/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Sony/Ericsson Experia ARC S
Fra : ppk
Vist : 417 gange
300 point
Dato : 11-08-15 17:16

Hej

Er der nogen der kan fortælle mig hvorfor min mobilos, tit slukker og genstarter ? men den stopper der hvor man skal taste sin kode !

Jeg har altid slået min Bluetooth til da den så selv, logger sig på min bil når jeg skal ud at køre men har så været ude for flere gang, at når jeg kommer hjem er mobilen slukket og skal have kode igen

Hilsen
PPK

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 11-08-15 17:35

Min tanke er at det kunne være den skal logge ind på dit netværk med Wifi, tlf koden kan du slukke for.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 11-08-15 18:12

Du har vel ikke bare sat skærmen til at slukke efter X minutter og samtidig har du lås/kode på skærmen.

Kommentar
Fra : ppk

Dato : 11-08-15 21:30

mig-selv

Øhh, jeg har jo ikke netværk i bilen

Men her hjemme, er den så også stillet til at gå automatisk på Wi-Fi. Selv om det er yderst sjældent jeg surfer på mobilen

Men f.eks. i dag jeg kørte mod København, her fra Lollands siden talte jeg i mobilen imens jeg kørte igennem Guldborgsund tunnelen uden at signalet forsvandt ! men da jeg kom et godt stykke op på Falster, forsvandt samtalen.

Så jeg trak hurtigt mobilen op af lommen, hvor jeg så på skærmen at den var begyndt at tænde igen, men stopper selvfølgelig der hvor jeg skal skrive min PIN-kode.

Og da jeg så gjorde det kunne jeg ringe igen og dette problem har jeg først begyndt at få inden for det sidste halve år.

Bemærk, når den bare ligger stille og roligt i lommen når jeg går rundt her hjemme så sker det aldrig og det sker i øvrigt også hvis jeg har haft brugt Bluetooth i andre biler ;-(

PPK

Accepteret svar
Fra : mig-selv

Modtaget 300 point
Dato : 11-08-15 22:54

Citat
Øhh, jeg har jo ikke netværk i bilen

Det kunne da godt være. hvis det er en nyere bil/ noget jeg læste i et andet spørgsmål her inde.
https://www.google.dk/#q=biler+hacket
Tror der opstår konflikter mellem Wifi og blåtand, og det kunne måske være ved GRATIS Wifi steder, telefonmaster / tog/ bus eller lignende.
Minder mig om at man i ´gamle´ dage kunne høre Politiets samtaler på bilradio, hvis man var tæt nok på - hvilket man garanteret ikke kan i dag.
Ellers kunne det måske være sikkerheds programmer du har installeret der får den til at genstarte
Har ikke selv oplevet problemet, da jeg ikke har noget der snakker med blåtand - så bare rent gætteri fra min side.

Ellers prøv at RECET din tlf.
NB du har vel strøm på, min kan brokke sig når der kun er 29% tilbage, så går den i SPAREMODE, hvis jeg ikke er hurtig/ eller opmærksom på dét.

Kommentar
Fra : ppk

Dato : 11-08-15 23:59

mig-selv

Jeg har masser af strøm på når det sker

Har godt nok også tænkt på, om man skal stille den tilbage til fabriksindstillinger igen

Men så skal man jo lige flytte en masse billeder, og kontaktinformationer

PPK

Godkendelse af svar
Fra : ppk

Dato : 26-10-15 14:46

Tak for svaret mig-selv.