/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MacOS / Spørgsmål
10  hawaii7 570
Fordele ved Win10
Fra : svendgiversen
Vist : 708 gange
119 point
Dato : 07-08-15 21:55

Jeg kan desværre ikke bidrage med erfaringer om Windows 10,
jeg har Win 7 og efter gode råd og advarsler her i kandu, en uåbnet Win 8
så jeg kan vist gratis downloade Win 10, men hvorfor?

Når jeg nu kun som gammel EDB bruger er godt tilfreds med Win 7,
til lidt slægtsforskning og anden søgning, ikke meget andet udfordrende, hvorfor så opgradere?

Hvad er de primære fordele ved den nye Win 10??

Noget jeg lærte for år tilbage, køb aldrig den nyeste version, eksempelvis Win 9?

Og hvis jeg bliver overbevist om de åbenlyse fordele, er der en tidsfrist for gratis opdatering??

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 129 point
Dato : 07-08-15 22:40

Der er et år med gratis opgradering, fordele - ja et nyere og sikrere styresystem, hackere arbejder hele tiden på at bryde sikkerheden og softwarefirmaerne lapper hullerne efterhånden som de bliver opdaget, Windows 7 er god nok men engang bliver så lappet at den knap kan hænge sammen.
Hvis du er typen som kun skifter bil når den gamle bryder sammen, så forsæt med Windows 7
Hvis du gerne vil have det nyeste (og måske det bedste) så tag imod opgraderingen, der er meget nyt men du kan inden for den første måned gå tilbage til Windows 7

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 07-08-15 23:19

Citat
køb aldrig den nyeste version, eksempelvis Win 9?

Hvor har den været til salg henne - mener den blev skrottet netop pga af navnet..
Win10 er gratis at hente som skrevet, og du har et ÅR fra udgivelse dato.
Og 1 måned til at gendanne dit gamle
Om den ISO fil man så kan hente? kan aktiveres - gennem Win7/8 efter 1 år, må vi se på om 1 år.

Mikroblød skriver at selv ´hackede´ Win7/8 kan aktiveres - så mon ikke den forbliver gratis i al evighed - min gamle Win7 som jeg opdaterede fra er ikke helt ´coscher´ men stadig er min gamle og NYE HELT lovlige.. ellers kommer man let hen over den sag, men ikke noget jeg lige vil reklamere for lige her - så får jeg bare verbale tæsk, af andre i tråden.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 07-08-15 23:35

Citat
Og hvis jeg bliver overbevist om de åbenlyse fordele

Personligt vil jeg SÆTTE MEGET STORT ? vedrørende sikkerheden/ ikke bare EDGE men hele måden systemet er opbygget på - næsten alt, skal på nettet? selv om man blokkeret adgangen via Firewall HVORFOR.
Molokyle? tror jeg gav et godt svar - samt der skulle være indbygget flere ´bagdøre´ som USA efterretning kan lytte med på - ikke lige frem TRYGHED = i Dansk forstand, men de / DK har givet tilladelse til det? som om de behøvede det = alt sammen på grund af Twin Towers og efter følgende TERROR pakker - både i DK men også pres fra USA - dog er Dansk Terror/ aflytning ikke i nærheden af det Amerikanske, men US har stadig ´LOVLIG ADGANG´ til alt hvad vi laver på en PC.

Har lagt et link i en tråd herinde, kan bare ikke finde skidtet mere, ellers søg på DR? mener jeg så det dér første gang.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 07-08-15 23:39

Citat
Har lagt et link i en tråd herinde, kan bare ikke finde skidtet mere, ellers søg på DR? mener jeg så det dér første gang.

Og så skulle der have været en kommentar / DET FANDME UHYGGELIGT /LORTE DANMARK?

Glemte vi ´hovsa misilet´ .

Godkendelse af svar
Fra : svendgiversen

Dato : 08-08-15 09:21

Tak for svaret o.v.n..