/ Forside/ Teknologi / Hardware / Grafikkort / Spørgsmål
10  transor 1240
Grafikken i Ark survivel
Fra : Pytten1510
Vist : 550 gange
25 point
Dato : 08-07-15 15:26

Hej
Sønnen har købt Ark survivel på Steam men grafikken er meget dårlig. Hans pc opfylder alle krav til at køre og spille spillet. Han skal sætte spillet i meget lav opløsning for at det ikke lagger. Har lige opdateret grafik kortet.
Nogen der har et bud så problemet kan løses ?

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 08-07-15 16:30

Hvis det er eksternt grafikkort, så skal du ind déts software for kunne justere det - ikke gennem Windows, det bliver det bare værre af.

Kommentar
Fra : Pytten1510

Dato : 08-07-15 17:02

Grafik kortet er et Geforce GT730, 4 GB. Det er indstillet til at hente opdateringer på Nvidia

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 08-07-15 18:13

Citat
Geforce GT730

Der er forklaringen på dit problem, det er et ekstremt lille grafikkort/ dårligt ydende grafikkort.
Det egner sig helt sikkert ikke til noget der ligner spil.
Nu ved jeg ikke hvad du gav for det grafikkort men havde du ofret 200-300 kroner mere kunne du have fået noget der havde egnet sig til små spil (her tænker jeg noget i retning af gtx750 ti)

Citat
Nogen der har et bud så problemet kan løses ?

Ja, nyt grafikkort og så er problemet løst

Kommentar
Fra : Pytten1510

Dato : 08-07-15 19:40

hmm, det er jeg da oprigtig ked af at høre :( det er nemlig kun et par måneder siden jeg købte det. og tænker at når spillet kræver min 1GB, burde det vel nok kunne trække det ?
han spiller call of duty uden problemer.....

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 08-07-15 20:34

Citat
Grafik kortet er et Geforce GT730, 4 GB. Det er indstillet til at hente opdateringer på Nvidia

Har selv et ´lille´ AMD kort, og det klarer samtlige opgaver på min pc med UG+ dog kan jeg ikke lide/bruge den sidste opdatering af softwaren så begynder mine andre programmer netop også at hakke i det, så den er slettet og tilbage til det der fulgte med kortet og mit får aldrig lov til at opdatere sig selv.
Måske du skulle prøve den sidste udgave af DirectX.
Citat
Grafik kortet er et Geforce GT730, 4 GB. Det er indstillet til at hente opdateringer på Nvidia

Der er stadig mange muligheder for at trimme kortet´s ydelse i softwaren.
Har du sat skærmen til fuld acceleration? og Hrtz? tror jeg det hedder.

Og hvad er MAX på skærmens opløsning?

Syntes det hele lyder lidt mærkeligt, når han kan spille et spil men ikke et andet.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 08-07-15 20:38

NB, hvilket udgang på PC bruger du, selv bruger jeg kun VGA kabel da jeg har problemer med HDMI.
Og kan skærm størrelsen/ opløsningen ikke ændres i selve spillet?
Har før været ude for at ældre spil kunne justeres gennem selve programmet.

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 08-07-15 20:42

Nu siger det ikke ret meget om et grafikkort hvor meget ram det har.
F.eks findes der en version af Geforce GT 730 med 2 GB ram der yder mere end din version med 4 GB ram.
At det kan spille et spil fra 2003 uden problemer er vel ikke så underligt men der er stor forskel på et spil fra 2003 og et spil der forventes udgivet i 2016 (i har så early acces kan jeg regne ud)
Men selv i COD bør i kunne mærke forskel med et bedre kort.

Nu har jeg ikke forsøgt men jeg vil påstå at selv en bærbar med integreret Intel grafik kan spille COD.

Kommentar
Fra : Pytten1510

Dato : 08-07-15 21:08

Hans skærm er en Philips Brilliance 248C LED - max opløsning 1920*1080.
Skærmen's opdateringshastighed er på 60 Hertz (hvilket er max)
Farver : Ægte farver 32-bit.
Han kører på HDMI, men har også mulighed for DVI og VGA. Dem har vi dog ikke afprøvet.
Man kan godt ændre opløsning i spillet og det er også det vi har gjort....

Accepteret svar
Fra : mig-selv

Modtaget 25 point
Dato : 08-07-15 22:49

Citat
Skærmen's opdateringshastighed er på 60 Hertz (hvilket er max)

På min 100 (eller max) kan ikke lige huske tallene.
Citat
Farver : Ægte farver 32-bit.

Min står på 12/16??
Citat
Han kører på HDMI, men har også mulighed for DVI og VGA. Dem har vi dog ikke afprøvet.

Måske et forsøg værd - på min pc kan jeg smide HDMI på mit TV og få vist et MEGET lille billede, bruger jeg VGA = fuld skærm, noget i samme stil jeg har på min PC skærm, og det er VGA stik jeg bruger - da skærmen vist ikke kan følge med HDMI??? hvorfor ved jeg ikke - har dog ikke prøvet DVI, og gider ærlig talt heller ikke døje med det, når det virker fint med et gammelt VGA kabel og jeg ikke kan se en eneste fejl på billedet.
Det kan også være et dårligt kabel - hvis det er købt i byggemarkeder, men tvivler når der trods alt er bille på - hvad med lyden? gennem HDMI.
Citat
Man kan godt ændre opløsning i spillet og det er også det vi har gjort....

Hvad med kortets ´software´ det burde komme med et par henvisninger.

Men jeg ville prøve med et gammelt VGA kabel i første omgang, hvis jeg var dig.

Kommentar
Fra : Pytten1510

Dato : 09-07-15 16:52

Så er VGA kabel afprøvet. Det havde ikke nogen effekt. Egentlig tænker jeg at det måske bare skal se sådan ud, på et spil som ikke er " bygget færdigt ". Han kan dog spille det og så må han finde sig i at det ikke er flotteste grafik. ??

Kommentar
Fra : Pytten1510

Dato : 12-07-15 14:22

Hvis nu jeg "overgiver" mig og sætter et af følgende kort i, kunne det så løse problemet ?

670 4000mb = GTX 670 WINDFORCE eller
670 kort = GTX 670 ZOTAC også 4000 mb

Jeg spørger bare

Godkendelse af svar
Fra : Pytten1510

Dato : 16-07-15 20:54

Tak for svaret mig-selv. jeg valgte at købe et bedre grafik kort