/ Forside/ Interesser / Dyr / Katte / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 1440
fældning
Fra : sigfrid
Vist : 758 gange
100 point
Dato : 11-07-15 10:45

Nogen gode ideer med kost tillskud mod fældning.
V.H Sigfrid.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 12-07-15 08:03

Du undgår ikke hårfældning

Kommentar
Fra : sigfrid

Dato : 12-07-15 08:39

Nej men måske minimere det lidt.mig-selv.
V.H Sigfrid.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 12-07-15 17:52

Tror bæppe der findes et middel, bortset fra at kæmme ´dyret´.
Mine katte har altid klaret det selv, men trods deres egen og grundige pelspleje kommer der altid småhår på tøj og møbler - især hvor katten ligger/sover i møbler, og det syntes jeg man burde se gennem fingre med - jeg kunne altid ´rulle´ det hele sammen til en stor tot hår med fingrene.
Og på møblerne brugte jeg en en almindelig lille fejekost eller en handske med gummi dutter.
Dot-handsker:
https://www.google.dk/search?q=Dot-handsker&espv=2&biw=1280&bih=639&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=CY2iVYauO-u_ygOW1rPAAw&ved=0CAYQ_AUoAQ

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 12-07-15 19:32

Levertran, som jeg husker det.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 12-07-15 22:41

Ville have foreslået Viagra så var det sikkert ikke hår den tabte - eller måske en E Vitamin pille.
Men spørg en Dyr Læge.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 13-07-15 11:12

Hvis dyret fælder mere end normalt, så vil jeg anbefale Bio-Strath.

Men det er jo helt normalt, at katte (og andre pelsdyr) fælder, så det kan ikke undgås, medmindre måske, at man ruller dyret i lim.

Ellers skulle du måske have anskaffet dig en hårløs kat i stedet.
https://www.google.dk/search?q=h%C3%A5rl%C3%B8s+kat&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=NICjVfeMJqTnyQOorqewDw&ved=0CB8QsAQ&biw=1280&bih=864

Men som andre også har skrevet, så findes der div. børster o.l., som tager de fleste af de løse hår, så de ikke lander på møbler og gulve.
For mit eget vedkommende har jeg været rigtig glad for sådan en her: http://www.alttilhundogkat.dk/alle-boerster--kamme?/Generelt/HUNDE/PELS,%20PLEJE%20OG%20SOIGNERING/Soignering%20ALT%20B%F8rster/Kamme/B%F8rste%20gummi%20rudeformet.%20/&showitem=5846
Og det kan anbefales at bruge den udendørs.

Accepteret svar
Fra : vith

Modtaget 100 point
Dato : 13-07-15 11:45

Da min kat fældede mere end normalt, anbefalede dyrlægen at give den ølgær. Det fås i tabletter hos Matas. En tablet hver anden dag til en kat.

Det har hjulpet på min kat, så nu fælder den normalt.

Der er ingen problemer med at få den til at spise tabletterne. Når jeg holder tabletten mellem to fingre, slikker katten på den og bliver helt salig. Jeg kan også bare lægge den i madskålen, så spiser han den selv.

Godkendelse af svar
Fra : sigfrid

Dato : 15-07-15 08:38

Tak for svaret vith.
Jeg ved godt at både hund og kat fælder med normal pels, men jeg syntes at min kat fælder lige rigeligt.Jeg har både kam og børste og også så dan en som Trollepigen har.
Nu prøver jeg at fodre med tørkost med omega 3-6 fedtsyre, og fiske olie i vådkosten, ellers tænker jeg over ølgær som det næste.
Tak for alle svarene V.H Sigfrid.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 15-07-15 09:08

Jeg vil vove den påstand, at Bio-Strath er bedre end øl-gær.

Jeg havde for mange år siden en lille hund, som var helt skaldet på halsen da jeg overtog hende. Få måneder efter at jeg var begyndt at give hende Bio-Strath begyndte der et vokse hår frem.

Min første hund (som ovenfor), og hende jeg har nu, har begge haft problemer med halthed. Min nuværende blev behandlet hos dyrlægen med laser, uden effekt, og jeg har haft givet hende glucosamin, msm og chondroitin, uden effekt.
Men efter mindre end en måned med Bio-Strath holdt begge hunde op med at halte.

Kommentar
Fra : vith

Dato : 15-07-15 12:44

Tak for point

Håber du finder en løsning, der virker