/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
ændre sprog
Fra : BonneTrut
Vist : 551 gange
100 point
Dato : 30-07-15 13:38

jeg har fået en hp 8000 pc, men prroblemet er at den er på engelsk,
så mit spørgsmål er: kan jeg ændre det til dansk?
på forhånd tak
mvh bonnetrut

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 30-07-15 13:55

Ja Windows 8 og 8.1 og 10 kan du ændre sprog
Gå til Kontrolpanel og til Klokkeslæt sprog og område klik på Tilføj et sprog, find Dansk og klik på Tilføj

Kommentar
Fra : frederikshavn

Dato : 30-07-15 15:16

prøv at dl en dansk sprog pakke-mui

Kommentar
Fra : BonneTrut

Dato : 30-07-15 16:15

jeg glemte vist at oplyse alt om den nye pc:
det er en hp 8000 elite small form factor business pc med windows 7

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 100 point
Dato : 30-07-15 17:26

Har du en ikon nede ved uret som viser sprog? Er der kun engelsk nævnt der?
Hvis der er både dansk og engelsk så skifter du ved at trykke på Windows tasten (den tast med flag på) og mellemrumstasten samtidig.
Hvis ikke der er dansk sprog på computeren så du bruge et lille program til at hente og installere det danske sprog, det står her i Nettips:
http://www.nettipsforum.dk/ndre-sprog-i-windows-7_topic22533.html
der er link på siden men jeg kan også lægge linkene her, først siden hvor du henter Vistalizator:
http://froggie.sk/
og så nogle billeder af hvordan du gør, på billede 2 er en-us markeret, det er selvfølgelig da-dk du skal markere for at hente og installere dansk på computeren:
http://froggie.sk/screens.html

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 30-07-15 17:39

Citat
Hvis ikke der er dansk sprog på computeren så du bruge et lille program til at hente og installere det danske sprog, det står her i Nettips:

Det kan man også gøre ved at opdatere pc - sprog ligger under frivillige opdateringer.

Godkendelse af svar
Fra : BonneTrut

Dato : 30-07-15 18:01

Tak for svaret o.v.n..
Det var lige det jeg manglede - jeg er jo ikke ligefrem en nørd til pc.
tusind tak mvh bonnetrut