/ Forside/ Teknologi / Administrative / Andre administrative / Spørgsmål
10  Teil 559
Windows 10
Fra : sdam
Vist : 854 gange
50 point
Dato : 14-08-15 14:05

Jeg er lidt den forsigtige type, så jeg vil høre om der er nogen der har gode og positive erfaringer med den nye Windows 10 - inden jeg springer på den?

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 14-08-15 14:21

Eneste jeg har tvivl med er déts browsere, før brugte jeg IE8 men er så gået over til Crome, da det for mig er den eneste browser der er AD og reklamefri, også på tuben.
Opstart tager 10 sekunder på min pc - det kan man vel godt leve med..
Har kun problemer med et par enkelte programmer, og de virkede heller ikke perfekt på den gamle win7.
Prøv det, du har en måned til at gå tilbage til det gamle system.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 14-08-15 16:21

Hvis man ikke kan lide edge browseren, så kan man bruge IE 11 i win 10 og jeg syntes da ikke jeg har reklamer på you tube.
Win 10 kører upåklageligt og den er lagt ind på alle vores PC'er. Jeg har også prøvet at gå tilbage til win 7 på en enkelt pc og det virker også.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 14-08-15 18:10

Citat
jeg syntes da ikke jeg har reklamer på you tube.

Jeg tænker på dem der kommer før film klip, hvor man klikke for ikke at se hele reklamen.

Kommentar
Fra : alka

Dato : 15-08-15 12:33

I går gik min win 10 i total udu! Jeg måtte finde et gendannelsespunkt. Flere iconer på proceslinjen var væk. Jeg kunne ikke komm epå nettet. Win kunne ikke finde driver osv.
Foreløbig, så har jeg ikke gode erfaringer med 10'eren!

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 50 point
Dato : 15-08-15 13:16

Mine erfaringer med Windows 10 er gode, der har ikke været nogen problemer overhovedet på min bærbare, jeg opgradere nogle få dage efter at Windows 10 blev frigivet så nogle dages erfaring har jeg.
Derimod kan jeg ikke opgradere på min stationære men det problem regner jeg med at få løst, måske bliver jeg nødt til ringe til Microsoft support men den tid den sorg.
Gratis skal altid tages med et gran salt, det ser ud som om at Microsoft er blevet lige så slemme som Google og Facebook:
http://www.dr.dk/nyheder/viden/tech/windows-10-microsoft-stoevsuger-dine-personlige-data
hvis du ønsker lidt privatliv så er her nogle forslag:
http://www.computerworld.dk/art/234506/goer-windows-10-privat-saadan-stopper-du-microsoft-i-at-snage-i-dit-privatliv
jeg har allerede slået mange tjenester fra på min bærbare, vær opmærksom på at alt er slået til fra starten og at du skal slå det fra

Godkendelse af svar
Fra : sdam

Dato : 18-08-15 11:34

Tak for svaret o.v.n..