|
|
Ja, de 55 er dækkets højde i % af bredden bredden på dækket,
og der sker normalt ikke noget ved at de bagerste dæk er lidt højere, tværtimod.
| |
| Kommentar Fra : g_h |
Dato : 09-08-15 20:56 |
|
Faktisk mener jeg, at forskellen i rulle diameter, kun må være 3%, mellem for og bagaksel!
I dit tilfælde, er forskellen 6,69%
Det kan betyde, at ABS bremserne ikke virker optimalt og derfor ulovligt!
| |
|
Det må du lige begrunde,
hvis rullediameteren er lidt større bagtil, roterer de bagerste hjul jo lidt langsommere.
Og når jeg sagde tværtimod, det vil altid være en fordel, hvis de forreste bremser mest,
ellers en fare for at rutsje rundt under en katastrofe opbremsning.
Men altså ikke aktuelt i dette tilfælde, og hvis der eksisterer en 3 % ABS grænse,
er den i dette tilfælde helt irrelevant og bør ændres...
Så kør du bare videre med dine baghjul lidt større end dine forhjul.
En ekstra sikkerhed...
| |
| Kommentar Fra : g_h |
Dato : 09-08-15 22:00 |
|
Detailforskrifter for kørertøjer 8.02.003 siger:
1.2 Dækomkredsen må afvige, idet følgende skal overholdes:
- Afvigelse maks. ± 5% (nominel værdi jf. f.eks. STRO-databog).
- Hvis ændringen i omkreds ikke er lige stor på for- og bagdæk, må forskellen
i ændringen maksimalt være 2% (f.eks. 1% større fordæk og 3%
større bagdæk), for køretøjer uden ABS dog 5% (f.eks. 3% mindre fordæk
og 2% større bagdæk).
Hermed begrundet!
| |
| Kommentar Fra : transor |
Dato : 10-08-15 09:33 |
|
En detalje mere:
Du skriver at det er helårsdæk både for og bag. Nu er helårsdæk jo et vidt begreb. Så du skal passe på om de udover højden også er af præcis samme type.
| |
| Du har følgende muligheder | |
|
Dette spørgsmål er blevet annulleret, det er derfor ikke muligt for at tilføje flere kommentarer.
| |
|
|