/ Forside/ Teknologi / Netværk / TCP/IP / Spørgsmål
10  Fijala 1204
Internet deling med WebSpeed?
Fra : Bobba_Fet
Vist : 479 gange
200 point
Dato : 10-12-01 23:07

Har følgende: 3 comps med netkort, i-net, hub, tcp/ip kabler og et hav af proxy programmer.
Ønskes: Internet deling mellem disse comps. hvordan sættes det op?

Flere siger jeg skal have 2 netkort i serveren får at det vil virke, andre siger 1 er nok!!!
Jeg er kommet så langt at, jeg har fået det til at fungere i netværk med forskellige Ip'er og subnet 255.255.255.0

Men jeg mangler lige hvordan de skal sættes sammen?
Umidlbart kan jeg kun se løsningen med 2 netkort, da stikket fra WebSpeed Modemet går i serverens netkort!!!
Kan man sætte i-net stikket direkte i hubben og derefter dele det?

På forhånd tak for hjælpen

Accepteret svar
Fra : Sonofsun

Modtaget 210 point
Dato : 10-12-01 23:23

hey.

Du kan bare sætte Webspeed stikket i din hub, og smide dine comps. på den hub, men da du har en server vil jeg nok foreslå at smide det på følgende måde

Webspeed--------<Server med 2 netkort(en til webspeed, og en til hub)<Hub<maskine 1 og 2
dette giver en del mindre broadcast, på lokal nettet, og dermed mere båndbredde,(dog ikke et stort prob. på så lille et netværk)
jeg har selv brugt samme opsætning, hvor jeg satte serveren til at køre Windows 2000 pro, og en lokal klient med Win98, og en client med linux, at smide win98 maskinen op er der ikke mange ben i, der findes mange programmer(LÆS: MEGET bedre end internet connection sharing) sygate f.eks(kan hentes på www.tucows.dk), med hensyn til linux, havde jeg lidt problemer med at få den til at holde forbindelsen, men det skyldes at den samba client jeg brugte var skod.
konklution: brug opsætningen med 2 netkort, og win2k, som server, det er efter min mening den bedste
lige et lille ps. skulle du få brug for diagrammer, eller hjælp med andre OS´er end jeg har nævnt her, så prøv på www.google.com, søg på network+hub så får du en liste med alle de sider der indeholder hub og netwærk, har lige selv gjort, og der er sgu mange
håber det hjalp lidt, ellers er du velkommen til at kontakte mig på nedenstående mail.

Med Venlig Hilsen
Johnny Hagstrøm
sonofsun@anarki.dk

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 11-12-01 00:13

On Mon, 10 Dec 2001 22:07:16 GMT, "Bobba_Fet"
<Bobba_Fet.news@kandu.dk> wrote:

> Har følgende: 3 comps med netkort, i-net, hub, tcp/ip kabler og et hav
> af proxy programmer.
> Ønskes: Internet deling mellem disse comps. hvordan sættes det op?

Du må have overset dette afsnit i FAQ'en:
http://www.net-faq.dk/cgi-bin/faqmain.pl?get=inetshare

-A
--
Heroes: Vint Cerf & Bob Kahn, Leonard Kleinrock, Robert Metcalfe, Jon Postel
Links : http://www.hojmark.org/networking/
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Kommentar
Fra : Bobba_Fet

Dato : 11-12-01 09:07

>Du må have overset dette afsnit i FAQ'en:
>http://www.net-faq.dk/cgi-bin/faqmain.pl?get=inetshare

Der står jo ikke lige frem hvordan det sættes op sammen, i netværket !!!!!!

Er der nogen der kan hjælpe med en tegning??