/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Android 5,0 på Samsung og LG
Fra : ara
Vist : 477 gange
100 point
Dato : 11-08-15 20:55

Hej.

Jeg har en Samsung S5 hvor jeg gerne vil installere lollipop på.
Jeg har downloadet programmet KIES3 til pc.

Men jeg kan ikke opdatere til lollipop. Den skriver at jeg har den nyeste firmware 4.4.2

Nogen der ved hvad man skal gøre?

Jeg har en LG G2 hvor der også skulle være en lollipop opdatering klar, men har ikke forsøgt på den endnu.

Skal man helt glemme lollipop eller er den ok at hente?

Kommentar
Fra : ara

Dato : 11-08-15 22:36

Lg'en er opdateret til android 5,02

Det var nemt - ind på lg.dk og downloade to programmer til pc'en og resten klares nemt via disse to programmer.

Meeen Samsung'en er sgu noget sværere at have med at gøre.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 11-08-15 23:01

Hvad i alverden vil du med Lollipop, det er vist noget af det værste der nogen sinde er lavet - i følge andre der har prøvet det.
Prøv at søg her inde og se hvilke problemer de har med reklamer og andet.
Min kører med 4,1,1 og virker perfekt
Citat
Men jeg kan ikke opdatere til lollipop. Den skriver at jeg har den nyeste firmware 4.4.2

Sikkert fordi den er ældre end den du har nu = og det er den så ikke.
https://en.wikipedia.org/wiki/Android_version_history

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 11-08-15 23:04
Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 11-08-15 23:14

Citat
Men jeg kan ikke opdatere til lollipop. Den skriver at jeg har den nyeste firmware 4.4.2

Så skal du hente den (Lollipop) på nettet og installere den fra dit SD kort, det kræver at din tlf er Rootet og så kan det gå galt alligevel.
Du kan prøve her, der skulle være de bedste Root programmer til næsten alle tlf, det tager 1 minut, kræver at du har Ukendte kilder slået til og samt USB fejlretning er tilsluttet:
http://www.kingoapp.com/android-root.htm
Men ikke noget jeg ellers ville lege med,hvis man har en velfungerende tlf som er opdateret til det den skal/ KAN bruges til

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 11-08-15 23:15
Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 12-08-15 00:13

Hvis du ROOT'er (Jailbreak'er) din telefon som mig-selv foreslår? Så kan du samtidig vinke farvel til garantien på din telefon. Ergo : Det kan ikke anbefales.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 12-08-15 00:49

Citat
Hvis du ROOT'er (Jailbreak'er) din telefon som mig-selv foreslår? Så kan du samtidig vinke farvel til garantien på din telefon. Ergo : Det kan ikke anbefales.

Tror også jeg smed en lille kommentar - men hvis og så fremt TLF virker som den skal så hold sig fra disse metoder - MOPPE drengen er ikke klar til større opdateringer end der kan hentes VIA opdater TLF på producentens netværk.
Citat
Men ikke noget jeg ellers ville lege med,hvis man har en velfungerende tlf som er opdateret til det den skal/ KAN bruges til

Dog kan man godt Roote sin TLF, for at få yderlige funktioner - ved dog ikke om garanti osv holder.
Min er rootet, for at kunne få flere/ bedre funktioner og programmer man ellers ikke kan installere - men der er så heller ikke garanti på min.

Accepteret svar
Fra : mig-selv

Modtaget 100 point
Dato : 12-08-15 00:52

Citat
Jeg har downloadet programmet KIES3 til pc.

Hvorfor ikke bruge:
http://www.goodsync.com/da/
det kan det samme + det kan også bruges som ´lokal´ backup af filer/mapper = hvis tlf er forbundet til pc med usb

Godkendelse af svar
Fra : ara

Dato : 16-08-15 20:54

Tak for svaret mig-selv.