/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Pengesedler med eget foto
Fra : 86980792
Vist : 1992 gange
50 point
Dato : 14-07-15 16:24

Jeg har tidligere haft et program, hvor jeg kunne downloade en pengeseddel (forside) og indsætte et foto efter eget valg og bagefter udskrive.
Er der nogen, der kender navnet på et program, der kan gøre nævnte?
Venlig hilsen
Otto

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 14-07-15 17:14
Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 14-07-15 17:21
Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 14-07-15 21:05

https://www.google.dk/search?hl=da&q=wanted%20poster&gbv=2&um=1&ie=UTF-8&tbm=isch&source=og&sa=N&tab=wi

Citat
kunne downloade en pengeseddel (forside)

Ved at søge på Google, men husk det er ULOVLIGT at bruge Danske sedler og mønt til den slags, det straffes med fængsel, i værste tilfælde = men tvivler på du kommer i fedte-fadet ved at bruge en seddel med dit eget foto på...det kan jo kun fremme Politiets arbejde.

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 14-07-15 22:27

Praktisk taget alt hvad der kan arbejde med billeder kan det du spørger efter.
Microsoft Office, LibreOffice, OpenOffice.org, Paint, Paint.net, Gimp, Scribus, Inkscape, Photoshop, Pinta, PhotoPlus, PaintShop Pro, Pixlr osv..........................
Listen er lang.
Men ja, husk at du IKKE må bruge danske sedler, ved ikke med udenlandske men der kan være samme restriktioner.

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 15-07-15 09:38
Kommentar
Fra : Oldboston

Dato : 16-07-15 16:33

Et af svarene foran antyder letsindigt, at man jo ikke kan vide, om det samme gælder, hvis du her i DK fremstiller udenlandske sedler med dit eget foto. Men jeg kan garantere dig for, at skulle du få den ualmindelig idiotiske ide at fremstille amerikanske 1-dollar sedler, hvor George Washingtons portræt er erstattet af dit eget. så vil du komme til at fortryde det bittert, selv om det "kun" var "for sjov".
Også selv om du måske "kun" udgiver sedlen på nettet el. lign., for den vil blive sporet til dig og du vil for altid have indskrevet dit navn i registrene over personer, der - blandt andet - aldrig vil kunne få indrejsetilladelse i USA. Så: Ideen er IKKE sjov, den er stupid, og selv om der findes programmer, der viser dig hvordan, så skal du have en ualmindelig lav IQ for at få lyst til at afprøve, Jeg nægter at tro, at der blandt kandus mange kloge hoveder er nogen, der rangerer i så lav en kategori.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 16-07-15 21:02

Citat
Et af svarene foran antyder letsindigt,

Syntes at alle advarer imod at bruge ´sedler/mønter´.
Men at det kan fremme andres arbejde i at fange ´falskmønteren´ ved at sætte sit eget billede på sedlen - kan der kun smiles af.
Citat
for den vil blive sporet til dig

Det kan sikkert spores til mange (hvis den deles) - men stemmer filens eget ID ikke sammen med hvad ´synderen´ har udgivet, så er sagen tabt for myndighederne, og så kan jeg ikke huske hvad det kaldes, men noget i stil med MED-sum/ det er i alle tilfælde indbygget i billedet/filen og kan spores.
Men tvivler stadig på at Dansk politi vil grave særligt dybt - ved sådan en JOKE seddel, men hvem ved, jeg har ikke tænkt mig at prøve det nummer, syntes man kan lave andre og mere spændende ting på sin pc og Photoshop.
Jeg har dog et par gamle billeder af en 10.- seddel hængende på væggen i overformat, og den har Politiet set på engang de var hjemme hos mig - uden bemærkning.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 16-07-15 21:26

4:30