/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
Sikker billet til Amager
Fra : svendgiversen
Vist : 590 gange
151 point
Dato : 10-08-15 12:39

Min kone skal videre med fly fra Kastrup og jeg skal bestille togbillet.
Normalt gør hendes søn dette, men han er jo på ferie.
Men jeg går vel bare ind på dsb.dk og bestiller?

Normalt tager hun toget her fra Gråsten, men der har været spor skifte problemer,
og jeg har nu to gange måtte køre hende og feriegæster til Fredericia.

For at være sikker, skal jeg så gøre det igen,
eller hvor ser jeg om disse spor problemer nu er udbedret,
eller om der er indsat nødbefordring med bus??

Kommentar
Fra : ans

Dato : 10-08-15 13:51

Du kan jo begynde her

http://www.dsb.dk/

IC-tog fra Gråsten til Købenavn H

Øresundstog fra Købenavn H til Kastrup Lufthavn (Københavns lufthavn st.)

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 10-08-15 15:00

Ja ans, det har jeg fundet frem til.

Mit spørgsmål går mere på om jeg kan være sikker på at en billet booket og købt fra Gråsten,
når frem til tiden?

Jeg kan køre til Fredericia på halvanden time,
men med ferietrafikken kan det tage to timer eller mere.
Ferie børnene nåede kun toget under ti minutter før togets afgang.

Det samme kan en DSB nød bus, og der er vel støre chance for at toget vil vente på den?

Er der slet ingen der ved, om der stadig er sporskifte problemer her i Sønderjylland??

Accepteret svar
Fra : ans

Modtaget 151 point
Dato : 10-08-15 15:15

På denne side kan du jo også se, om der fortsat er sporarbejde

http://www.dsb.dk/trafikinformation/

Hvis du er mere i tvivl, så ringer du da bare til kundeservice

http://www.dsb.dk/kundeservice/

(ferietrafikken er vist overstået )

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 10-08-15 15:36

Tak ans,
ifølge dit fine kort link skulle der ikke længere være sporarbejder her i Sønderjylland,
men så sent som i sidste uge måtte et barnebarn med nød bus til Fredericia.

Jeg lader spørgsmålet stå indtil vi har bestilt og købt billet i næste uge...

Kommentar
Fra : ans

Dato : 10-08-15 16:25

svendgiversen, en anden ting du skal være opmærksom på, det er tidspunktet med fly fra Kastrup. Hvis det er meget tidligt om morgenen, så er det ikke sikkert, at der kører tog.

Men, jeg vil anbefale dig, at kontakte DSB

Ingen brugere på kandu kan garantere dig, at togene vil køre planmæssigt, den dag udrejsen skal finde sted.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 10-08-15 16:50

Ja ans, og min kone tager nu af sted dagen før og overnatter hos venner på Amager.

Så ikke længere så kritisk med forsinkelser,
vi booker så fra Gråsten, og jeg slipper for igen at køre til Fredericia.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 10-08-15 19:56

Der findes ingen driftgarranti for transport i Københavns området.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 11-08-15 12:28

DSB kører aldrig efter deres køreplan - måske fra START men ikke fra efter følgende stationer

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 11-08-15 21:57

Oppe ved Skagen, kom toget hvergang jeg gik hen til trinbrædtet og trykkede på en knap.
Det er altså smart.

Godkendelse af svar
Fra : svendgiversen

Dato : 14-08-15 17:20

Tak for svaret ans.

Vi har nu bestilt billet fra Gråsten