/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
Ny istid
Fra : Kaptajn-Tommy
Vist : 794 gange
500 point
Dato : 12-07-15 15:20

http://www.bt.dk/udland/forskere-mini-istid-rammer-jorden-i-2030

Mon ikke vi skal se at lukke de grimme og dyre vindmøller ned, NU! ?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 12-07-15 17:44

Lad du kun møllerne køre videre, de gør hverken fra eller til klimamæssig men holder en del folk beskæftiget.
Istidens årsag er aktiviteter eller mangel på aktiviteter på solen ifølge forskerne, der er ingen forskere vindmøller eller andre som kan ændre på hvordan solen opfører sig

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 12-07-15 17:59

Citat
Lad du kun møllerne køre videre, de gør hverken fra eller til klimamæssig men holder en del folk beskæftiget.
Det er da for samfundet som helhed en enorm dyr beskæftigelse.
Den grønne el koster dyrt for alle forbrugerne, men mølleejerne kan med statsgaranti regne med 10-30 millioner ekstra på bankbogen efter 20 års driftstid. At få sin jord udpeget til mølleområde er ligesom at vinde i lotteriet, betroede den lokale jordejer mig. Det er staten og kommunerne, der driver lotteriet på el-forbrugernes bekostning.
Citat
Istidens årsag er aktiviteter eller mangel på aktiviteter på solen ifølge forskerne, der er ingen forskere vindmøller eller andre som kan ændre på hvordan solen opfører sig
Og jeg forstår slet ikke dit argument, når du mener at vindmøller ingen årsag har. Hvorfor så ikke rive skidtet ned, så kan forbrugerne betale samme elpris som f.eks. svenskerne = 20 - 50 øre pr. Kw/h.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 12-07-15 18:11

El prisen er så lille at den næppe kan sættes ned, det er afgifter og moms som gør strømmen dyr og jeg ved godt at en del af disse afgifter bruges til at udvide vindmøllerne, afgifterne sættes næppe ned ved at fjerne vindmøllerne hvis staten først får lagt en afgift på forbruget så forsvinder den aldrig igen
Citat
At få sin jord udpeget til mølleområde er ligesom at vinde i lotteriet
altså det er simpel misundelse der får dig til at kræve møllerne nedlagt? Hvad så med byggegrunde til de større kraftværker? Er du blevet socialist?

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 12-07-15 18:53

Ja, drop bare de mange planlagte nye, alt for dyre vindmøller der larmer,
næst efter Femern tunnelen vore største fejlinvesteringer.

I stedet bør vi satse på lydløs solenergi og varmepumper.
Her er der ny teknologi på vej, der klart vil overhale vindmøllerne...

Og når solenergien måske aftager,
så behøver vi jo ikke gøre så meget for at reducere den globale opvarmning.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 12-07-15 21:23

Citat
altså det er simpel misundelse der får dig til at kræve møllerne nedlagt? Hvad så med byggegrunde til de større kraftværker? Er du blevet socialist?
Med de argumenter du lægger for dagen tror jeg nærmere, det er dig der er socialisten.

Møllerne kan jo ikke eksistere uden et hav af kunstige tilskud, som den alm. forbruger bliver pålagt at betale, fordi klimapræsterne mener, at det er Danmark fornemmeste pligt at redde verden.
Hvad er ideen i, at betale mølleejerne - med statsgaranti 10-30 millioner ekstra på bankbogen efter 20 års driftstid - til ingen verdens nytte, fordi Danmark aldrig nogensinde bliver selvforsynende - om så, der stod en vindmølle på hvert gadehjørne.
Staten og kommunerne driver lotteriet på el-forbrugernes bekostning - altså for andres folks penge. Det er ren socialisme, fordi, hvem vinder - og hvem tjener..? Det gør møllejerne og de svenske elforbrugere. Kort sagt, det tjener ikke de de danske forbrugeres interesse.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 12-07-15 23:29

Selve strømmen koster vel omkring 10 ØRE pr KW, resten er afgifter af afgifter og miljø afgifter osv.
Og dem der endelig leverer til ´samfundet´ skal vel også lige hente noget hjem ? for venligheden med at de skaber grønt EL.

For min skyld kan de gøre hvad de vil med møllerne - har ellers hørt/ læst at de ikke er SÅ miljø venlige som man ellers skulle tro - noget med fremstillingen af dem.

Vil i se mere om Verdens Miljø ´mishandling´ så lån DVDén på biblioteket eller se den her - virkelig smuk film, kun optaget fra luften:

https://www.youtube.com/watch?v=jqxENMKaeCU

SJOVT nok, er den film ikke NO/# 1 når man søger på HOME - der er virkeig nogen der ikke kan lide sandheden eller den er BLAKKET af google.....

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 12-07-15 23:34

OG, det var mit lille HIK til Pensionister/ eller rettere mod dem der brokker sig over at det virkeligt skal være meningen at fyre op med hvad de lige har ved hånden? i 20* frost.

Men de STORE MØJSVIN er der ingen der rører - trært imod, de skal endda ikke betale SKAT/ fortjeneste...

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 12-07-15 23:37

Stavefejl og andet er vel også svineri..

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 13-07-15 15:13

Engang fik jøderne først 7 fede år og så 7 magre, hvordan de nu kunne vide det?
Men de gemte de første 7 års overskud af korn og andet, så de ikke sultede de næste 7 år.

Så nu, hvis det er rigtigt med den kommende istid, foreligger der en kæmpe opgave,
at opsamle og gemme overskydende energi i de næste 15 år,
så vi har lidt at varme os på under de næste 15 år med istid.

Kommentar
Fra : lgs

Dato : 13-07-15 15:26

Er man til rettidig omhu, så booker man allerede nu sin(e) ferierejse(r) i 2030 - der vil garanteret blive run på de varmere destinationer.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 13-07-15 15:48

Dem er der så ikke flere tilbage af til den tid.

Men jeg tror vi mennesker er lidt kloge end Dinosaurerne der uddøde efter vulkanudbrud,
nogle mener at der var mørk nat i et helt år her på jorden.

Og det jeg prøver at sige,
vore små vindmøller er peanuts i forhold til energien i universet og vort solsystem.

Så riv dem ikke ned, men lad være med at opføre nye,
og hvad med vedligeholdelsen, vi ser flere og flere vindmøller der står stille,
og, når det gælder havmøller, ser vi jo kun toppen af is bjærget...

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 13-07-15 20:25

Jeg tror ikke de ærede skribenter har forstået mit spørgsmål. Jeg beklager, jeg ikke fik udtrykt mig klart nok.

Når der nu er en ny istid på vej, med hvilken grund skal vi så ha vindmøller..??? Er der nogen som helst grund til, at vi - danskerne, betaler ca. 1.50 kr. mere pr. Kw/h end andre lande gør, bare for at holde liv i nogle tilfældige "investorer" som har investeret i klimaets hellige navn. Det gælder vel for faen om, at hælde noget CO2 ud i verdensrummet når nu det er "bevist" at CO2'en får temperaturen til at stige.

Og gælder det ikke om, at åbne for gasspjældet på amerikanerbilen og drøne derud ad.

Er I - hånden på hjertet, overrasket over, at der kommer en istid...? Jeg er ikke. Det talte videnskaben om i 1980'erne - altså før Sv. Auken lavede klimaet om til en religion i stil med Islam. Klima religionens profet hedder CO2

Må CO2 være med Jer! I får brug for Hen....for nu at tale Radikalsk/Uffe Elbæks

PS. Med den istid der varsles menes lange, og meget kolde vintre - i stil med dem vi havde da Svensken gik over isen i 1658.
Og så er det heller ikke være, de overlevede da.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 13-07-15 21:53

Det var jo lige det jeg prøvede på at sige, og hjælpe dig med at begrunde dit spørgsmål:

>når solenergien måske aftager,
så behøver vi jo ikke gøre så meget for at reducere den globale opvarmning.

>>jeg prøver at sige,
vore små vindmøller er peanuts i forhold til energien i universet og vort solsystem.

Og så vil vi snart kunne købe nye solceller, som vi bare klæber eller maler på vore syd gavle.
Uden larm eller slitage, så glem alt om nye dyre vindmøller...

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 13-07-15 22:29

Citat
Og så vil vi snart kunne købe nye solceller, som vi bare klæber eller maler på vore syd gavle. Uden larm eller slitage, så glem alt om nye dyre vindmøller...
Du er sikkert ikke så naiv at du tror du får lov til det af miljøministeriet..?

Nææææh, sæt alle energiafgifter ned, så danskerne betaler det samme for strøm, som f.eks. svenskerne -eller tyskerne, så kan det ikke engang betale sig at opsætte solcelleanlæg.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 14-07-15 20:28

Dit spørgsmål kan ikke misforståes
Citat
mølleejerne kan med statsgaranti regne med 10-30 millioner ekstra på bankbogen efter 20 års driftstid
det handler ikke om CO2 men simpel misundelse fordi du ikke har en mølle eller andele i en
Citat
Det gælder vel for faen om, at hælde noget CO2 ud i verdensrummet når nu det er "bevist" at CO2'en får temperaturen til at stige.
du er forhåbentlig ikke så dum som man kan få indtryk af med den kommentar, det er sikkert for at få nogle reaktioner på dit tåbelige spørgsmål
Citat
vore små vindmøller er peanuts i forhold til energien i universet og vort solsystem
nemlig - lad bare møller stå og lad være med at være så misundelig på dem som ejer møllerne eller sælger grunde til møller, jeg er en af sidstnævnte og klager ikke

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 14-07-15 21:14

o.v.n., tak for den svada. Men i vanen tro plejer du jo at udtale dig om noget du ikke har en skid kendskab til. F.eks.
Citat
det handler ikke om CO2 men simpel misundelse fordi du ikke har en mølle eller andele i en
Ja det handler om svindlen med CO2 - Nej det er ikke misundelse, jeg har andele i vindmøller....OG SOLCELLER på taget.
Derfor kan jeg så skråsikkert sige, at det er noget forbandet svineri at holde elprisen kunstigt oppe for at putte penge i vindmølleejerne. De ejer ikke vindmøller for miljøet skyld - men for kronernes skyld!
I et ordentligt og demokratisk samfund må det være sådan, at det der ikke kan stå, må nødvendigvis falde. At sagesløse forbrugere skal pumpe penge til vindmølleejeren i miljøløgnens navn er direkte svineri.

Citat
du er forhåbentlig ikke så dum som man kan få indtryk af med den kommentar, det er sikkert for at få nogle reaktioner på dit tåbelige spørgsmål
Der findes ikke dumme spørgsmål - kun dumme og stupide svar. Du har hermed leveres et direkte dumt svar.

Citat
nemlig - lad bare møller stå og lad være med at være så misundelig på dem som ejer møllerne eller sælger grunde til møller, jeg er en af sidstnævnte og klager ikke
Nåååårhhhh, det var her hunden lå begravet. Men bare fordi du tjener penge på løgn og bedrag kan du vel godt få øje på CO2 svindlen. Det kan jeg da godt.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 14-07-15 21:20

Så drop dog alle de nye dyre vindmøller og slip mere CO2 ud som drivhus låg mod den nye istid.

Den der går i det kongelige teater må selv betale billetten dertil.
Og de der opfører alt for dyre vindmøller må selv betale, ikke os skatteborgere.

Suppler med den kommende solcelle folie på alle sydvendte tage og gavle...
Ægte grøn energi og sund fornuft.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 14-07-15 23:03

Du lyder som en fornuftig mand, Svend.

Accepteret svar
Fra : Øjenvidnet4

Modtaget 500 point
Dato : 15-07-15 07:35

Kære Tommy !
Det er en rigtig god diskussion du har åbnet for ! Uf hvor er det dog fælt, at der måske inden for en kort tidshorisont kommer en lille ny istid, jo for så falder al den tåbelige snak og "frelsende" attituder fra naive politikere som afdøde Svend Auken og senere mange andre fuldstændig til jorden !! I min optik er/var det folkeforførende idioti fra de teoretikere, der i stor stil styrer og sætter grimme fingeraftryk på debatten her i landet. Alle der ikke er enige med den "herskende" klasse, for en stor dels vedkommende socialister og radikale, er blevet forført og udråbt for skadelige for fremtidens energiforsyning - "vi skal jo tænke på helheden" og lignende bandbuller, er vi blevet fyldt med, så meget at mange tror på disse budskaber som værende de eneste rigtige !
Jeg er sikker på, at vi i tilskudsvanviddets land DK, er begyndt at tænke anderledes og det er bestemt heller ikke for tidligt ! Indstil byggeriet af nye vindmøller fra nu og lad os globalt arbejde sammen for en billig energiform, nemlig atomkraft !!! Der er en fare ved alt her i livet, men jeg mener at vi rent teknologisk er kommet så langt, at der er minimale ricisi forbundet med driften af nye a-kraftværker. Så er det en glimrende ide at man kan supplere med solenergi, både til eldrift, men så sandelig også til varmeforsyning i velisolerede bygninger. Denne dimension er der ikke nogen der taler ret meget om, men en absolut brugbar teknologi som har eksisteret i mange år, og som stadig forbedres !
C²O ? Er så teoretisk en størrelse, at den er genstand for svindel og humbug i stor stil ??? Når køerne bøvser og prutter, så er det sgu' farligt på længere sigt ???? Så er det godt man ikke er nogen årsunge længere - vore børn skal jo også have udfordringer (jeg foretrækker ordet problemer), så de kan udvikle de samfund de gerne vil leve i, hvis de får lov af "de frelste" og evigt vidende politikere.

ØV4

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 15-07-15 19:53

Der er åbenbart andre end mig, som har fået øje på det sindsyge i vindmøller.

Lad mig citere Claes Kastholm Hansen fra Berlingeren.

Natten til fredag i sidste uge producerede danske vindmøller rekordhøje 140 procent i forhold til landets elforbrug, proklamerede Ritzau, og telegrammet, en afskrivning af en pressemeddelelse fra det statsejede Energinet.dk, blev omgående publiceret i de fleste af landets aviser. Som sædvanlig når det gælder vindmøllerne med et fuldstændigt fravær af kritisk vurderende journalistik. Groft sagt kan oplyse, at to dage efter var det nødvendigt at importere to tredjedele af vores elforbrug.Danmark har i mange år været et foregangsland på vindenergi, plaprer Ritzau, men glemmer, at dette betyder, at vi også har været foregangsland på et andet punkt: Den vindmølle-el, vi eksporterer, får vi næsten ingen penge for, nogle gange må vi endda betale for at komme af med den, men den koster danske skatteydere milliarder i tilskud. Dette system kaldes Ebberød Bank. Og på det område kan vi være helt sikre på at blive ved med at være foregangsland.

Det er jo sindsygt det her!!!

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 15-07-15 21:07

Citat
Du lyder som en fornuftig mand, Svend.
det er altså kun rygklapperne som er velkomne her, jeg skal kanøfles fordi jeg mener noget andet end dig
Vindmøller har været synlige i landskabet i århundreder det har solceller ikke og de produceres i Kina og dermed er det kun danske håndværkere som har lidt arbejde når de skal sættes op og installeres.
Solcellestrøm har som el producerende vindmøller kun sin berettigelse når der er tårnhøje statstilskud men Svend er en fornuftig mand i modsætning til mig.
Byg flere møller istiden er aflyst igen og iøvrigt er det aldrig en god ide' at øge CO2 udledning, det vil gøre ondt værre hvis istiden alligevel kommer:
http://vejret.tv2.dk/2015-07-14-professor-bag-istids-rapport-vi-faar-naeppe-nogen-lille-istid
jeg har aldrig skrevet at dit spørgsmål er dumt, det er tåbeligt og jeg har ikke kommet med et dumt svar på dit tåbelige spørgsmål, det er tåbelige kommentarer jeg kommer med - ikke svar

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 15-07-15 21:49

Jeg bliver nødt til at angribe dette udsagn:

>Solcellestrøm har som el producerende vindmøller kun sin berettigelse når der er tårnhøje statstilskud.

Hvilke statstilskud?

Vi har solceller med afregning efter gammel ordning, altså modregning, ikke statstilskud.

Vi betaler så kun for forskellen mellem den El vi selv bruger og den vore solceller leverer,
heldigvis har vi et overskud, som vi tidligere måtte sælge til kun ca. 60 øre pr kWh.

Nu har vi købt en varmepumpe med en energifaktor 5, som gratis, bortset fra investeringen,
udnytter og omdanner vor overskydende el til dejlig varme, altid 22 grader i stuen og gratis.

Og Ja, solcellerne er sikkert produceret i Kina, her leveret af et tysk firma for ca. 60.000 kr.
men som jeg har prøvet at antyde, er der ny teknologi på vej, solcelle folie eller maling?

Endnu mere effektiv end vindmøller, er bølge udnyttelses anlæg,
men her er der endnu større kræfter end ved vore larmende vindmøller,
og hvad når de slides, hvem udskifter aldrende anlæg på havet?

I modsætning til solceller, der hverken larmer eller slides.

Og vi har jo olie og naturgas mange år endnu, mindst indtil den kommende istid,
så må vi brænde nogle flere billige polske kul af for at øge CO2 beskyttelsen.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 15-07-15 22:12

Citat
jeg skal kanøfles fordi jeg mener noget andet end dig
Næ, hør nu her, min gode mand. Hvad kalder du dette angreb ?
Citat
altså det er simpel misundelse der får dig til at kræve møllerne nedlagt?
Du kanøflede mig allerede i starten fordi jeg tillod mig at ha' en anden mening end dig.

Det, din linkede rapport siger - i mellem linjerne, er, at det bliver koldere, men sikkert ingen ny istid. Men, vi skal endelig ikke afblæse klimareligionen for hvad skal vi forskere så leve af.
PS. Send venligst flere penge.

Vindmøller er et flop, som ikke gavner nogen mennesker på denne jord. Arme stakkels mennesker der måtte bo nabo til et sådan et lotteri uhyre.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 15-07-15 23:32

Linket herunder handler mest om bølgeenergi men prøv at afspille den lille 2 minutters film på siden, læg mærke til hvad der bliver sagt cirka 1 minut henne i klippet:
http://tvmidtvest.dk/indhold/410-meter-langt-boelgeanlaeg-til-hanstholm

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 16-07-15 07:49
Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 16-07-15 08:26

Dette argument:
Citat
I et ordentligt og demokratisk samfund må det være sådan, at det der ikke kan stå, må nødvendigvis falde.

..hører jeg til bevidstløshed gentaget af HELE højrefløjen. Det er grundstenen i liberalistiske forestillinger om et moderne samfund, selvom det i virkeligheden er en tilbagevenden til forhistorisk tid da vi sprogløse løb rundt og baskede hinanden ned med køller og kun den stærke overlevede.

Da det kom til bankerne, der var virksomheder som ikke kunne få økonomien til at hænge sammen, så var der pludselig ingen ende på hvor solidariske vi skulle være. Bankpakke I, II, III, osv.

Almindelig dødelige som dig og mig var blevet erklæret konkurs

Det er så nemt at være moralsk, men åbenbart lige så nemt at være hyklerisk !

Der er forskel på Kong Hans og Jørgen Hattemager.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 29-07-15 21:37
Godkendelse af svar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 14-08-15 22:25

Tak for svaret Øjenvidnet4.

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 15-08-15 07:14

Megen tak for de mange poings .

ØV4