/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
Slette c: 100%.
Fra : spimmer
Vist : 506 gange
200 point
Dato : 15-07-15 17:43

Da der efterhånden er kommet så meget skidt på min harddisk med Windows 7, vil jeg slette den helt, så den er helt ren. Men hvordan gør jeg det?
spimmer.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 15-07-15 17:45

Formater den eller brug dette til at total slette alt:
http://www.hiren.info/pages/bootcd

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 15-07-15 17:48

Brug et af dem under = Hard Disk Tools
Den skal brændes (ovennævte) og der efter skal du boote op med skiven - og i menuen kan du vælge hvad skal bruge

Kommentar
Fra : spimmer

Dato : 15-07-15 18:05

Hvordan formaterer jeg drevet med Windows?

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 15-07-15 18:29

Bruger det du kan hente på linket - kan muligvis og bruges på usb, hvis din kan boote fra det.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 15-07-15 18:34

Citat
Hvordan formaterer jeg drevet med Windows?

Det gør du når du starter en ny installation, der kan du vælge at beholde eller slette = SLET

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 200 point
Dato : 15-07-15 20:54

Sæt din Windows 7 DVD i drevet og genstart computeren, vælg at starte fra DVD drevet - det gør du i Boot Menu som du har under en af F tasterne i nogle få sekunder efter start, installer Windows 7 på et tidspunkt for du mulighed for at formatere drevet, vælg at formatere og installer Windows på det nyformaterede C drev.
Det er ikke nødvendig at brug programmer som kan overskrive harddisken i dit tilfælde
Du kan eventuel formatere C drevet med Gparted som er et selvstændigt værktøj der kører fra CD drevet, men det nemmeste er at bruge Windows installations DVDen

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 15-07-15 20:55

Formatere / slette den helt = en totalt tom harddisk og intet windows og ingen drivere.

Hvad har du af CD / DVD skiver til din computer.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 15-07-15 21:50

http://hddguru.com/software/HDD-LLF-Low-Level-Format-Tool/
Brug det Tool her. Det low level formatere din harddisk, så intet gammelt kan læses fra den.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 15-07-15 21:54

Så hjælp dog spimmer, i stedet for bare at anvise et sletteværktøj.

Hvis spimmer ikke har værktøjerne til geninstallation......................farvel windows.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 15-07-15 22:35

Citat
Så hjælp dog spimmer, i stedet for bare at anvise et sletteværktøj.

Hvis spimmer ikke har værktøjerne til geninstallation......................farvel windows.

Spimmer vil formatere C:, det kan man ikke bare gøre uden at miste Windows som er installeret, og slet ikke inden fra Windows. Man kan formatere sin harddisk via en anden computer med et program, fx det jeg har linket til, eller man kan formatere sin harddisk med et Windows medie.

Ud over det så er det ikke vanvittig mange oplysninger Spimmer kommer med Har han et Windows medie? Har han en produkt nøgle? Har han en anden partition med data på harddisken han ikke vil miste, siden han kun vil formatere C:? Der er ikke så meget og arbejde med og så får man altså også kun de hurtige løsninger.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 15-07-15 23:41

Man behøver ikke at sætte dvd til at boote - man åbner bare dvd og klikker på SETUP, så går den automatisk igang = man skal så bare se efter hvad man klikker på, når den genstarter (sort skærm - med valg af system opstart)

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 16-07-15 01:35

Citat
Man behøver ikke at sætte dvd til at boote - man åbner bare dvd og klikker på SETUP,
hvis jeg ikke husker meget forkert så får man ikke mulighed for at formatere ved at installere fra en kørende Windows

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 16-07-15 05:00

Hvad slags pc har du?På mange pc'er kan du trykke på for.eks. F11 og da starter en recovery som får pc'en til at starte som den gang da du fik den fra forretningen.
Alimak

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 16-07-15 08:04

DBAN (Darik's Boot And Nuke ): http://dban.org

Man brænder en downloadet iso fil ned på DVD og boot'er med denne DVD. Følger instruktionerne, starter sletningen og så væbner man sig med tålmodighed. Det tager nogen timer at slette en harddisk totalt. Efterfølgende findes der hverken bootsektor, partitions eller data overhovedet på disken.

Hvis det hun er filer man vil slette, men beholde Windows eller LINUX systemet, så kan man benytte værktøjer fra Blancco ( www.blancco.com )...men de er ikke gratis !

..og dog: Nederst på siden finder du en; FREE EVALUATION LICENSE!
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 16-07-15 09:49

Citat
hvis jeg ikke husker meget forkert så får man ikke mulighed for at formatere ved at installere fra en kørende Windows

Sidst jeg prøvede kunne jeg slette eller installere oven på den gamle partition = og få en mappe med OLD Windows.
Jeg mener også der er forskel på selve de dvd udgaver der findes af Win7 - da nogle kan bootes fra og andre kun kan startes fra en eksisterende Windows, og det kan være der er forskel på om man kan slette/formatere mellem de forskellige udgaver - den udgave jeg har kan kun startes fra en windows og kan ikke bootes fra.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 16-07-15 12:03

Ja mig-selv.....................der er nemlig flere udgaver. Dem der gemmer "old" er vist opgraderinger.

Godkendelse af svar
Fra : spimmer

Dato : 16-07-15 16:38

Tak for svaret o.v.n..