/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Eksempelviser fungerer ikke
Fra : fredag
Vist : 343 gange
500 point
Dato : 05-08-15 15:09

Hej jeg arbejder i Windows 7 og har på det seneste ikke kunnet få et eksempel frem af billeder. eksempel på skrivebordet eller i stifinder. Normalt kan jeg højre klikke på et billede og så vælge eksempel og så kommer det frem i en fremviser i stort format. Det kan jeg ikke mere HJÆLP...

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 05-08-15 15:29

Har du prøvet bare at klikke på billedet - ikke H klikke.

Ellers H klik på filen og egenskaber/ åbn med/ windows billed ? fremviser

Kommentar
Fra : fredag

Dato : 05-08-15 15:32

JA har jeg, den tænker lidt og så sker der ikke mere...

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 05-08-15 18:03

Prøv at vælg et andet program, åben et billede og så tilbage igen - eller måske dette kan hjælpe:
http://fix-it-center.en.softonic.com/

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 06-08-15 01:16

Prøv at sætte Windows Billedfremviser som standardprogram for dine billedfiler.
Hvad ser du som øverste mulighed når du højreklikker?
Hvad sker der hvis du dobbeltklikker på en billedfil? (Windows Billedfremviser burde åbne billedet)
Måske du skulle prøve Microsoft Fix it, men hent værktøjerne direkte fra Microsoft og ikke fra Softronic)
https://support2.microsoft.com/fixit/da-dk

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 07-08-15 07:43

Det kunne være dine fil-associationer der har ændre sig ved installation af et eller andet program eller CODEC for nyligt?

Fil-associationerne kan man ændre manuelt i stifinder menuen :

Funktioner -> Mappeindstillinger... -> fanen; Filtyper

Find f.eks. billed filtyperne: JPG, JPEG, GIF, BMP, PNG... osv. og vælg det program du vil have til at vise disse typer. ( Har et andet program 'overtaget', så klik på [Gendan] )

Det kunne også være en CODEC konflikt?

Løsningen er da at afinstallere CODEC's og installere en 'ny' pakke. F.eks. K-lite eller CCCP.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : fredag

Dato : 07-08-15 09:52

Har nu prøvet Fix It samt kigget på mappeindstillinger, filtyper og ændret til standard.
Intet har hjulpet. Har ikke forstand på det med CODEC (Molokyle).

Jeg kan åbne billeder med højreklik og så vælger Photoshop. Men stadig ikke med billedfremviser.
Hvis jeg dobbeltklikke på billeder fra skrivebord sker der intet. Alle andre filtyper kan jeg sagtens åbne med dobbelklik fra skrivebod, bare ikke billeder. Jeg har sikret mig at billedfremviser står som standard til at åbne billeder. SNØFT....

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 07-08-15 12:22

Citat
billeder fra skrivebord

Hvad med andre steder? dem på skrivebord kunne jo være genveje og og muligvis slettet/ flyttet og derfor ikke kan åbnes.
Hvad står der i egenskaber når du H klikker på dem?

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 07-08-15 12:55

Hvis du har din Win7 dvd så kan du via kommandoprompt skrive SFC/ scannow:
https://support.microsoft.com/da-dk/kb/929833
der kan dog ryge nogle nye filer (opdateringer) hvis du gør det

Kommentar
Fra : fredag

Dato : 07-08-15 14:25

Har nu været i enhedshåndtering og opgraderet mit skærmkort (AMD) og nu fungerer det hele igen... Tak for indsatsen..

Annuller spørgsmålet
Fra : fredag

Dato : 07-08-15 14:27

Jeg fandt selv løsningen.