/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
Podegra.
Fra : TEAS
Vist : 1200 gange
200 point
Dato : 15-08-15 11:28

Jeg har fået podegra i venstre storetå.
Er der noget der kan kurerer det.
Jeg vil gerne høre om positive kurer mod podegra.
mvh
Teas

Kommentar
Fra : transor

Dato : 15-08-15 11:32

Gå til lægen.
Der findes medicin som afhjælper det.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 15-08-15 11:37

Nu er et så Podagra du har fået det kan du læse en masse om på nettet...

bla. her: http://www.netdoktor.dk/sygdomme/fakta/podagra.htm

google.dk/search?q=podagra&ie=&oe=

God bedring...

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 15-08-15 12:09

Så vidt jeg husker spiller kroppens syre-base balance en rolle.

"Syre og base

Det er ikke dokumenteret, at man kan lindre sin gigtsygdom ved at holde op med at spise såkaldt syredannende mad, som anbefales af nogle alternative behandlere. Kroppen har som udgangspunkt et velfungerende system, der selv kan regulere balancen mellem syre og base.

Undtagelsen er urinsyregigt, hvor kroppen ophober for meget af en bestemt slags syre (urinsyre), og her gælder særlige kostråd
."
http://www.magasinet-sundhed.dk/sundhed/artikler/spis-rigtigt-mod-din-gigt/

Syre-base balance kan du læse mere om her: http://radiodoktoren.dk/radiodoktoren/2014/03/25/syre-base-balancen-naturli
Googl selv videre.

Når min har symptomer på for meget syre i kroppen, så tager hun lidt salmiakspiritus på en teske og skyller det ned med vand.
Den metode har jeg ikke selv haft mod på, at prøve, men hvis jeg har spist meget kage, sukker og andet syredannende og kan mærke det i ryggen, så presser jeg en halv (økologisk) citron, kommer lidt vand i og drikker det, skyller efter med vand, også for tændernes skyld.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 15-08-15 14:12

Lægen vil også kunne finde ud af OM du har Podagra.

Kommentar
Fra : skytten49

Dato : 15-08-15 16:13

jeg har haft podagra i 2001 og på det tidspunkt spiste jeg ofte spegepølse. Da jeg havde læst om fødevarer der gav podagra, holdt jeg op med at spise spegepølse og har siden kun haft 2 milde anfald af podagra. jeg har hørt at rødvin også kan give podagra, men jeg drikker ikke rødvin pga. allergi, så jeg har ikke afprøvet det.

Accepteret svar
Fra : Oldboston

Modtaget 200 point
Dato : 16-08-15 00:09

Uden at have personlige erfaringer på dette felt, ved jeg dog en del, og i alt fald så meget, at podagra fremkommer af for stort syreoverskud i kroppen. Du har brug for at vide en masse om syre-base-balancen i din krop. Langt de fleste i den moderne vestlige civilisation har alt for højt syretal i kroppen. Det kommer af bl. a. kaffe, søde sager, vin, alkohol, kød m. m.
Et godt råd,jeg vil give dig er, at ofre nogle hundrede kroner på en konsultation hos enten en biopat eller en heilpraktiker. Du kan finde deres bracheorganisationer på nettet, de kan henvise til en lokal eller så nær på dg som muligt. De kan vejlede om kostvaner, kosttilskud, mineraler etc., der kan hjælpe. Kan du få rettet din syre-basebalance op, så de går mere i basisk retning, kan du faktisk helbrede dig selv uden kemisk medicin. Den kemiske medicin er selvfølgelig ikke at foragte, men billegere og bedre, hvis du selv ved små justeringer i din hverdag kan rette op. Prøv også at søge på internettet, måske har Radiodoktoren Carsten Vagn Hansen noget om dette. HAn er ret genial. Også andre alternative hjemmesider omtaler måske dette. Naturetode er ofte bedre end kemi.

Godkendelse af svar
Fra : TEAS

Dato : 18-08-15 00:48

Tak for svaret Oldboston.
Det er svært at vælge en kommentar.
Lægerne vil gerne udskrive gigtpiller ud men de ødelægger nyerne mm.
Det er kosten jeg har lagt da jeg fandt syre-basetabeller på nettet det er
dem jeg retter mig efter.Nu er smerten aftaget lidt så det går den rigtige vej.
Tak til alle der er kommet med en kommentar.
mvh
Teas

Kommentar
Fra : Oldboston

Dato : 19-08-15 21:23

tak for points, og god bedring....