/ Forside/ Interesser / Fritid / Jagt / Spørgsmål
10  TheRealDe.. 4815
Her i sommervarmen - uden buk
Fra : Tonganeseren
Vist : 405 gange
200 point
Dato : 17-07-15 14:20

Så gik sommerjagten - uden at få nedlagt en buk. Der var, sådan set, masser af muligheder, men for nu at være helt ærlig . . . . . jeg gad ikke slæbe en buk hjem gennem høje afgrøder og med temperaturen bimlende i nærheden af 30 grader. På den sidste dag stod jeg og stirrede over hveden. Der stod han, Mr. Buch, cirka 60 meter ude - men kun med hovedet rejst over hveden. Det var også for varmt. Til gengæld hørte jeg vagtler, og nu skal der opsættes kameraer til overvågning, hvis en kendt Midtjysk jæger skulle dukke op. Agerhøns har vi rigtigt mange af i år, men de små kære fugle skyder vi ikke.

Nå, men så er der kun 2 1/2 måned til efterårsjagten for alvor sætter ind.

Nyd sommeren - derude.

Mvh.

Tonganeseren

Leksikalt:

Førsteviolin i klædeskabet: Se skabsmide

Accepteret svar
Fra : Kaptajn-Tommy

Modtaget 200 point
Dato : 17-07-15 20:01

Citat
Til gengæld hørte jeg vagtler,

Så kan du leje jorden ud til hundetræning. Jeg kender et par tyksakker - forøvrigt Danmarks svar på Gøg & Gokke, som vil sætte stor pris på at ha' et sted, hvor de kan træne deres ulydige køtere - især på de vagtler der er uberørt af menneskehånd.

Tyksakkerne Gøg & Gokke, bruger ellers kun drivhus opdrættede vagtler, som er "svunget" godt rundt i et par bajut-nylonstrømper. Som den fedeste af tyksakker sagde: "Det er inu ikke lykkes vores hunde Nimbus og Rebus, at fange en rundtosset vagtel, men så trajner vi bare med tanks og leverståhej gemt under halmen"

Mvh.
Tommy
Godt brun - som en neger

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 17-07-15 23:16

Overkommandoen har befalet mig at finde den letteste vej til Saint-Etienne, når vi drager på sommerferie i meget nær fremtid. Jeg er lidt i tvivl om hvordan vi lettest slipper forbi Hamburg, hvor i tusindevis af bilister har oplevet sprængte køleslanger etc. . denne sommer.
Hun elsker disse ture sydpå, hvor bilen bliver fyldt op med alskens sager som keramik, tøj og sko. Om et par år overgår vi til at flyve derned - men i år sker det i Yetien. Selv om turen er lang, så glæder jeg mig på en eller anden mærkelig måde. Håber bare, at vi kan finde overnatning undervejs. Tidligere er det gået fint, men alting ændrer sig.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 17-07-15 23:45

Og så har Skov- og Naturstyrelsen opgivet at fjerne mårhunden fra vore hjemlige breddegrader. Det vidst vi alle på forhånd; især når man, i stedet for at aflive dem, udstyrer dem med alskens teknik, som garanteret har kostet kassen. Komisk.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 18-07-15 00:15

Citat
Overkommandoen har befalet mig at finde den letteste vej til Saint-Etienne,
Det er vist den letteste sag i verden.
Ind på motorvejen - og så sydpå til Rødby-Færge, derpå kurs mod Hamburg, så mod Fanfurt AM og kurs mod Strassburg og flet ind mod Basel, ret skuden op og direkte mod Saint -Etienne.
Står din triptæller nogenlunde på ca. 1.500 km. så er den god nok Du er nået i mål.
Det er en hård og flot tur med masser af trafik, så vær på dupperne hele tiden.
Jeg valgte nok flyveren.
Mvh.
Tommy.

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 19-07-15 07:41

Hej Tonganeser !

Det blev til 3 bukke for mit vedkommende, så jeg er godt tilfreds. Havde naturligvis også nogle pürscher der ikke lykkedes, men det er jo en del af gamet - heldigvis !

M.h.t. til din tur til Saint-Etienne ! Jeg forstår udmærket din frustration med den megen trafik ned gennem Europa - den er sgu' også blevet ekstrem !! Når dertil lægges en dårlig samvittighed, er bægeret fuldt !?? Har du fået lagt alle dine fliser, som du tidligere har beskrevet i dagsbefalingen fra hertuginden ??? For hvis ikke du er blevet færdig forstår man udmærket, hvorfor det ikke er nogen rar baggrund at holde ferie på. Bebrejdelser m.v. hele vejen gennem Europa, ligeledes på feriestedet og ikke mindst turen hjemover - ak ja !!!

Men I ønskes en rigtig god ferie når tid er !!

De bedste hilsner
ØV4

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 19-07-15 13:12

Jotak - kære ØV4 og der gratuleres med det smukke udbytte.

Fliserne blev jeg færdig med og har efterfølgende været i behandling med smertestillende tabletter. Overkommandoen går og mumler lidt om nogle skævheder, som jeg forklarer med vandets afløbsretninger etc. . - og der bliver ikke lavet noget om. Finito Bambino.

Der må være grænser - også hele vejen ned gennem Tyskland og Frankrig. De skulle blot bevogtes!!

Det ville være langt lettere, som Kaptajnen nævner, at snuppe en flyver, men så bliver turen ikke den indkøbstur, som overkommandoen glæder sig til. Når vi tidligere har krydset den dansk/tyske grenze, så har ekvipagen været totalt opfyldt med nyt tøj, nye sko, vaser og andet bimmelim. Måske får også jeg noget nyttigt - eks. diamantskæreskiver, som i Frankrig kun koster en brøkdel af det vi giver i DK.

Jeg glæder mig også til at købe 500 nye engangsbarbermaskiner - BIC 2 - som er verdens bedste rager. Intet matcher den. Herhjemme kan man kun få 1´eren, og den duer ikke til at fjerne skægvækst under næsen. En BIC 2 varer flere uger og giver den allerbedste barbering.

Måske får jeg også nye sko.

100 km nord for Niece skal vi besøge en af overkommandoens tidligere kolleger, som hvert år i sommerperioden slapper af i en lille landsby. Og så vil overkommandoen se slottet Cahors - altså Prinsens tidligere vinslot. Imens kan jeg kigge på damer.

Lige nu er sønnen igang med at rense sin MiniRuger14 og har lige knækket min helt nye rensestok. Er det ikke herligt!!!!!!

Men det bliver en lang tur ned gennem EU.

Mvh.

Tonganeseren

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 19-07-15 14:40

M.h.t. planlægning af rute gennem EU, prøv at se på fdm.dk - de har mange gode råd. Hvis du er medlem af FDM, kan du planlægge turen i detaljer via deres hjemmeside - blot til info.

ØV4

Godkendelse af svar
Fra : Tonganeseren

Dato : 21-07-15 02:48

Tak for svaret Kaptajn-Tommy.

Mvh.

Tonganeseren

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 22-07-15 20:10

Mange tak for påinger, og må jeg samtidig benytte lejligheden til at ønske konen og dig en rigtig god ferie. Pas på i trafikken, folk kører som sindsyge.

Vedr. indkøb: I tyskland kan det rigtig godt betale sig at købe vitaminpiller...ja ja, og en hulens masse andre ting.
Mvh.
Tommy.