/ Forside/ Karriere / Penge / Økonomi / Spørgsmål
10  alka 1803
tingbogen.
Fra : EiHaBr
Vist : 569 gange
100 point
Dato : 12-07-15 23:32

Tingbogen på nettet, kender i den.

Kan nogen forklare lidt nærmere hvordan man ser, hvad der menes med følgende der står i tingbogen på nettet. (en tilfældig valgt adresse)

TypeRealkreditpantebrev
Hovedstol 839.000 DKK
Rentesats2.5 % Rentetypefast
KreditorerTOTALKREDIT A/S

Mener man hermed at der engang er oprettet en pantebrev, på 839.000 kr. med rentesatsen 2,5 fast, i totalkredit a/s.
Hvor når er den så færdig betalt og hvornår er den lavet, det kan man ikke udlæse, - er det korrekt forstået.
Den dag der ikke er gæld mere kan denne meddelelse så ikke findes i tingbogen, så er den væk, - er det rigtigt forstået.
Med venlig hilsen
Eh.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 12-07-15 23:37

Det lyder rigtigt, det du skriver, men der står vel også en dato og lidt flere oplysninger?

Kommentar
Fra : EiHaBr

Dato : 13-07-15 00:34

Åh ja der står jo en nummer og en dato. Det er nok lånets oprettelses dato.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 13-07-15 11:33

Og det tinglæses ikke når lånet er færdigbetalt.

Kommentar
Fra : EiHaBr

Dato : 15-07-15 08:48

Bille.
Vil det sige man ikke kan se når ens hus ikke er færdigbetalt. Man kan godt se når der er lavet nye lån, kan man også se ompriotering til andre lånetyper.

Accepteret svar
Fra : Bille1948

Modtaget 100 point
Dato : 15-07-15 11:39

Du kan se starten på et nyt lån, men ikke slutningen, det er "tinglæsningen" ligeglad med.

Godkendelse af svar
Fra : EiHaBr

Dato : 20-07-15 08:33

Tak for svaret Bille1948.
Super fint.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 20-07-15 15:41

Tak for point