/ Forside/ Teknologi / Internet / Browser / Spørgsmål
10  webnoob 2075
levere bredbånds internet på netkabel
Fra : lexiben2
Vist : 656 gange
100 point
Dato : 12-08-15 12:05

hvem kan levere bredbånds internet på netkabel? men ikke telefon ledning. Vi er stoppet med yousee fordi man er tvunget til tv abodement.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 12-08-15 14:56

Det kommer an på om du bor på landet eller i en større by, på landet er udvalget mange steder kun 1 udbyder mens der i byerne er der næsten frit valg

Kommentar
Fra : barmanden

Dato : 12-08-15 15:20

Fullrate virker fint her Herlev 2730

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 12-08-15 22:08

Jeg bor i Lundby mellem Næstved og Vordingborg og har fibernet med 60 Mbit i begge retninger uden TV, og det fungere fint. Men man skal selv have sin egen router, ellers kan man kun have én computer på nettet. Og den skal kunne overkomme mosten, ellers får man ikke fuldt udbytte af den store hastighed. (Har selv lige købt en brugt Zywall USG 200, og den klarer det.)

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 12-08-15 22:13

Jeg glemte lige at sige at min udbyder hedder Fibia. Nu siger du netkabel, og ja fiberboksen har et RJ45 stik d.v.s. et alm. netværksstik som jeg har sat min router til.

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 12-08-15 22:14

Fibia tilbyder idag hastigheder på op til 500 Mb i begge retninger.

Kommentar
Fra : lexiben2

Dato : 13-08-15 09:06

Jeg har ikke telefon ledning, eller figerkabel ind til huset. så jeg vil gerne vælge en udbyder hvor man bruger den tykke runde kabel som yousee også bruger.

Kommentar
Fra : lexiben2

Dato : 13-08-15 09:07

Fullrate bruger telefon kabel

Accepteret svar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Modtaget 100 point
Dato : 13-08-15 09:38

Jeg er bange for at det bliver svært at finde en anden udbyder som bruger det samme kabel som Yousee, for jeg tror faktisk Yousee ejer det. Der er reelt tale om kabeltv hvor man blot bruger et såkaldt kabelmodem som blot bruger nogle TV-kanaler til data.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 13-08-15 12:47

Almindeligt kabel? jeg har Telia til 250.- pr mnd.
Jeg kan selv vælge om jeg vil bruge fastnet telefon, nummeret følger med men er gratis hvis ikke man bruger telefon - jeg kan kun få en hastighed på 20.
Har aldrig vrøvl med forbindelsen - men de har et lorte modem, men det kan man lære at leve med.
https://www.telia.dk/privat/abonnementer/bredbaand/#productcard-28894

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 13-08-15 12:48
Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 13-08-15 13:13

Nu ved jeg ikke hvor du bor, men jeg ved at Telia ikke kan levere på min adresse. Men jeg ved at TDC også kan levere internet uden TV. Jeg er ret sikker på at du ikke kan få en anden udbyder af internet via kabelmodem så du er nød til at skulle have det via en ADSL-forbindelse gennem et telefonkabel når du ikke vil have et fiberkabel lagt ind.

Godkendelse af svar
Fra : lexiben2

Dato : 25-08-15 14:59

Tak for svaret Soren_Steen_Nielsen.