/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Nye bremseskiver
Fra : mig-selv
Vist : 583 gange
50 point
Dato : 30-06-15 09:59

Nogen der har erfaring med http://autobremsen.dk/ og deres skiver fra EuroBrake

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 30-06-15 14:08

Nej, men jeg kender et der er både bedre og billigere:
http://www.peugeot-thomsen.de/

Nok halv pris af hvad du må betale hos autobremsen, lyder også tysk?

God tur sydpå, og du kan også spare på indkøb,
har lige købt en god sydafrikansk vin: South Cape hos Fleggaard, 3*3 L til 130 kr.
eller omregnet under 11 kr. pr. flaske.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 30-06-15 14:23

Prøv at sammenligne med disse priser for udskiftning af de to bagerste bremser:

Arbejds løn 78 €
2 bremseskiver totalt med belægning og fedt 292 £
I alt 370 € + 19 % moms i alt 441 € eller ca. 3.300 kr.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 30-06-15 18:03

Citat
Prøv at sammenligne med disse priser for udskiftning af de to bagerste bremser:

Arbejds løn 78 €
2 bremseskiver totalt med belægning og fedt 292 £
I alt 370 € + 19 % moms i alt 441 € eller ca. 3.300 kr.

Det var dyrt - kan få bremsedelene for og bag for under 800.- på siden, og arbejdslønnen ryger ned i min egen lomme.
Derfor jeg spurgte til deres skiver = 2stk for 220.-
Skal jeg til Tyskland sluger den besparelsen i benzin.
Og syntes ellers jeg handler billigt nok lokalt, det skulle lige være for et par kasser Rød Aalborg.

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 50 point
Dato : 30-06-15 22:36

Da ungerne og jeg lavede biler handlede vi meget hos Autobremsen.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 02-07-15 20:19

For resten mener jeg, at kunne huske noget om, at vi købte "Bendix skiver / klodser"

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 03-07-15 00:10

Citat
Da ungerne og jeg lavede biler handlede vi meget hos Autobremsen.

Var det ikke??? Autocentralen (WV.. 40 år siden??) === siden du lavede det med úngerne
Nå, men ellers findes der jo mange andre forhandlere af reservedele, men næsten alle har DE samme varer på hylden? til mere eller mindre fordelagtige priser.
Jeg kan bare ikke ´fatte´ at Autobremsen kan sælge 2 ventilerede skiver for knap 200.-

Da jeg kørte MC kostede en enkelt skive knap 2000.- og dét enda i Tyskland (Ebay) - og der skulle også 2 styk på = 4000.- men fik heldigvis bremserne til at virke efter hensigten...takket være lidt gode råd her inde

Godkendelse af svar
Fra : mig-selv

Dato : 04-07-15 19:39

Tak for svaret Eyvind.