/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Android er godt, men små ting irriterer
Fra : Mågen
Vist : 454 gange
70 point
Dato : 04-07-15 16:22

Så fik jeg skiftet til Andoid efter at have haft Iphone i mange år. Jeg er rigtig glad for Android, men man skal være lidt efter den og justere ting og sager før det hele kører. Det er jeg ikke vant til.
F.eks sendte min kæreste et billiede til mig i går da jeg var i byen. Det har jeg aldrig fået. Nu har jeg lige sendt et til hendes Android og hun modtog det, men min Iphone modtog det ikke.
Det er aldrig nogen sinde sket med mine Iphones. Der sender man bare et billede og så kommer det frem.
Jeg skal også hele tiden vælge hvilken launcher jeg skal vælge. (Jeg ved godt at det er et 3 parts program jeg har installeret, der gør det. Så jeg kan fikse det ved at slette det ene program, men det tager jo en times tid at finde ud af hvilket program der gør det). Hvor svært kan det være at huske mit valg. Det er ikke særligt svært at programmere skulle man tro.

Så får jeg også hvert 10 minut at vide at der er et sikkerhed problem. Men jeg har helt styr på det og fandt ud af i et forum at det er det samme for alle der bruger Lollipop.
men igen, så få dog tingene fikset.

Jeg har aldrig nogensinde haft et eneste problem med en eneste af mine Iphones. Og jeg har haft alle modeller gennem mange år.

Men det så er sagt så er jeg mere til Android. Der er mange flere muligheder og jeg har også rooted den og unrootet den osv. (Jailbrakede også alle mine Iphones)

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 04-07-15 18:43

Citat
Det har jeg aldrig fået

Sikkert fordi den bliver sendt til en mobil-konto (net-udbyder), jeg får tit billeder og andet, som både kræver password osv og de er netop uploadet til f.eks TDC/ Telia - og så må jeg bede dem uploade billeder til en anden vært ? dropboks kunne være et godt alternativ
Citat
hele tiden vælge hvilken launcher jeg skal vælge

lollipop...
Citat
Så får jeg også hvert 10 minut at vide at der er et sikkerhed problem. Men jeg har helt styr på det og fandt ud af i et forum at det er det samme for alle der bruger Lollipop.
men igen, så få dog tingene fikset.

Hvorfor smider du så ikke noget andet på den, du har jo rootet den, så er det bare at finde en anden ´rom´ til den, og det tager ½ minut via Google

Kommentar
Fra : Højris

Dato : 04-07-15 19:08

Sikke en masse sort snak !
Måske jeg skal følge lidt med, måske der er noget at lære.
Min Samsung Galaxy SIII fik noget virus, derved forsvandt ca 800 billeder samt nogle kontakter.
Så jeg følger med fra sidelinjen.
Højris.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 04-07-15 19:33

Citat
Sikke en masse sort snak !

Ikke med den udgave af Andriod = Lollipop
Citat
Min Samsung Galaxy SIII fik noget virus, derved forsvandt ca 800 billeder samt nogle kontakter

Og voksne mennesker tager ikke backup? de græder i det små over at noget så nemt kunne gøres på så lidt tid.

Hvilken VIRUS var det?
Det tager et par minutter at genskabe en tlf med ´næsten´ alt, der kan jo selvfølgeligt smutte noget i svinget, - billeder - dem kopierer man over på PC eller smider i skyen - andet er man selv ude om.
Og man græder stadig over dét.

Min Android 4,1 har programmet Sikkerhedskopi som indbygget program, som genskaber alt/ muligvis? kan der mangle et ,KOMMA men bedre end intet.
Og det overføres til SD kortet - som man så igen kan tage en kopi af VIA pc.
- det er så nemt og kan køre i baggrunden

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 06-07-15 13:05

Øbbe døbbe.. Tik-Tak-Toe.....

At man ikke modtager billeder (data) fra en afsender over mobilnettet?

..har næppe noget at gøre med operativsystemet på enheden.
Slet ikke; hvis den er ROOT'et (Jailbreaket):
Citat
Der er mange flere muligheder og jeg har også rooted den og unrootet den osv. (Jailbrakede også alle mine Iphones)

..for så har man også frasagt sig garantien på enheden
Altså.. Hvis (operativ-)'systemet' skal virke efter hensigten?
Så la' vær' med at 'pille' ..FØR du ved hva' du laver ..også på Android
</MOLOKYLE>

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 70 point
Dato : 06-07-15 13:07

Her er et godt link til dig Mågen
http://android.stackexchange.com
</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : Mågen

Dato : 19-07-15 21:32

Tak for svaret molokyle.
Godt link tak