/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
CONVERTERE
Fra : kivi
Vist : 352 gange
100 point
Dato : 13-07-15 09:04

NÅR MAN CONVERTERE EN VIDEO SOM MAN SELV HAR OPTAGET HVOR MEGET STØRRE BLIVER DEN SÅ,JEG HAR EN SOM ER PÅ 4,07 MEN CONVERTXTO DVD VIL IKKE BRÆNDE DEN SÅ???

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 13-07-15 11:18

Nu kender jeg ikke det program du bruger, men de fleste programmer tilbyder en funktion til at tilpasse størrelsen, så slutresultatet kan være på en DVD. Dette gøres ved at komprimere videoen, evt, forringe kvaliteten. Nogle programmer tilbyder også at videoen kan splittes ud over flere DVD'r så kvaliteten bibeholdes. Du må sætte dig ordentlig ind i det program du bruger, evt. finde et andet.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 13-07-15 11:19

PS- Din Caps Lock taste har sat sig fast!!!!! Det er uhøfligt at 'Råbe'.

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 14-07-15 10:48

jeg har spurgt før om der nogen som kender et godt program at lave videoer med men der er ingen som kom med et navn der må da være andre som brænder/laver video

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 14-07-15 12:03

Dette er et super program, men der er en gratis prøveperiode. Små 500 Kr. er jo ikke så galt med alle de funktioner programmet har.
https://store.videostudiopro.com/1184/purl-ATG_PID_HPBanner_VSproX8?hptrack=eu2bb5&_ga=1.142558514.122651084.1436868027

Accepteret svar
Fra : mig-selv

Modtaget 100 point
Dato : 14-07-15 14:13

Citat
MEN CONVERTXTO DVD VIL IKKE BRÆNDE DEN SÅ

Sagde du Ja til brænderprogrammet da du installerede.
Da jeg brugte programmet havde jeg aldrig problemer med det, det justerer selv kvaliteten så det hele kan brændes på en DVD.
Passer din dvd skiver til brænderen.
Citat
HVOR MEGET STØRRE BLIVER DEN SÅ,

Den skulle helst ikke blive større, det bliver kvaliteten ikke bedre af.

Forstår bare ikke dit problem, hvis ikke du vil lave menuer eller indsætte tekster og lydspor, så brug et almindeligt konverterings program, der findes masser gratis = Formatoz/Handbrake og XMedia Recode - når du så har konverteret filmen, bruger du bare et almindeligt brænder program - eller Windows eget.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 14-07-15 14:17

RETTELSE = jeg brugte programmet Avitodvd
http://www.avitodvdfree.com/
https://vimeo.com/105677357

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 14-07-15 14:24

Citat
RETTELSE =

Nu er jeg i tvivl, mener jeg brugte CONVERTXTO DVD da det havde samme menu og funktioner.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 14-07-15 20:56

Men lad os nu endelig høre hvad det virkelige problem er - det kan ikke være samtlige programmer der alle fejler.

Enten konverterer man en film så den virker = tjekker den på pc / og så brænder man den på en skive = færdig arbejde.
Eller også skjuler du noget - du ikke vil ud med.
Har du Codex, burde ikke være nødvendig, når det kun er DVD = vob/mpeg2 osv

Ellers læg et par billeder på nettet, som virkelig beskriver dine problemer.

En ??mulig mistanke kunne være at du roder med billed højde/bredde/bitrate/PAL og regionskoder, som sikkert ikke er er at finde i selve programmet (HD og ned til 120P?), og det skal man ikke når man bruger dit program, det finder den selv ud af - samt hvor mange filer vil du have brændt på din DVD = der kommer et tidspunkt, hvor programmet ikke kan håndtere flere filer og samtidig brænde det - men så burde der komme en ADVARSEL.

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 15-07-15 02:49

Citat
jeg har spurgt før om der nogen som kender et godt program at lave videoer med

Windows MovieMaker er faktisk udemærket, dog ikke så avanceret.
Vil du have et program i sværvægtklassen (og gratis) så er det LightWorks du skal se på, den kan dog ikke brænde en dvd i gratisversionen. http://www.lwks.com/
Til at lave selve dvden bruger jeg selv DVDStyler: http://www.dvdstyler.org/en/

Citat
NÅR MAN CONVERTERE EN VIDEO SOM MAN SELV HAR OPTAGET HVOR MEGET STØRRE BLIVER DEN SÅ

Kommer jo an på hvad du konverterer fra og hvad du konverterer til.

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 15-07-15 13:33

mit problem er at den video som jeg lave er på 4,07 gb men når jeg så brænder den med convertxto dvd så er det kun halvdelen som bliver brændt

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 15-07-15 13:42

De 4,07, hvor l
ang tid varer det?

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 15-07-15 14:32

det ha jeg ikke lagt mærke til kun størrelse

Godkendelse af svar
Fra : kivi

Dato : 16-07-15 07:57

Tak for svaret mig-selv.