/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Bredbånd / Spørgsmål
10  Nordsted1 805
Internetforbindelse
Fra : Lionje
Vist : 670 gange
300 point
Dato : 13-08-15 15:44

Jeg bruger TDC og har en homebox på væggen. Der er tilsluttet flere TV og trådløs PC, som virker perfekt. Der er internetforbindelse til homeboxen, men pludseligt kan jeg ikke skabe internetforbindelse til min stationære PC, hverken med kabel eller trådløst. Jeg har testet netkortet, som virker korrekt.
Er der en af jer, der har en god løsning?

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 13-08-15 15:48

genstart boxen

Kommentar
Fra : Lionje

Dato : 13-08-15 15:52

Jeg har genstartet boxen flere gange. Kan det være et program, der driller?

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 13-08-15 16:34

Det kan være din sikkerhed/ firewall - men tvivler, da du så sikkert ville få en advarsel om tilladelse til net adgang - prøv at hiv forbindendelsen til noget af det andet du har tilkoplet

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 13-08-15 17:07

Hvis du kan få adgang via trådløst, og du er sikker på at din stationære fungere (prøv den evt. hos en bekendt) så synes jeg at du skal kontakte TDS's hotline. For så må der være sket et eller andet med din homeboks. De opdatere den jo af og til uden at man ser det eller får noget at vide, så noget kan være gået galt der.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 13-08-15 18:54

Citat
Jeg har testet netkortet, som virker korrekt.

Hvordan kan du sige det, når du ikke kan få forbindelse

Jeg tror nu det er netkort/driver den er galt med, du skriver jo at Homebox virker med trådløs pc!

Så prøv at gå til Enhedshåndtering og fjern netværkskort,
genstart så pc, så finder den kortet igen og installere det!

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 13-08-15 19:55

Citat
hverken med kabel eller trådløst. Jeg har testet netkortet, som virker korrekt.

Så vil jeg gætte på enten en firewall eller at der er lavet noget med fast ip som er forkert.
Det sidste har jeg set flere gange og der er aldrig nogen der har gjort det, det er nisser, trolde og andre overnaturlige væsener der har været der.

ipconfig og sammenlign med noget udstyr der rent faktisk virker.

linker den op mod din homeboks så det kun er internettet der mangler, så er der nok stillet på ip adresser til dns serverne. Igen: nisser, trolde og andre væsener.

Hvis den linker op mod homeboksen så prøv at ping din homeboks, hvis det virker så prøv at ping 8.8.8.8 (google dns) hvis det virker så ping google.dk.
Hvis det sidste fejler så er det dns opslaget du skal fejlsøge på.

Kommentar
Fra : Lionje

Dato : 13-08-15 22:32

Klaudi: Citat "Hvordan kan du sige det, når du ikke kan få forbindelseMeget forvirret"
Jeg har kun testet netkortet i enhedshåndtering, men vil nu prøve at slette kortet.
Exterminator: Hvis jeg forbinder en anden bærbar med samme kabel, kan jeg godt få forbindelse til nettet. Beklager, jeg ved ikke hvad "ping" betyder.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 13-08-15 22:51

Det gør du i kommandoprompten C:

I Søg linien skriver du Command og trykker Enter.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 14-08-15 06:39

Jeg havde os problemer med netforbindelse på en pc for noget siden, den skrev os at Enheden virker korrekt i Enhedshåndtering, men der var bare ingen forbindelse, jeg opgav og købte så'n en her:
TP-LINK TL-WN725N - Netværksadapter - USB 2.0 - 802.11b, 802.11g, 802.11n
og det virker bare
http://www.computersalg.dk/produkt/654416/tplink-tlwn725n-netv%C3%A6rksadapter-us

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 14-08-15 09:50

Du pinger på følgende måde:

Du klikker på Windows flaget nederst til venstre og i søgefeltet skriver du "cmd" og trykker enter.

Du får nu et sort vindue hvor man kan skrive DOS-lignende kommandoer.

Her kan du så skrive for eksempel "ping 8.8.8.8" og trykke enter så får du at vide hvor lang tid det tager at sende data frem og tilbage mellem din PC og Googles dns-server. Får du noget med time out så er der ikke forbindelse.

Skriver du "ping dr.dk" får du både DR's IP-adresse og hvor lang tid det tager at sende data frem og tilbage til/fra DR. Er der ikke forbindelse, eller er dine dns-oplysninger forkerte, så får du at vide at den ikke kan finde værten dr.dk.

Hvad den siger når den ikke kan finde værten kan man finde ud af ved at skrive et ikkeeksisterende domænenavn ved for eksempel at skrive "ping ugga.uha". Den finder den ikke.

Du kan lukke vinduet ved at skrive "exit" og trykke enter.

Kommentar
Fra : Lionje

Dato : 18-08-15 14:22

Tak for mange gode råd, som jeg har forsøgt at følge, dog uden held.

Ved opstart af computeren kommer den nu med følgende meddelelse:
Program~¨3\0239E5A7.cpp (ikke fundet)
Progam~3\299219\avvk1f.cpp (problem med opstart
Modul ghb.dll (problem med opstart)

Tilsyneladende problemer med noget program. Jeg har forsøgt genoprettelse, med samme resultat.

Hvor kan jeg finde disse programdele?
Hvad kan jeg ellers gøre?

venlig hilsen Jørn

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 18-08-15 15:32

Har du ikke en cd/dvd til bundkortet med drivere. Prøv at geninstallere dem.

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 18-08-15 16:21

Hold windowstasten inde og tryk på R, altså WIN +R
--> skriv cmd og tryk på enter
--> skriv ipconfig /all og tryk på enter (bemærk mellemrum mellem g og skråstreg)
--> kopier resultatet herind så vi lige kan se efter fejl, hvis du ikke vil have det til offentligt skue er du velkommen til at skrive et privat indlæg til mig med resultatet.

Jeg har en mistanke men den kan vi lige tage når vi har set resultatet.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 18-08-15 17:48

Vi har en lignende løsning, men har ikke haft synlige problemer, da vi var på rejse hjemmefra,
men TDC har undskyldt og sagt, at vi som kompression kunne se et par gratis film?

Måske er det samme problem hos dig, nu skulle det være løst ifølge TDC...

Kommentar
Fra : Lionje

Dato : 18-08-15 18:56

Tak examinator: Jeg har været inde og se ipconfig-filen men kan ikke kopiere den. Jeg har ikke et outlook program på denne PC, så jeg kan heller ikke maile.
Er der en bestemt oplysning, jeg kan kigge efter?

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 18-08-15 19:35

Her er et eksempel.
Citat
Windows IP Configuration
Host Name . . . . . . . . . . . . : PChuck1
Primary Dns Suffix . . . . . . . :
Node Type . . . . . . . . . . . . : Broadcast
IP Routing Enabled. . . . . . . . : No
WINS Proxy Enabled. . . . . . . . : No
DNS Suffix Search List. . . . . . : pchuck.net
Ethernet adapter Local Area Connection:
Connection-specific DNS Suffix . :
Description . . . . . . . . . . . : 3Com EtherLink XL 10/100 PCI For Complete PC Management NIC (3C905C-TX)
Physical Address. . . . . . . . . : 00-04-76-D7-C5-6A
Dhcp Enabled. . . . . . . . . . . : Yes
Autoconfiguration Enabled . . . . : Yes
IP Address. . . . . . . . . . . . : 192.168.1.50
Subnet Mask . . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
Default Gateway . . . . . . . . . : 192.168.1.1
DHCP Server . . . . . . . . . . . : 192.168.1.1
DNS Servers . . . . . . . . . . . : 192.168.1.11
Lease Obtained. . . . . . . . . . : Wednesday, April 16, 2003 11:19:12
Lease Expires . . . . . . . . . . : Wednesday, April 23, 2003 11:19:12

Det vi er interesserede i er:
For din kablede forbindelse
IP Routing Enabled
Dhcp Enabled.
IP Address.
Subnet Mask
Default Gateway
DHCP Server
DNS Servers
Lease Obtained
Lease Expires

Hvis du også kan finde dit trådløse netkort, så vil jeg gerne se:
IP Address.
Default Gateway

Og mens du er ved det, kunne du ikke også lige skrive resultatet af:
ping 127.0.0.1
og
ping localhost
Pakketabet er nok fra de to komandoer

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 18-08-15 19:40

Hov, der mangler noget:
Node Type

Accepteret svar
Fra : EXTERMINATOR

Modtaget 300 point
Dato : 18-08-15 20:33

går lige op for mig at der naturligvis ikke står IP Address men IPv4 Address, sorry

Godkendelse af svar
Fra : Lionje

Dato : 20-08-15 17:48

Tak for svaret EXTERMINATOR. Det har været en god hjælp.

Kommentar
Fra : Lionje

Dato : 20-08-15 17:49

Tak til alle for gode forslag