/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Windows 10 erfaringer
Fra : bentjuul
Vist : 2647 gange
416 point
Dato : 29-07-15 16:12

Skal vi dele vores erfaringer med Windows 10?

Jeg er godt i gang og vender snarest tilbage med hvad jeg syntes.

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 29-07-15 16:32

ja du og andre skal selvfølgelig fortælle alt mulig
jeg henter ikke win 10 foreløbig

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 29-07-15 17:02

Er den på Dansk..............eller varer det lidt.
Jeg har vist ikke fået min endnu - men den er heller ikke åben hele tiden.
Forsvinder det lille vindue når den er hentet.
Jeg vil også lige lave en totalbackup af min harddisk inden der fyldes win 10 på.
Hilsen fra ham med seler og livrem og faldskærm.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 29-07-15 17:20

Er der synlig eller mærkbar forskel sammenlignet med prøveversionen som nogle af os har kørt med nogle måneder?
Min reserverede udgave er ikke kommet endnu og som hjælp til dem der ikke kan vente så er der et link her:
http://www.microsoft.com/en-us/software-download/windows10
Citat
jeg henter ikke win 10 foreløbig
hvorfor ikke

Kommentar
Fra : hvaderikkeibrug

Dato : 29-07-15 17:34

Jeg vil gerne hænge på og læse om andres erfaringer. Har endnu ikke fået Windows 10, men den er "bestilt". Den lille video er ikke nem at blive klog på.

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 29-07-15 18:08

Citat
jeg henter ikke win 10 foreløbig

win 7 kører godt
min sidste nye bærbar med win 8 kørte ad pommeren til (til rep. flere gange det første år)
så jeg kan godt vente

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 29-07-15 18:17

WIN 10 kører ganske fortrinligt - hentede den til morgen og er ved at prøve den af.
Indtil videre kan jeg kun sige god for den...

Den nye browser fungerer superfint, har ellers sværget til Chrome -

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 29-07-15 18:26

Jeg syntes det ser ud til at virke ligeså godt som windows 7 - der er dog lidt funktioner i den nye browser jeg skal ha' fundet ud af.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 29-07-15 18:28

Eyvind spørger om den er på dansk og det er den.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 29-07-15 18:32
Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 29-07-15 18:32

Selvom jeres reserverede udgave ikke er kommet endnu så er jeg meget sikker på at hvis i går på windows update så ligger den sikkert klar der. Det gjorde mine. Jeg har vovet at installere på mine 3 computere.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 29-07-15 18:49
Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 29-07-15 19:08

Citat
Min reserverede udgave er ikke kommet endnu og som hjælp til dem der ikke kan vente så er der et link her:
http://www.microsoft.com/en-us/software-download/windows10

Fint, direkte ned på pc som ISO/ valgfrit sprog osv

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 29-07-15 20:02

nu er win 10 instaleret med alle mine programmer samt printer hp deskjet 3070a og den er ikke ny samt mit prolific til seriel comport dt eneste jeg ikke kan finde er mine favorit i exploren
jeg vil have goggle som start side det kan jeg heller ikke finde
min hp g7 er 2,5 år gammel
min medion er 3 år gammel med win 7 og ssd hd

win 7 med ssd vinder i start med stort
nedlukning ca det samme

win 10 kan sættes til tablet på skrivebordet så er det lidt svært at sætte den til bage
jeg har havde norton commander instaleret før opdateringen og den er gammel uha men virker
så intil videre er jeg tilfreds

Kommentar
Fra : Jan4100

Dato : 29-07-15 20:15

Den virker også fint h

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 29-07-15 20:21

så har jeg printet på min gamle printer samt været på youtube og hører musik
miner favoritter er hentet fra det gamle (det kan overføres)
og min office 2007 virker fint.
i vinduet ned til venstre brug også højre muse knap

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 29-07-15 20:25

ultra2
Når du er i din Browser, så helt ude th. øverst er der 4 prikker som du trykker på - vælg indstillinger nederst. Her kan du importere favoritter fra en anden Browser. Herefter kan du under Åbn vælger du "En eller flere bestemte sider" Skriv nu google.dk ind i boksen.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 29-07-15 23:20

"Der Er ingen tilgængelige opdateringer, vi fortsætter dagligt med at undersøge om der er nye opdateringer" står der når jeg forsøger at få Windows 10 gennem Windows update, jeg venter og ser om den er tilgængelig en dagene

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 30-07-15 00:02

hvordan fjerner jeg bing og får google isted

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 30-07-15 00:14

Citat
"Der Er ingen tilgængelige opdateringer, vi fortsætter dagligt med at undersøge om der er nye opdateringer" står der når jeg forsøger at få Windows 10 gennem Windows update, jeg venter og ser om den er tilgængelig en dagene

Det behøver du jo ikke vente på...

http://www.computerworld.dk/art/234463/gider-ikke-vente-i-windows-10-koeen-saa-hent-denne-iso-fil-i-stedet?utm_source=newsletter&utm_medium=newsletter&utm_campaign=dispatch+14351

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 30-07-15 00:43

Nu har jeg startet download af Windows 10 fra det link jeg selv lagde her i spørgsmålet i et tidligere indlæg, jeg valgte at hente en ISO fil og valgte at hente til både 32 og 64 bit, min bærbare er en 64 bit computer og min stationære er en 32 bit computer, jeg nyder godt af min nye 25/25 fiberbånds forbindelse, 18 % hentet mens jeg skriver i spørgsmålet her
Skal man indtaste en nøgle under installationen?
Hvis ja - hvor får man den nøgle fra? Under bunden på min bærbare står kun Windows 8 hvor der i gamle dage var et skilt med nøglen til Windows XP
Da jeg opgraderede min stationære til Windows 8 fik jeg en nøgle på e-mail og den kan jeg sikkert bruge til 10eren også, hvis altså man skal bruge en nøgle

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 30-07-15 02:19

Citat
Da jeg opgraderede min stationære til Windows 8 fik jeg en nøgle på e-mail og den kan jeg sikkert bruge til 10eren også, hvis altså man skal bruge en nøgle

Hvis din Windows er ´ægte´ går install ganske almindeligt, uden brug af Licens.

Stort set alle mine gamle programmer virker, dog er min popup blocker gået i baglås, så gerne et link til en der virker.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 30-07-15 07:35

Google startside >
www.google.dk
Op til de de 3 vandreture streger > indstillinger > der burde du kunne sætte den til default.

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 30-07-15 10:11

goggle start side kan jeg ikke få til at virke
logon vil have en kode hvordan fjerner jeg det

ellers virker den fint

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 30-07-15 10:36

Jeg huskede lidt forkert.

www.google.dk
..............log in kan du bare ignorere, da den kun er beregnet til brugere med gmail
klik på stjernen over log in
klik på "internetindstillinger"
klik på "brug aktuel side"
der skal være prik i "start med startsiden"
klik på "anvend"
klik på "ok"
nu åbner google startside hver gang

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 30-07-15 10:36
Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 30-07-15 10:40

Nå ja vi er jo midt win 10 .............en anden en har ikke sin 10'er kørende. - endnu

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 30-07-15 10:48

Citat
goggle start side kan jeg ikke få til at virke
logon vil have en kode hvordan fjerner jeg det

Bruger du IE eller EDGE - IE ligger i Start og skal trækkes ned på proceslinien - blev selv lidt forvirret over den Edge

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 30-07-15 11:06

Så er den bærbare opgraderet, jeg brugte ikke den ISO som jeg havde hentet men klikkede på den nye Hent Windows 10 ikon og så startede opgraderingen, der gik en times tid cirka i aftes så genstartede computeren første gang, så gik der urimelig lang tid inden jeg gik i seng og lod opgradering være opgradering, her til formiddag ved 9 tiden var opgraderingen næsten klar og på skærmen stod der Lad os gå i gang, det var kun et par klik så kunne jeg logge på, jeg håber at computeren kommer til at køre hurtigere end den gør nu 2 timer efter første logind,
jeg er imponeret over at alle programmer bare virker og ikke skal installeres på ny
men jeg kan ikke lade være med at tænke på hvor hurtigt man kan opgradere en Ubuntu computer 1 time så er alt klar, inden for den time er der også installeret mine favorit programmer.
Windows har krævet mange timer men er så til gengæld fuldt funktionsdygtig med alle programmer fra den gamle Windows, jeg kunne som der stod på skærmen Læn dig tilbage - jeg valgte at gå i seng
Lige nu skriver jeg fra den stationære med Windows 8.1 ikonen med Hent Windows 10 er væk og jeg gætter på at jeg snart få besked om at kunne opgradere, men det bliver først engang i aften, jeg gider ikke spilde en hel eftermiddag på den sag

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 30-07-15 11:14

hurra så fik jeg goggle som start side

nu mangler jeg bare at fjerne logon ved start men kan ikke finde det

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 30-07-15 11:18

Citat
her til formiddag ved 9 tiden var opgraderingen næsten klar

Jeg brugte den ISO jeg havde hente og gemt på et andet drev - pakket ud med Winrar - klikkede på setup og så startede det, det tog under en ½ time og alle gamle programmer fulgte med, dog er der enkelte som ikke virker, men dem var der også ´knas´ med på Win7
Og husk at slet mappen OLD i C: hvis den ikke skal bruges

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 30-07-15 14:32

Ultra2 skriver
Citat
logon vil have en kode hvordan fjerner jeg det
på samme måde som Windows 8 højreklik på startflaget nede i venstre hjørne og klik på Kør skriv netplwiz og klik på Ok, fjern markering ved: Brugere skal angive brugernavn og kode for at bruge computeren, klik på Anvend og skriv adgangskoden og bekræft ved at skrive adgangskoden en gang mere klik på Anvend og Ok

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 30-07-15 14:38

Jeg glemte at fortælle at den bærbare nu kører fornuftigt det var sikkert en masse opdateringer og lignende der lige skulle på plads, jeg har 1 TG plads på harddisken og lader Old mappen ligge et stykke tid endnu.
Jeg er stadig imponeret over at alt virker som det gjorde med Windows 8.1 alle programmer er på plads og virker, det bliver spændende når den stationære bliver opgraderet, der er mange flere programmer, nogle af dem er fra GOTD om de også virker efter opgradering

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 30-07-15 14:47

nu siger den slå antivir til men hvor det er defender som var i win 8

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 30-07-15 14:51

Citat
nu siger den slå antivir til men hvor det er defender som var i win 8

Så er det jo "defender" du slår til i stedet - måske ligger der nogle rester af Antivir i registreringsdatabasen.

Kør en gang rens med evt. Ccleaner ellerén af de andre renseprogrammer.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 30-07-15 14:59

Til jeres orientering fungerer GodMode også i win 10 - til de der ikke er bekendt med GodMode gøres følgende:
Citat
Højreklik på skrivebord og vælg Ny og når den nye boks popper op vælg Mappe.

Herefter omdøbes mappen med hele nedenstående linie

GodMode.{ED7BA470-8E54-465E-825C-99712043E01C}

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 30-07-15 15:15

det er esentiel antivir men jeg kan ikke slå det til

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 30-07-15 15:46

god mode virker fint.

hvad med sikker start

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 30-07-15 16:04

min medion med win 7 pro havde vinduet nede i højre hjørne nu er det væk
så gik jeg på net men det ville den ikke jeg mangler sp1 siger den men den er instaleret mærkeligt

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 30-07-15 16:15

de fendt reload med hr wolfen stein virker også fint

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 30-07-15 17:43

Citat
det er esentiel antivir men jeg kan ikke slå det til

Du skal downloade det først - mener det bruges til flere ting, men du kan selv vælge hvad du vil have.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 30-07-15 17:43
Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 30-07-15 17:51

Jeg bruger AVG.....

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 30-07-15 18:42

Min Antivir fungerer udmærket efter opgraderingen og Defender er slået fra, måske du skulle hente en ny frisk Antivir og afinstallere den gamle for så at installere den du hentede

Kommentar
Fra : ehkejser

Dato : 30-07-15 21:10

Min bærbare er nu opdateret. Det tager lidt tid, men den virker. Normalt vil ens printere ikke virke det gør du denne gang, ikke noget med at opdatere mine drivere.
Så det at man lige skal vente et par uger synes jeg er overdrevet.

Mvh.
Edvard H. Kejser

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 30-07-15 22:13

I skal være klar over at når Windows 10 er installeret, er der kun 1 måned vi kan fortryde og få vores gamle styresystem tilbage. Herefter er eneste mulighed en ny installation.

Kommentar
Fra : ehkejser

Dato : 30-07-15 22:34

Der kommer lige en her. Hvad med min AVG den opfører sig mærkeligt. Når jeg vil indstallere Microsoft Security Essentials fortæller at det ikke er nødvendigt, da det er bygget ind i det nye win 10 ....lyder mærkeligt

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 30-07-15 23:10

Microsoft Security Essentials er bygget sammen med Defender i Windows 10 det var den også i Windows 8 og 8.1
Hvis AVG opfører sig mærkeligt bør du hente en ny frisk AVG og afinstallere den gamle version for så at installere den du lige har hentet, enhver antivirus program bør automatisk slå Defender fra når den bliver installeret, Defender bliver automatisk aktiveret når du fjernet et andet antivirusprogram så computeren ikke er helt ubeskyttet:
http://free.avg.com/eu-en/free-antivirus-download
AVG anbefaler den fremgangsmåde i deres support forum

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 30-07-15 23:25

Ud af mine mange programmer jeg havde installeret i windows 7, havde jeg kun 1 program der viste fejl efter opgradering til windows 10.
Det var Xara Designer 6, men efter en reparation så fungerer det fint igen.

Så jeg syntes at windows 10 er fortrinlig og en god oplevelse.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 31-07-15 00:38

Citat
Så jeg syntes at windows 10 er fortrinlig og en god oplevelse.
Fuldstændig enig men Microsoft har også haft 10eren ude på prøve så fejl og andre rettelser er på plads, de har vist lyttet til brugerne denne gang

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 31-07-15 10:20

Adblock+ virker i IE i windows 10, det er kun i Edge browseren at programmet ikke virker.

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 31-07-15 10:56

min ven instalrede et dowload program ydawnload føj for en masse lort der kom med ned
nå men vi begyndte at slette men ydavnload kunn evi ikke komme af med så vi tog msconfig sikker start fik fjernet ydavnload og skulle så i msconfog for normal start men kunne ikke finde msconfig søg eller hjælp kunne heller ikke finde den så vi booter på ny
så kom alle mærkelige fejl så kom vi til start rep men det kunne den ikke så vi satte den til at kører en ren install og var spænd på om det blev win 8 eller 10
det blev win 10 uden alle programmer helt ren og så kan det nok være at den gav win 7 baghjul
et stort arbejde men det har jeg ikke fortrudt. har nu instaleret alle programmer næsten
jeg kan ikke instalere norton commander den virkede før

skal lige sge den laver et ikon på skrivebordet der i står de programmer som ikke er instaleret mere

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 31-07-15 11:06

Citat
jeg kan ikke installere Norton Commander den virkede før

Det er ve blot et spørgsmål om at finde det rette program...

http://www.winnc.com/

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 31-07-15 14:06

da min norton kunne kører ved opdateringen kan den vel også kører nu
ja det kan den i win msconfig sikker start og instalere virker fint
i søg msconfig der sker intet av min arm kan ikke finde den helt tilfældigt kom jeg i dos promten og der skrev jeg msconfig og så kom den hurra det virker gen start normal og min norton virker

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 31-07-15 14:11

Måske har jeg misforstået noget.

Den ville ikke selv hente win 10 for der gik noget galt med hentningen.
Så fandt jeg denne "Media creation tool" og hentede den. (med dansk)
Valgte iso udgave men brænderen opførte sig underligt. Og den kunne ikke starte computeren og installere.
Så lagde jeg den på USB, som ved installation ville slette mine programmer.
Hmmmpf.
Med installation direkte fra den hentede "media creation tool" installerede den på ca. 3 timer.
For en sikkerhedskyld ændrede jeg strømstyring til "aldrig" at gå i dvale eller slukke for skærm.

Alle programmer er der, men classic schell blev lige skubbet ud til siden.

Kommentar
Fra : alka

Dato : 01-08-15 11:07

Da win 7 blev install, lavede den et 100mb drev. 10'er skal bruge mere, men den ændre ikke 100mb drevet. Derfor kunne jeg ikke install. Den kom hele tiden med en besked om, at drevet ikke var installertbart!!!
Jeg fandst så ud af, at ændre til 30-400mb, men ikke gennem win 7, men med mini tool partition.
Herefter blev win 10 install.

Tidligere started min win 7 op på 15 sek. (254 gb SSD-HDD+8 ram) og slukkede på 8 sek.
Win 10 starter nu efter to min og lukker ned efter næsten 2 min.

Det er meget utilfredsstillende, men måske er der en kandu'er, der kan fortælle, hvad det er der lægger "beslag" på opstarten - bruger resourser???

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 01-08-15 16:59

Jeg kender ikke de problemer du beskriver, men prøv det link o.v.n. har lagt http://www.microsoft.com/en-us/software-download/windows10 og så re-installere win 10.

Jeg har installeret win 10 på 3 computere og programmet har på alle 3 harddiske lavet de 100mb om til 450mb. Måske problemet er at du kun har 400mb.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 01-08-15 20:21

Citat
Valgte iso udgave men brænderen opførte sig underligt. Og den kunne ikke starte computeren og installere.
Så lagde jeg den på USB, som ved installation ville slette mine programmer.

.................................

Man kan åbenbart ikke bruge en Dobbelt Layer DVD på en alm. brænder.

Jeg har ellers fået et helt tårn af en af mine venner, og lagde ikke mærke til at det var en dobbelt layer.

Så win 10 kører nu fint på min gamle Zepto 1,7 Ghz dual core med 3 Gb ram

Jeg kan dog godt stresse den ved at lave for mange krumspring.......det er nok skærmdriveren.

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 01-08-15 23:46

nu har jeg brændt iso filen sletter den alt eller opgradere den

kan den install på tom hd

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 02-08-15 09:24

Iso filen / den brændte CD har i starten en repair funktion.
Og vist nok en en valgmulighed = slette alt / slette noget.
Du kan ikke installere på en tom harddisk, fordi det jo er en opgradering af eksisterende win7 / win8,1
Så du skal nok lige kopiere en win 7/8,1 over på harddisken først, så win 10 kan se, at det er en opgradering du vil lave......................og så vælge slet alt, under installationen.

Kommentar
Fra : TEAS

Dato : 02-08-15 15:34

Der stod ved Windows update at w.10 er reserveret på min pc.Nu er det forsvundet.Uden jeg fik W.10.Hvordan får jeg så W.10
Jeg kører W.8.1

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 02-08-15 16:57

Ikonen med Windows 10 opgradering var også væk på min stationære nogle dage, den kom igen i fredags så vent og se om ikke den kommer igen
Hvis du har reserveret Windows 10 og har automatisk opdatering slået til så vil opgraderingen starte inder for få dage uden at du behøver at gøre noget
Kan du ikke vente så kan du hente Windows 10 på Microsofts hjemmeside op selv starte opgraderingen

Kommentar
Fra : TEAS

Dato : 02-08-15 17:03

Tak for svaret O.V.N.
Jeg venter og ser om den kommer igen ellers må
jeg gå til Microsoft hjemmeside

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 02-08-15 17:41

Linket til at hente Windows 10 opgradering er i mit første indlæg i denne tråd
http://www.kandu.dk/spg174207.aspx#1992367

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 02-08-15 19:00

Min havde vrøvl med automatisk nedhentning ( ikke gennemført under opdatering)
Så jeg hentede den den selv.
Lav lige en isofil og brænd den ( kan gøres via windows eget brænderprogram som den selv foreslår)

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 02-08-15 20:08

ar brænd iso filen og startede bad den om at slette det gamle det skujje jeg ikke havde gjort
den ville ikke genstarte så satte jeg skiven i og butede op og bad den om ep intet hjalp
så boor jeg igen ok kørte dvd så blev jeg kaldt ud i haven ca 10 minutter da jeg kom ind var skiven kla tai at instalere som om den var købt så jeg har instaleret en ren win 10 og det virker
startede updatering virker akltiverede men det var den så alt virker fint

så på iso skiven kan du rep nulstille eller kører en ny install.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 02-08-15 21:13

Ultra 2

Højreklik nede til venstre og vælg Kontrolpanel
Vælg så system
Nederst i vinduet.................. står der at windows er aktiveret.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 03-08-15 01:41

Erfaring:
Opdateringen gik uden problemer. Win 10 kunne ikke genkende min Logitech game controller, men det blev løst ved at fjerne og indsætte usb receiveren igen.
Hastighed tjah føles lidt hurtigere end win 8.1.
Edgebrowseren er ikke endnu helt kompatibel med Danske Netbank, men det gør de jo selv opmærksom på på deres hjemmeside, så det er bare et spørgsmål om tid går jeg ud fra.

Kommentar
Fra : alka

Dato : 03-08-15 09:40

Så fik jeg opstart på 8 sek. med 10'eren. Der er to grafikdrivere i min Lenovo G770. Det var dem den ene der gav problemet med laaaaaaang opstarttid, så nu kører det perfekt.

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 03-08-15 11:34

jaden blev aktivert aftomatisk

Kommentar
Fra : niss45

Dato : 03-08-15 13:15

Efter at have fulgt vedledning fra computerworld, da jeg fik fejlmeddelser på 2 pc. fik jeg nu installeret på begge pc.
Min erfaring , kaspersky internet security skulle lige opdateres, ellers virkede alt, start/sluk er blevet mindst dobbelt så hurtigt, samt åbning af div. programmer sker også hurtigere.
EDGE browseren skal man lige vænne sig til, med div indstillinger, og huske i netværksindstillinger at slå Hotspot deling fra, efter min mening er den en del hurtigere en crome, firefox og explore.

Jeg kan kun anbefale Windows 10, men vigtigt er det at der udføres en grundig oprydning af overflødige og midlertidige filer evt med hjælp af Ccleaner.

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 03-08-15 16:58

slå Hotspot deling fra

hvor er det

Kommentar
Fra : niss45

Dato : 03-08-15 17:11

Sidder ikke lige ved en pc med win 10 nu, men nede i højre hjørne ved uret, er din internet forbindelse, mener du skal højre klikke på den og der kommer teksten netværksforbindelser, så kommer der nogle skydere hvor du kan slå det til og fra.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 04-08-15 01:17

Citat
så kommer der nogle skydere hvor du kan slå det til og fra.
du skal klikke på Håndter WI Fi forbindelser så ser du skyderne

Kommentar
Fra : niss45

Dato : 04-08-15 15:53

Slå hotspot fra her.

Start knappen. indstillinger, netværk og internet, find nu administrer wifi indstilinger, åben denne og slå skyderen på fra.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 04-08-15 18:56

Klik på internetikonet nederst til højre vælg nu netværksinstillinger tryk nu på Administrer Wi-Fi-indstillinger og nu kan du slå det fra eller til du ønsker.

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 05-08-15 18:19

jo mere man instalere og arbejder iden jo langsommere bliver den

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 05-08-15 22:23

Citat
jo mere man instalere og arbejder iden jo langsommere bliver den
Måske har din computer sin begrænsning i forhold til hvor meget du installerer og starter op med.

På min har jeg virkelig meget installeret og jeg mærker overhovedet ikke forskel.

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 06-08-15 10:37

når nu opdateringen er hentet ned skal den så instaleres eller hvor ligger den til senere install

Kommentar
Fra : Nul7

Dato : 06-08-15 12:01

Jeg tænker, lidt hjerne må jeg jo have, - Findes der stifinder i win 10 ? kan man opbygge et mappe system lige som i win 7 ? hvor meget fylder win 10 ..

Alle spørgsmålene er gratiske.

Hej

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 06-08-15 12:48

Stifinder > Højre klik på windows start ikonet nederst tv. og vælg stifinder.... Svært at sige hvor meget windows 10 fylder da det er en opgradering og du bibeholder dine installerede programmer. Jeg vil tro det er ca 20-30 GB.
Det med din hjerne er jeg ikke i stand til at give dig medhold i jeg kender dig ikke...

Accepteret svar
Fra : Jan4100

Modtaget 416 point
Dato : 06-08-15 18:22
Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 06-08-15 19:07

Jan4100 > den skal nok lige gennemgås en af de nærmeste dage, så der kan lukkes af.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 06-08-15 19:42

Tak Jan4100 jeg har været inde og slå meget fra nu. Tak

Kommentar
Fra : Jan4100

Dato : 06-08-15 20:32

ja der ski meget som ikke burde være der fra start af, men egenligt kunne man forvente det når det ligefrem er gratis

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 07-08-15 14:36

min mail adr er gerdaknud@hotmail nu ser jeg til min skræk at vi er 2 bruger af samme pc
hvordan kan det lade sig gøre og hvor retter man det eller fjerner

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 07-08-15 15:22

Det gør du ved at fjerne den bruger der ikke er administrator.
Kontrolpanel > brugere
Eller skrive. netplwiz i søgefeltet og vælge ordet som fremkommer i ruden = netplwiz

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 07-08-15 20:27

Den der nye startmenu er da lige til at lukke op og ski.. i, den kan da ikke bruges til andet

Næe, brug Classic Shell i stedet for!

Download the release candidate version 4.2.3 with improved support for Windows 10.
http://www.mediafire.com/download/018hsjoas550hoh/ClassicShellSetup_4_2_3.exe

http://www.classicshell.net/

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 07-08-15 20:31

Min classic shell fulgte med over fra win 8.1 - måske skulle man prøve den nye udgave af C.S.

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 08-08-15 21:57

nu ville jeg gerne på den ene pc tilbage til 8,1
så jeg satte skiven i og instalerede win 8,1 kørte der efter min backup acronis win 8,1
efter genstart har jeg nu win 10
nej jeg er ikke skør men på vej til at blive det ligger Microsoft noget i skyen og dawnloader det
under install eller er der nogen der har en forklaring

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 09-08-15 09:28

Hvis du bruger Acronis rigtigt, vil den overskrive den partition du lægger den på.
Hvis den ligger på en anden partition , skal denne gøres aktiv ( bootbar) og det kan evt. gøres med gparted eller lign.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 09-08-15 10:33

Citat
nu ville jeg gerne på den ene pc tilbage til 8,1
så jeg satte skiven i og instalerede win 8,1
Du skal ikke sætte nogen skiver i for at gå tilbage til dit tidligere styresystem...........og som Eyvind skriver vil acronis også overskrive partitionen.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 09-08-15 10:45

For at gå tilbage til tidligere styresystem trykker du nede tv. på startflaget og vælger Indstillinger i det nye vindue vælges Opdatering og sikkerhed - i vinduet der nu åbnes vælges Genoprettelse og nu kan du vælge dit tidligere styresystem.
Det virker og hos mig virkede alle programmer - dokumenter m.v.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 10-08-15 11:43

Sådan kommer du tilbage til Windows 7 eller 8
Hvis du har installeret Windows 10 igennem den officielle reservationskanal, hvor Microsoft fortæller dig via en pop-up, at Windows 10 er klar til at blive installeret, så kan du relativt nemt komme tilbage til Windows 7 eller 8 igen
http://www.computerworld.dk/art/234531/er-du-allerede-tr-t-af-windows-10-se-her-hvordan-du-kommer-tilbage-til-windows-7

Godkendelse af svar
Fra : bentjuul

Dato : 10-08-15 14:32

Tak for svaret Jan4100. det er et godt link du har lagt.... tak for det

Kommentar
Fra : Jan4100

Dato : 10-08-15 18:39

Selv tak