/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Den rigtige....
Fra : Kaptajn-Tommy
Vist : 560 gange
100 point
Dato : 14-08-15 22:18

Hej vagnr., nu ved jeg selvfølgelig ikke hvordan du opfatter virkeligheden, derude i Avedøre, men at bruge "MandagMorgen" som sandhedsvidne, er vel at "stramme" den.

Du linker fuldstændig og helst ukritisk en artikel fra "MandagMorgen" :
Citat
Danmark er blot nr. 81 på FN’s globale rangliste over de lande, der modtager flest flygtninge i forhold til deres økonomiske velstand. Vi er overhalet af lande som Sverige, Norge, Tyskland og Holland. Danmark modtog i årets første kvartal færre flygtninge pr. indbygger end EU-gennemsnittet. De fattigste lande bærer de største byrder.
Jow, jeg forstår godt "de" kalder avisen/Ugebrevet for "MandagMorgen"
Symptomerne kender jeg selv fra en ordentlig weekend druktur..........."Mandag Morgen"

Her er en oversigt over, hvor mange asylansøgere EU-landene tog imod sidste år (2014) målt per tusind indbyggere - det må være det europæiske tal som er ledetråden.

* Sverige 8,4

* Ungarn 4,3

* Østrig 3,3

* Malta 3,2

* Danmark 2,6

* Tyskland 2,5

* Belgien 2,1

* Luxembourg 2,1

* Cypern 2,0

* Holland 1,6

* Bulgarien 1,5

* Italien 1,1

* Frankrig 1,0

* Grækenland 0,9

* Finland 0,7

* Storbritannien 0,5

* Irland 0,3

* Letland 0,2

* Litauen 0,2

* Polen 0,2

* Slovenien 0,2

* Tjekkiet 0,1

* Estland 0,1

* Spanien 0,1

* Kroatien 0,1

* Rumænien 0,1

* Slovakiet 0,1

* Portugal 0,0

* Data er afrundet til nærmeste 0,1. Målingen er foretaget på baggrund af indbyggertallet i de pågældende lande per 1. januar 2014.

Kilder: Eurostat.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 15-08-15 11:14

Nu ved jeg ikke, hvilke tal I 2 læner jer op af?

Men... der er forskel i at beregne 'plads & råd' til 'ny-tilflyttere' ud fra BNP pr. indbygger
..og efter antallet 'statsborgere'!

Det giver selvfølgelig 2 (-flere) forskellige udfald.

Alt efter om landet er 'rigt' eller 'fattigt', areal pr. indbygger osv.

JA, Danmark har 'råd til' flere indbyggere end i f.eks. Grækenland målt på BMP, men udfra en beregning af km^2 antallet pr.indbygger?

Jeg mener personligt at flygninge skal fordeles mellem EU-lande ifht. indbyggertal. Ikke landets størrelse i areal eller BMP.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 15-08-15 11:18

Citat
..målt på BMP
..eller BMP

Hmm... N og M tasterne sider for tæt på hinanden ..på mit tastatur
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 15-08-15 11:32

Kunne dette være en 'løsning' du vil kunne tilslutte dig Tommy?

http://latestnewsresource.com/da/news/amerikanskij-millioner-predlozhil-sozdat-novuju-stranu-dlja-bezhentsev

</MOLOKYLE>

Accepteret svar
Fra : lgs

Modtaget 100 point
Dato : 15-08-15 15:26

Det synes efterhånden at være en naturlov (med affødte diskussioner som denne), at flygtninge fra samfund, der lider under selvskabte plager - Taleban, præstestyre...fortsæt selv listen - det er der ikke noget at gøre ved og det må modtagerlandene lære at leve med.

Der var dog i foråret et lille pip i medierne fra højtstående politisk hold (ikke dansk) om, at det er på tide at sige til disse samfund/lande, at ansvaret er deres og ikke vort. Vi nærmer os i disse tider laaaaangsomt at sige fra - bombastiske hegn og mure, Australiens kontante stillingtagen og herhjemme påtænkte annoncer, der meget forsigtigt orienterer om det, der reelt er budskabet: vi orker ikke flere af jer. Bliv hjemme og tag fat på at gøre jeres egne samfund tålelige at leve i. Så skal vi nok åbne for bistandshanerne - men frem for alt: I har selv ansvaret for jeres interne religionskrige og jeres kleptokratstyrer.

Diskussioner om hvor vi befinder os på hvilken liste er talen uden om selve problemets kerne.

Kommentar
Fra : Reset

Dato : 15-08-15 22:57

lgs er inde på noget af det rigtige. Selvskabte plager. Plager skabt vha. kulturelle og/eller religiøse forhold.
Verden bliver ikke et bedre sted af, at sende den trejde verdens uansvarlige overbefolkning til de dele af kloden, hvor der ageres klogt.

I sidste ende bliver vi alle bare fattige.
Verden bliver "beriget" med 80.mio flere indbyggere hvert år, sandsynligvis i den del af verden,
hvor man i forvejen har svært ved, at skaffe sig føden.
Den nemme løsning er, at lade sig forsørge af den hvide mand, men denne her hvide mand er træt af, at se sit land blive rendt over ende af uproduktive lykkeriddere.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 16-08-15 00:10

Citat
Kunne dette være en 'løsning' du vil kunne tilslutte dig Tommy?

http://latestnewsresource.com/da/news/amerikanskij-millioner-predlozhil-sozdat-novuju-stranu-dlja-bezhentsev
Nej, det er ikke den rigtige løsning. Der vil ske et ud af to - enten bliver der indbyrdes ufred og nogen må igen flygte, eller, der sker det, at "landet" hurtigt bliver overbefolket af afkom og de må....ja, flygte fra fattigdommen. Kort sagt, uanset hvilken løsning der vælges, ville det ikke kunne administreres. Den berømte skrue uden ende.

Den rigtige løsning er som lgs og Rest skriver: Lad dem selv ligge og rode med de selvskabte problemer der, hvor de er nu.

Indvandrede kommer aldrig til - som nogen danskere drømmer om, at skubbe gammel-danskere rundt i deres kørestole.

Kommentar
Fra : Reset

Dato : 16-08-15 01:29

"Indvandrede kommer aldrig til - som nogen danskere drømmer om, at skubbe gammel-danskere rundt i deres kørestole."

Næh, næh tvært om. Muslimen har jo pligt til, at dræbe os med den forkerte tro, hvor end de møder os.
Og skulle de lade nåde gå for ret, skal de i de mindste gøre os til slaver. Det har de med hjælp fra uduelige danske politikere lykkedes ganske godt med her i landet.
Man kan ved selvsyn konstatere hvordan brune og sorte muslimer dasker sorgløst rundt i arbejdstiden, mens vi andre knokler røven ud af bukserne i en senere og senere alder. For mit eget vedkommende 62. år, og 46. år på arbejdsmarkedet.
Tak for lort.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 16-08-15 15:38

Jeg kan egentlig godt følge jeres tankegang: Tommy, lgs og reset
..men jeg tror nu ikke det er de 'flygtene' som har skabt 'problemerne.

Det er derimod alle de som har haft fingrene nede i kagedåsen, da der blev købt olie og solgt våben ..fra såvel øst som vest. Altså: KAPITALEN !!!

..og det er jo ikke dén part vi ser flygte. Det er den civilbefolkning som bliver bombet ud i magttomrummet af velmenene interessanter som USA ...og Danmark i kampen mod de oprørske kapitalinteresser.

..og sådan har det altid været: Angola, Kongo, Kuwait, Iraq ..og hvor der ellers har været 'konflikter' i 'fattige' lande. (Rige på resurser, men fattige på demokrati = Læs: Diktaturer).

Det er jo evident IKKE præsterne og sheikerne som flygter til Vesten som 'velfærdsturister' ...vel?

..uanset religionsanskuelse.

Klap hesten: Det er folk i nød og armod vi taler om ...for ca. 98% vedkommnede ..gætter jeg på.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 16-08-15 15:54

De egentlige 'velfærdsturister' er, som jeg anskuer det: De østarbejdere som Venstre og resten af Blå Blok ..med CEPOS som sandhedsvidne gerne ser flere af.

Betaler ikke skat i DK dersom de er ansat i DK i mindre end 3 mdr. inden for en 6 mdr.'s periode, men derimod med børnepenge og SU familien 'derhjemme' ..samt medtaget 'optjening af dagpenge fra hjemlandet ...eller eet af de andre Schengenlande for at kunne 'nasse' på det Danske arbejdsmarkeds system ...og forbeholder sig retten til at kunne arbejde her i landet uden overenskomst eller mindsteløn...da dette er ikke er krævet ved lov.

Arbejdsgiverne og politikerne jubler. De tager jo det arbejde som Danskerne (Læs: de arbejdsløse) ikke 'gider' at lave på samme vilkår (Hvilket de i sagens natur ikke kommer i nærheden af !)

Føj for en dobbeltmoral

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 16-08-15 21:38

Citat
.og det er jo ikke dén part vi ser flygte. Det er den civilbefolkning som bliver bombet ud i magttomrummet af velmenene interessanter som USA ...og Danmark i kampen mod de oprørske kapitalinteresser.

..og sådan har det altid været: Angola, Kongo, Kuwait, Iraq ..og hvor der ellers har været 'konflikter' i 'fattige' lande. (Rige på resurser, men fattige på demokrati = Læs: Diktaturer).
Ja altså, den påstand du kommer med der, er en sandhed med meget store modifikationer .

Citat
Klap hesten: Det er folk i nød og armod vi taler om ...for ca. 98% vedkommnede ..gætter jeg på.
Ja, de må squ være fattige, de har ikke engang råd til en "billet" til deres børn. Børnene bliver altså efterladt - og overladt til sig selv i krigens nød og elendighed. Ja så må man være fattig både på kapital og på kærlighed til deres egne børn...

Men det korte ad det lange: Europa og især Danmark har ikke råd til - hverken økonomisk eller kulturelt - at modtage flere muslimske flygtninge, fordi, disse flygtninge pr. automatik skal -og bliver til indvandrede.

Personligt vil jeg gøre alt hvad der står i min magt for at bekæmpe denne sindsyge indvandring. Jeg ønsker ikke mine efterkommere skal leve i -og under et muslimsk helvede.! Så meget elsker jeg dog mine børn - og om et X-antal år, børnebørn.

Jeg forstår simpelt ikke at asyllanterne skal være indvandrede.
Giv dem et ophold indtil der er fred i deres lande, og så er det retur til deres respektive lande igen, der er hårdt brug for dem der, landet skal jo genopbygges.

Og jeg forstår slet ikke, at de ikke bliver i deres eget fædreland og slås for det...?
Tænk, hvis alle europæere flygtede fra Europa dengang Hitler erklærede Polen krig i 39 -
Eller tænk, hvis folk havde lyttet til Dagbladet Politiken, som skrev at Winston Churchill var en meget farlig mand, da Churchill erklærede Adolf Hitler krig. Tænk, hvis folk havde taget denne sindsyge melding til efterretning..?????
Hvordan havde Europa så set ud??

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 16-08-15 22:42

........Og lige en til at sove på....

Sakset fra JP.
Citat
I Sverige bugner apotekernes hylder af plastre i alle tænkelige former. Men hvis man ønsker at matche sin hudfarve, har man kun et valg: Beige.

Det kritiserede den svenske blogger Paula Dahlberg mandag i et radioindslag i Sveriges Radio.

Paula Dahlberg er adopteret fra Colombia og driver en blog om fænomenet hverdagsracisme. Det beige plaster er et symptom på det, Paula Dahlberg kalder "hvidhedsnormen". Hvis hvide individer er normen, er det indlysende, at man ikke tænker over, at der findes andet, mener hun. Alene inden for apotekets udbud findes der en række varer, som falder ind under hvidhedsnormen, og som man med fordel kan kigge på.

Hvidhedsnormen..???? Okay, hvis hvidhedsnormen er et problem, må jeg da hellere indrømme, at mit lokumspapir er dybt racistisk.....Og kunne så tilføje......indtil papiret er brugt, så er lokumspapiret politisk korrekt igen.

Sørgeligt, at verden er skruet sådan sammen.
Med disse ord ønskes alle en godnat. Husk, hænderne skal være oven på dynen

Kommentar
Fra : lgs

Dato : 16-08-15 23:38

Tommy:

for det tilfælde, at du i dit (midlertidige?) eksil ikke skulle have bemærket det, så fik selvsamme sag vor udenrigsminster (har glemt, hvad han hedder) i gyngen, idet han spontant havde tweetet, at så var han da endnu en gang glad for ikke at bo i Sverige -
stort postyr fra såvel Sveriges UM som danske vogtere af den korrekte internationale og ikke mindst interskandinaviske tone.
Med efterfølgende undskyldning fra hvad-er-det-nu-han-hedder.

Men ellers mener jeg fortsat, for at komme næsten tilbage til udgangspunktet, at en holdning som Australiens er den mest effektive, hvis man virkelig vil sende det klare signal, som det tandløse FN ikke vil/kan sende: har I samfundsstrukturer, der p.g.a. religion og anden dårligdom gør, at jeres borgere, som ikke hører til magten og kleptokratiet, ikke ser anden udvej end at fly frem for at gå sammen i effektiv modstand på tværs af klaner og religiøs orientering , så modtager vi ikke flere. Kun på den måde er der en minimal chance for, at I lærer at leve i det 21. århundrede.

Kommentar
Fra : Klatterup

Dato : 17-08-15 13:31

Tal og statestikker er nogle forunderlige størrelser, og det er for det meste muligt at få det svar man ønsker, alt efter hvordan man stiller spørgsmålet, hvilket også viser sig her.

Det må være hvad det enkelte land formår at få integreret / antal flygtninge, og det må også være vigtigt for den enkelte flygtning, at få en så fornuftig start på det nye liv som det nu engang er muligt, og her må den enkelte også selv aktivt medvirke.

Og går man ud fra det, så er tallene osv. ganske anderledes end ovenfor skitseret.

Så nu får jeg nok på hattepullen, men det tager jeg så med.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 17-08-15 18:57

Citat
Og går man ud fra det, så er tallene osv. ganske anderledes end ovenfor skitseret.
Ja tallet er nok større end angivet.
Du har ret i, at statistik er noget finurligt noget. Winston Churhcill sagde da også: "Jeg tror kun på statistikker, jeg selv har forfalsket."

Citat
Så nu får jeg nok på hattepullen, men det tager jeg så med.
Neeeiij da, hvorfor tror du dog det..?

Citat
for det tilfælde, at du i dit (midlertidige?) eksil ikke skulle have bemærket det, så fik selvsamme sag vor udenrigsminster (har glemt, hvad han hedder) i gyngen, idet han spontant havde tweetet, at så var han da endnu en gang glad for ikke at bo i Sverige -
stort postyr fra såvel Sveriges UM som danske vogtere af den korrekte internationale og ikke mindst interskandinaviske tone.
Med efterfølgende undskyldning fra hvad-er-det-nu-han-hedder.
Han hedder Kristian Nosseløs - og er skabsradikal.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 17-08-15 20:19

Klatterup ->
Citat
Tal og statestikker er nogle forunderlige størrelser...

JA: En stastestik er KUN korrekt ...hvis man selv har 'forfalsket' den
</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 25-08-15 19:39

Tak for svaret lgs.