner og fra webmail.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 16-08-15 00:14

Intet problem, jeg gør det allerede.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 16-08-15 01:55

Jeg kender ikke mail.com men hvis det er den her:
https://www.mail.com/mail/#.1258-header-nav1-1
så rul ned på siden og se at både POP3 og IMAP er mulig med Premium som du har har, altså hvis det den rigtige mail.com der er i mit link

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 16-08-15 01:57

Altså svaret er JA du kan bruge Outlook eller et andet mailprogram til at modtage og sende fra mail.com

Kommentar
Fra : palleby

Dato : 16-08-15 12:17

Jeg henter min mail fra gammel tdc pop3 også opsat som webmail.

Har x i "gem kopi på serveren" i mail indstillinger i outlook .så skal jeg selv slette dem..manuelt på wemail ( bruger Mailwasher.)

Kommentar
Fra : Oldboston

Dato : 16-08-15 14:12

Foreløbig tak. Når jeg prøver at oprette min webmail i Outlook. kommer jeg til en meny, hvor jeg skal udfylde mailadresse, adgangskode, og angive pop3 eller imap, men der er også et felt, hvor jeg skal udfylde "server". Hvad skal jeg mon skrive der, og hvor kan jeg finde den relevante betegnelse for serveren, som jeg skal sætte ind her?- Undskyld, hvis spørgsmålet lyder dumt, selv om man arbejder med pc'en hver dag og behersker en stor del på brugerniveau, er der dog stadig store hvide pletter på landkortet.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 16-08-15 15:12

Er der ikke en vejledning i opsætning på mail.com's hjemmeside? Vi kan ikke se den uden at være brugere.
En søgning på mail.com pop3 giver blandt andre dette resultat, er det noget du kan bruge? Du kan også vælge IMAP så vises mail som er på serveren i stedet for at du med POP3 henter mail fra serveren og skal indstille til at gemme en kopi på serveren hvis du vil have adgang til gamle mails når du logger på deres hjemmeside, du skal bruge samme kodeord som når du logger på mail.com i browseren:
http://email.about.com/od/Accessing-Mail-com/f/Mail-com-SMTP-Server-Settings.htm
først står der om indstillinger i en POP3 opsætning og nedenunder kan du klikke Mail.com IMAP server settings for at indstillinger for en IMAP opsætning

Kommentar
Fra : transor

Dato : 17-08-15 15:33

Du kan ikke bruge outlook til den gratis udgave af mail.com.

du skal hoste op med nogle skillinger ,eller bruge mail adresse et andet sted.

Kommentar
Fra : Oldboston

Dato : 17-08-15 22:03

tak til ovn og transor, jeg arbejder videre i næste uge med ovns forslag- ....bruger betalt version...premium mail com, udgiften er lille sammenlignet med fordelene, vender tilbage senere....

Godkendelse af svar
Fra : Oldboston

Dato : 22-09-15 09:47

Tak for svaret Soren_Steen_Nielsen.