/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
"Record page" -virus/Adware
Fra : lham
Vist : 572 gange
200 point
Dato : 10-08-15 08:34

Win 7

Der er vistnok kommet virus /adware på maskinen
"Related search by Record Page" SRC

Det væter op med uønskede reklamer som ofte ikke engang kan fjernes uden man kommer helt væk fra sit "job " på chrome.
Prøvet :
funhttp://malwaretips.com/blogs/ads-by-record-page-removal/det følgende :

men allerde i step 1 går jeg i stå -kan ikke finde Rec Page , optræder heller ikke i listen i Revo Uninstaller

Jeg har kørt Ccleaner og Makware-antimalware uden resultat

Har i forslagt til hvad jeg nemt og "unørdet" kan gøre ?

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 10-08-15 08:41

Prøv den i punkt 1 igen, den burde kunne rydde op i sagerne!

AdwCleaner værktøjet vil scanne din PC for Toolbar's og andre uønskede filer, browser udvidelser og registrerings nøgler, som kan være installeret på din PC uden din viden.

1. Du kan hente AdwCleaner her.
http://www.bleepingcomputer.com/download/adwcleaner/dl/125/
Download skulle gå igang efter 5-10 sekunder, hvis ikke så klik på:
"If the download process does not begin automatically, please click here." og ikke noget andet!

2. Luk ALLE programmer før du starter AdwCleaner, dobbelt-klik nu på AdwCleaner ikonet.
Hvis Windows spørger dig om du vil køre AdwCleaner, så klikker du selvfølgelig Ja/Kør.

3. Når AdwCleaner programmet åbner klikker du på "Scan" knappen oppe i venstre hjørne.
AdwCleaner starter nu med at undersøge din PC for uønskede filer der kan være installeret på din PC.

4. Når scan er færdig, så gennemse scan resultate og fjern markering ud for de indgange du ikke ønsker at fjerne. Når du er tilfreds med dit valg så klikker du på Clean knappen.
Nu skulle Toolbar's og andre uønskede filer der blev fundet under søgning, blive fjernet.

5. AdwCleaner vil nu bede dig om at gemme alle åbne filer eller data fra åbne programmer da PC skal Genstartes. Gør det og klik på OK knappen.
AdwCleaner vil nu slette det fundne adware fra din PC.
Når det er gjort vises der en besked der forklarer hvad PUPs (Potentielt Uønskede Programmer) og Adware er.
Læs denne information og klik så OK.

Du vil så få vist endnu en besked om at AdwCleaner behøver at genstarte din PC.
Klik på OK knappen for at give tilladelse til at AdwCleaner genstarter din PC.

Kommentar
Fra : lham

Dato : 10-08-15 08:49

klaudi
Punkt 1 er jo fjernelse af programmet og da jeg ikke kan "se" programmet hverken i "Windovs fjerner programmer " eller Revo uninstaller er der vel ingen mening i at gå videre til de næste punkter ?

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 10-08-15 09:18

Kør AdwCleaner og tryk på Scan

Når scanning er færdig kan du se om der er noget mistænkeligt ved at klikke på de forskellige faner,
er der noget du genkender, som IKKE skal fjernes, så fjern markering udfor det emne!

Klik så på Clean og følg guiden...

Det her er punkt 1, vil jeg da mene!
STEP 1: Remove DetectMyPcErrors.com adware from Internet Explorer, Firefox and Google Chrome with AdwCleaner

og det kan hedde noget helt andet, bare for at narre fjenden i Aalborg!

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 10-08-15 14:45

Netop: SuperAntiSyware eller AdwCleaner må kunne gøre det:

1.) http://www.superantispyware.com/download.html
2.) http://www.bleepingcomputer.com/download/adwcleaner/

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : lham

Dato : 11-08-15 07:13

Har nu kørt adwcleaner hele 2 gange . Jeg får dog ikke oversigt med flueben at fjerne /tilføje under gennemse scan resultater.

Det gav ingen resultater
Igen kørt Ccleaner og Malware -antimalware
også uden resultat.

Faktisk er Kommer der så mangereklamer op så PC en er ved at være ubrugelig.

Forslagt til yderligere skridt ?

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 11-08-15 09:12

Har du prøvet at "bladre" i fanerne?

Det lyder mærkligt hvis det ikke finder noget!

Her er en lille billede guide
http://www.123hjemmeside.dk/klaudi/49679830

Kommentar
Fra : lham

Dato : 11-08-15 16:39

Klaudi
Tak for instruktiv vejledning
Så er der bid
har bladret igennem alle faner.
Shorscuts : Argumen
Files: her er 4 filer Chrome/user data
Registry : KKCU software

Nu er jeg bange for at gøre det hele værre , så hvilke skal jeg vælge til sletning ? ( jeg har ikke den fjerneste ide om hvad det fundne "står for "

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 200 point
Dato : 11-08-15 17:30

Slet dem alle, er der noget du kan genkende så fjern markering!

Der bliver oprettet en backup i rod af systemdrev, så du kan gendanne det du sletter!

Godkendelse af svar
Fra : lham

Dato : 12-08-15 15:47

Tak for svaret Klaudi.- og din tålmodighed

Det viste sig at man nok skal slette seperat for hver fane man har åbnet
Mærkelig nok blev det fundne under fanen shortcuts " HKCU ikke slettet , måske fordi det er en windows file og den er "mærket" overide

Maskinen har kørt upåklageligt de sidste timer-en stor lettelse-men jeg vender tilbage hvis reklamerne vælter over mig igen

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 12-08-15 16:17

velbekomme