/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Sikring af knallert og cykel.
Fra : vedikkealt
Vist : 558 gange
300 point
Dato : 30-06-15 20:15

Hej med jer

Har i nogle erfaringer omkring hvad der er den bedste tyveri sikring af en cykel og en knallert.

Jeg har kigget på denne til knallert

http://www.teknikshop.dk/product/abus-bremselaas-granit-detecto-x-plus-8077-fragtfri-90/

og til cyklen

http://www.teknikshop.dk/product/lock-alarm-92/

Den sidst er langt den billigste, så det er jo fristende at bruge den til knallerten også.

Men har i ellers nogle gode bud ?

Bedste hilsner fra vedikkealt

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 30-06-15 20:41

Hold dog fra dem sidste, dem kan du købe på Ebay for under 50.- og er intet værd - endvidere kan man skrue låsen ud = hurtigere end du selv kan låse den op - brug en gammeldaws kædelås, der er ikke mange der løber undt med en boltsaks i jakken
Ellers har jeg en særdeles kraftig MC lås til bremseskive du kan købe for 150.- sikkert stærkere end dem du kan købe for mange penge.
Har forresten også en bevægelses alarm? du gerne må få gratis? hvis jeg ikke har smidt den ud.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 30-06-15 21:03

NB, begge ser for ´mig´ ud til at være særdeles skrøbelige = mange led og dele/
Den jeg har er noget i denne stil, lang tid siden jeg så på den sidst:
http://www.dba.dk/abus-mc-laas-abus-granit/id-1013888937/

Kommentar
Fra : alka

Dato : 05-07-15 10:59

Lock-Alarm købte jeg hos THANSEN. Jeg brugte den på min 5 HK påhængsmotor via et beslag, som ikke kunne pilles af.

Den kører med små knapbatterier, som holder i "en evighed". Den virker på den måde, at når den ikke er armeret, bruger den ingen strøm. Armeringen sker lige så snart nogle har berørt fx bådmotoren eller skubbet til båden, så armeres alarmen. Er der ingen rystelser inden for de næste sek. går alarmen i "dvale" igen, men hvis der kommer flere rystelser efter hinanden, går alarmen i gang, og den kan godt høres, men om nogen reagere på det, er en anden sag. Den er meget robust og tung, så den er ikke lige til at skille ad. I modsætning til dem ovenfor som gætter, kan jeg konstatere, at alarmen virker tilfredsstillende.
Jeg ville dog ikke nøjes med den, men en rigtig wire eller kædelås, som jo kan slæres over med en batteri-vinkelsliber! Alt kan stjæles. Varevogn op på siden af knallerten - to man og ind med det stjålne i varevognen!

Accepteret svar
Fra : tyller01

Modtaget 300 point
Dato : 05-07-15 20:00

det bedste er nok en hærdet kæde med en hærdet lås af en god kvalitet men alt kan jo åbnes idag der findes mange midler til det jeg tror vi skal have fabrikkerne med til at lave en en løsning .

Godkendelse af svar
Fra : vedikkealt

Dato : 05-07-15 20:34

Tak for svaret tyller01.

Efter at have undersøgt det yderligere, er jeg også kommet frem til, at det bedste er det du skriver, for alt kan åbnes og et PIV PIV fra en alarm uanset hvor højt det er afskrækker jo ingen hvis man hurtigt smider den ind i en bil og køre væk.

Og for alle alarmer gælder det, at enten har batteriet en brænset levetid, og er koblet på batteriet på cyklen eller knallerten er det jo tappet efter kort tid.

Fabrikkerne kunne jo nemt være med til at løse det med noget - inde i stellet, men det ville jo mindske deres omsætning

SÅ der er nok ikke andet at gøre - end at håbe det bedste - og tænke det værste

Bedste hilsner fra vedikkealt