/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
Tøse Tulle
Fra : svendgiversen
Vist : 762 gange
100 point
Dato : 26-06-15 19:36

Jeg venter lidt med mit spørgsmål om de røde lejesvende,
og undskyld, hvis jeg vrøvlede lidt for meget i går aftes,
vi får jo også billig vin syd for grænsen, og vi skal jo spare.

Men noget der er mere presserende, vil DF nu som Danmarks næststørste parti,
ikke gå med i en regering, skal vi så ikke kalde H. T. Dahl for Tøse Tulle?
Eller er andre og bedre forslag??

Hjælp med at udbrede tøse betegnelsen, hvis det ender med en smal V regering...

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 26-06-15 20:15

Citat
Tøse Tulle
Så absolut ikke - det viser at manden har nosser af stål.

Jeg ved godt - i andre partier - er traditionen, at det man siger før valget ikke gælder efter valget. Det eneste de sikrer, er sin egen pension og så skider de højt og flot på de løfter de gav de dumme vælgere under valgkampen - og gerne med ordene "Jamen vi fik jo ikke 90 mandater. I kan vel tælle?"

Ved at indgå i regering med Løkke, får Tulle ikke tilnærmelsesvis de løfter opfyldt, som han gav sine vælgere. Sååååe..... hvorfor skal DF så gå i regering?? DF higer ikke efter ministerbiler m/chauffør.

Det, DF gik til valg på var: Mindre EU, mere grænsekontrol og mere vækst i det offentlige og en adskillelse af Asyl -og Indvandring.
Hvad får DF ved at gå i regering = Ministerbiler
Nææææh, for mig at se, er Tulle et sandt mandfolk, som ikke er til salg for ussel mammon.

Lad bare Løkke lave sin mindretals regering, og får DF ikke det, de forlanger, ja så skal vi til valgurnen igen, og DF går endnu mere frem, fordi vælgerne ved, at DF kan man stole på.

Kommentar
Fra : lgs

Dato : 26-06-15 20:52

Hvad skulle der i nationens interesse egentlig være i vejen for en S+V-regering med 81 mandater, og hvor DF så kunne være med til at fylde op til de 90 - være i vejen for - jo selvfølgelig EGOERNE.

Større er forskellene i synet på det væsentlige vel ikke!?

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 26-06-15 21:23

Måske vil Tøse Tulle passe bedre i en S - SF regering, næsten med flertal?

Jeg tror han fint kan samarbejde med Mette, som jeg foretrækker frem for Helle,
men lidt synd for lille Lars, hvis det ender sådan; så må han til selv at betale sit tøj og kaviar.

Men ikke synd for vor lokale Carl Holst,
der efter Gade kan gå hen at blive venstres nye formand?

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 26-06-15 21:59

Citat
Måske vil Tøse Tulle passe bedre i en S - SF regering, næsten med flertal?
Ret beset, det eneste der skiller DF og Sosserne er EU og indvandring. Men det er selvfølgelig også alt rigeligt.

Citat
Hvad skulle der i nationens interesse egentlig være i vejen for en S+V-regering
Den tror jeg ikke på. Konstellationen har iøvrigt været af prøvet før, og det gik som bekendt ikke så godt. Ca. 13 måneder holdt den ( 30 - 08 1978 - oktober 79 )

Kommentar
Fra : Reset

Dato : 26-06-15 23:03

Citat
Ret beset, det eneste der skiller DF og Sosserne er EU og indvandring. Men det er selvfølgelig også alt rigeligt.

Enig. Kunne godt have stemt på Socialdemokratiet fremfor DF, hvis det ikke havde været for de forskelle, samt ringforlovelsen med De radikale.

Accepteret svar
Fra : lgs

Modtaget 100 point
Dato : 26-06-15 23:20

Citat
Den tror jeg ikke på. Konstellationen har iøvrigt været af prøvet før, og det gik som bekendt ikke så godt. Ca. 13 måneder holdt den ( 30 - 08 1978 - oktober 79 )

men se så her fra Tanten den 22.d.m.:

http://www.b.dk/kommentarer/lad-os-faa-en-sv-regering

"S og V. Hvis vi skærer al stafagen væk, er de to partier grundlæggende enige om den økonomiske politik, herunder behovet for at fortsætte den økonomiske reformkurs, udlændingepolitik og Europapolitik."

I andre sammenhænge plejer 36 år at indebære betydelige udviklinger - så mon ikke også her?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 27-06-15 00:30

DFerne ved godt at de bliver stækket gevaldigt hvis de går med i en regering, Thulesen Dahl er en klog mand som de andre bør lytte til og jo flere mandater DF får er der flere som bliver nødt til at lytte, han ved godt at DF får meget mere magt ved at stå udefor end hvis de skulle med i en regering styret af Lars Løkke Rasmussen så ville de skulle give afkald på så meget at Helle Thorning regerings løftebrud ville synes af ingenting, så lad dem endelig diktere lille Lars' politik, jeg tror ikke der går 4 år før vi skal til folketingsvalg igen og så går DF endnu mere frem hvis ikke de andre politikere begynder at lytte til vælgerne og gøre noget for den del af landet som ligger vest for Sjælland og som det andet får bremset strømmen af de indvandrere som ikke kan eller vil forsørge sig selv
Citat
Hjælp med at udbrede tøse betegnelsen, hvis det ender med en smal V regering...
ikke på vilkår der står ikke skrevet nogen steder at det er de største partier som skal regere

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-06-15 08:50

Hvis DF og S er så lige i deres politik som I påstår. Hvorfor henregnes DF så til blå blok?

DF er og har altid været SORT ...ikke blå eller rød.

Det er alene HTS og MW der har givet DF dette uforståelige renomé; 'RØD'..fordi de lyttede lyttedde til CTD og gennemførte dagpengemassakren. Da det gik 'godt' fortsatte SR i samme spor resten af valgperioden ud: Letning af skat til velstillede og virsomhederne, tryning af fagforeninger, SAS ansatte, lærere, socialt svage og udsatte, syge og handikappede, samt privatisering af statens virksomhed DONG. Det gjorde ikke DF mere rød, men S mere BLÅ. Det gjorde folk farveblinde og sendte S egne vælgere i alle retninger ...bare de kom væk fra denne flok folkesky elitære samfundsnedbrydere.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-06-15 08:59

Ps. Jeg har for længst peget på et valgresultat (..allerede før valget var udskrevet), som kunne føre til en SV regering med DF som parlamentarisk grundlag. Det ville få proppen af flasken og katten ud af sækken, når det kommer til den politik DF reelt ønsker at føre. Ikke den de siger de vil føre.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-06-15 09:05

Pps. Mht. Statsministerposten i en sådan regering (SV) ville samtidig betyde at CTD, uden nogen havde løftet et øjenbryn, kunne undslå sig en ministerpost og overlade 'roret' til enten pladdergåsen MF eller fadølsbamsen LLR. Fordelen for Danmark ville være, at man begyndte at diskutere politik i stedet for økonomi, hver gang vigtige samfundssociale emner skal debatteres på tinge.

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : svendgiversen

Dato : 27-06-15 09:55

Tak for svaret lgs.

Men altså nu alligevel en smal venstre regering, og Tøse Tulle uden for...

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 27-06-15 14:39

Tag det roligt Svendgiversen - de lukker ikke spritvejen.................................endnu.