/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Hvordan slippe af med en bestemt annonce
Fra : Oldboston
Vist : 2518 gange
100 point
Dato : 06-08-15 15:05

Jeg bruger Firefox og Adblock Plus, men måske er der noget, jeg skal gøre anderledes. For problemet er, at en bestemt annoncør mange gange dagligt hjemsøger min skærm med annoncer. Måske har I andre også fået henvendelser fra "Fisher Investment Norden", der ifølge de brugeranmeldelser på nettet laver det samme som mange andre amerikanske mutual funds, altså investerer kundernes midler i aktiepuljer, dog - hvis man skal tro anmeldelserne - med lidt dårligere resultater end de fleste. Fishers egne hjemmesider beretter om stor succes med investeringsstratier. Men det er ret uudholdeligt, når de samme annoncer dukker op dag efter dag måned efter måned, og det er accellereret de seneste uger, derfor dette nødråb. Jeg bruger Google søgemaskine og kan se, at jeg kan skræddersy mine ønsker til annoncer efter mine interesser, men mine interesser består i helt at undgå annoncer. Jeg har mange gange "indberettet" Fishers annoncer ved hjælp af det lille ikon, hvor man kan angive om den enten dækker skærmbilledet eller er repetitive eller irrelevant - og den er alle tre dele. Hvordan slipper jeg af med det bras?

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 06-08-15 17:33

Skan for malware, slet cookies, sæt sikkerheden højere,

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 06-08-15 17:44

Adblock blokerer IKKE de firma'er som betaler:
Citat
The only problem is… Adblock Plus, the add-on itself, doesn’t automatically work out what ads are acceptable or not; it relies on a human-curated list of whitelisted ad providers. This list will be entirely maintained by Palant & Co., and at this point it isn’t clear if ABP is receiving monetary kickbacks from the likes of Google, other advertising behemoths, and other websites that rely on ad revenue for their survival. On the one hand, Palant says that Google has “nothing to do with it,” but he also says “we indeed hope to get some income this way.” In other words, it’s still early days for the acceptable ads initiative, and no one really knows how it will pan out.

Kilde: http://www.extremetech.com/computing/108623-adblock-plus-now-allows-acceptable-ads-becomes-someadsblocked-plus

DERFOR !

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 06-08-15 17:52

..med andre ord: Man kan betale AdBlock firmaet forIKKE at blokere reklamerne

http://www.pcworld.com/article/2879412/heres-how-to-block-whitelist-ads-from-adblock-plus.html

..så meget for dette "skodprogram"

Sund fornuft og omtanke gør mere for dit privatliv end alverdens AD- blockers Oldboston

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 06-08-15 18:03

Ps. Det er almindelig kendt at reklamer fra : Microsoft, Google og Apple netop IKKE bliver blokeret.

Disse firma'er har også meldt rent ud: At de betaler ADBLOCK derfor ... !

..men hvad med firmaer der går mere stille med dørene?

Spørg dog ADBLOCK selv: http://www.computerworld.com/article/2487367/e-commerce/ad-blockers--a-solution-or-a-problem-.html

..eller læs nyt om deres 'whitelist' :

http://arstechnica.com/business/2015/02/over-300-businesses-now-whitelisted-on-adblock-plus-10-pay-to-play/

Nåehhh... det vidste I ikke om AdBlock ?

</MOLOKYLE>

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 100 point
Dato : 06-08-15 18:25

Sider man er 'træt' af ..eller ADD's ..og andre IP'ere?

De blokeres i sikkerhedsindstillingerne for din browser. (Noget med: 'Usikre Websider' el. lign.)

Forskelligt efter hvilken browser du benytter: Safari, IE, Firefox, Chrome ..osv
Du 'forbyder simpelthen IP'en at få adgang til din browser'
Dét behøver man IKKE et program, som ADBLOCK til !
FARVEL til reklamer ! [tillytkke] ..men du må nok eksperimentere lidt med din browsers sikkerheds-ndstillinger
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 06-08-15 18:33

Ps. Er det al mulig anden lort og snavs?
Så fjernes det let med med; SUPERANTISPYWARE: http://www.superantispyware.com/download.html
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Oldboston

Dato : 06-08-15 20:05

Foreløbig tak, molokyle, et hurtigt blik på dine links giver flere overraskende oplysninger. Bla. a. løb jeg ind i en mailbox, der hedder Ars (desværre kun for US borgere), der kun tillader de annoncer, som brugeren positivt hvidlister. Men jeg skal tjekke de muligheder, du nævnr, bl. a. sikkerhedsindstillingerne, som jeg ikke har prøvet at eksperimentere med tidligere, men hvorofr ikke, hvis jeg kan udpege nogle af de mest irriterende annoncører som usikre, kan der måske sættes en stopper på den måde. Vender tilbage om nogle dage. Modtager også gerne flere andre svar selvfølgelig

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 07-08-15 00:55

Hvilken browser ser du reklamerne i?
Hvis det er Internet Explorer så mangler du måske at aktivere AdBlock plus, du kan se om tilføjelsen er aktiv ved at vises et rødt ikon med bogstaverne ABP magen til den der er vist øverst til venstre her på deres hjemmeside:
https://adblockplus.org/
Du kan også i Indstillinger for tilføjelsen vælge en anden liste end Easylist som er der standard og eventuel fjerne markering ved Tillad upåtrængende annoncer delvis, måske hjælper det.
Du kommer til Indstillinger ved at klikke 1 gang med venstre museknap på ABP ikonen og klikke på Indstillinger
Hvis du bruger Firefox som browser så er det Filpræferencer du skal klikke på og der kan du abonnere på flere filtre indtil du finder en som blokerer for den uønskede reklame

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 07-08-15 00:57

Undskyld jeg læste spørgsmålet for hurtigt og overså at du bruger Firefox og så kan du næsten helt sikkert finde et filter som blokerer, fremgangsmåde står i forrige indlæg

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 07-08-15 12:43

Skal ikke kunne sige om jeg har samme problem, men 2 gange de sidste 2 dage har jeg fået en popup - når jeg klikke på et link her på kandu, og i dag igen på guloggratis.
Og det er Crome jeg bruger med et par Adblockere - så jeg har på fornemmelsen at det er Adblock der laver det nummer og hvis? SVINERI som molokyle også er inde på.
Du kan blokkere IP/Web adresser på følgende måde:
http://www.it-artikler.dk/2010/06/12/blokere-hjemmesider-p-din-pc/

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 08-08-15 18:07
Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 08-08-15 19:19

mig-selv -> ..så skulle du tage og læse dette:

http://malwaretips.com/blogs/lp-sharelive-net-virus-removal/

Det har jo intet med kandu.dk at gøre. Du er blevet komprimenteret andet steds !!!

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : kurt54

Dato : 12-08-15 23:28
Kommentar
Fra : akselbo

Dato : 25-08-15 16:25

jeg håber, at det er relevant med et 'lignende' problem .. ? - hver jang jeg åbner min computer synes Microsoft, at jeg skal benytte mig af muligheden for at opdatere til WIN10. - Jeg ønsker ikke dette, og jeg ønsker ikke deres pop-up-rude ! - hvordan hindres dette ?

Godkendelse af svar
Fra : Oldboston

Dato : 22-09-15 09:46

Tak for svaret molokyle.

Kommentar
Fra : enebaer3

Dato : 27-10-15 16:12

Hejsa, prøv her det virker perfekt.
http://www.delad.com/en/welcome/?reason=install&version=3.3.3432
Gå ned og klik på Del Ad.

Hilsen enebaer3