/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Lyd
Fra : sdam
Vist : 506 gange
200 point
Dato : 14-07-15 12:40

Med jævne mellemrum forsvinder lyden fra min computer, og for at få lyden tilbage, skal jeg lave en "gendannelse" af systemet et par dage bagud, hvorefter der er lyd igen!
Had er det der gør, at lyden forsvinder, og hvad kan man evt. gøre for at det IKKE gør det igen?

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 14-07-15 12:46

Det kunne være et program du har og bruger, hvor du har sat X ved BRUG IKKE Windows lyde, ellers er det vel bare en fejl som kommer og går som det passer den.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 14-07-15 12:47

Et gæt...

Lydkortet fejler, eller måske skal driveren opdateres...

Prøv at køre dette gratis værktøj: http://www.iobit.com/en/driver-booster.php

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 14-07-15 12:53

Jeg tror ikke du behøver at gå et gendannelses punkt tilbage. Jeg tror det er et spørgsmål om at din lyddriver på en eller anden måde bliver deaktiveret, eller at lyden bliver lagt over på en anden udgang end systemhøjtalerne. Hvilken PC har du Fabrikat/model, Bærbar/stationær, hvilken Windows version er der på maskinen?
Prøv evt. at gå i Kontrolpanel --- Lyd og se hvilken enhed der er aktiv til lyd.

Jeg har haft et lignede problem- Hver gang jeg havde en eller anden 'dims' sat til den eksterne lydudgang eller en lydenhed til via USB, så koblede maskinen ikke automatisk yilbage til de interne højtalere når enheden blev fjernet.

Du kan også højreklikke på det lille højtalerikon på proceslinjen og så vælge afspilningsenheder (Vista)

Kommentar
Fra : sdam

Dato : 14-07-15 15:20

Prøve..

Kommentar
Fra : sdam

Dato : 14-07-15 15:22

Det er en bærbar computer af mærket LENOVO ½ år gammel, windows 8,1 !

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 14-07-15 22:17

Hvad viser din højtaler nede til højre, når du laver et klik på ikonet. Altså når lyden er forsvundet.

Kommentar
Fra : sdam

Dato : 15-07-15 14:13

Den viser faktisk det billede den plejer at vise, men det højtalerikon der vises øverst i billedet, er ikke fremhævet (om det plejer at være det, er jeg ikke helt klar over)........

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 200 point
Dato : 15-07-15 20:25

Det nedtonede ikon bør fortælle hvilken lydenher/ driver der er.
Ellers
Højreklik på computer < vælg egenskaber > og så enhedshåndtering
Rul ned og kig hvad der står ud for lydenheder og lyd output
Der bør stå noget om driveren eller mangel af samme ( gul markering)

Kommentar
Fra : sdam

Dato : 16-07-15 15:42

Hej Eyvind
Du har ret! Der er noget gult på den der hedder "HIN Non User Input Data Filter", og klikker man ind på denne, kommer denne besked:
Denne enheds software blev forhindret i at starte, fordi den medfører problemer i Windows. Kontakt hardwareforhandleren for at få en ny driver. (Kode 48)...
Hvordan skal jeg forholde mig til denne besked????

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 16-07-15 15:44

Installer en ny driver

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 16-07-15 15:53

Hvis computeren stadig har den driver liggende ( sandsynligvis) kan du slette driveren og genstarte computeren og den vil selv installere driveren.

Kommentar
Fra : sdam

Dato : 16-07-15 17:19

Forstår jeg det ret, hvis jeg sletter min "lyd"driver og genstarter igen, så er der lyd igen??

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 16-07-15 18:07

Det hjælper jo ikke at installere den samme driver. Hvilket lydkort er der i maskinen?

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 16-07-15 18:18

Hvilken model betegnelse har din Lenovo helt præcis? THINKPAD...........????

Kommentar
Fra : sdam

Dato : 16-07-15 18:20

Alm. bærbar....

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 16-07-15 18:25

Bop! Bop! Alm. bærbar. Hvad var det lige jeg skrev
Citat
Hvilken model betegnelse har din Lenovo helt [B]præcis[/B][I]Indsæt din tekst her[/I]? THINKPAD...........????
Der er ikke noget der hedder al. bærbar.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 16-07-15 18:26

Du jan jo selv prøve at Google på "lydkortdriver til alm. bærbar," og se hvad du får ud af det.

Kommentar
Fra : sdam

Dato : 18-07-15 17:08

Lenovo - Model 20252 - Notebook-computer......

Godkendelse af svar
Fra : sdam

Dato : 27-07-15 09:30

Tak for svaret Eyvind.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 27-07-15 09:33

Tja! Så ville det jo være rart at vide hvordan problemet blev løst?