/ Forside/ Karriere / Offentlige / Andet offentlige / Spørgsmål
10  jakjoe 697
Feriepenge
Fra : jensviggo
Vist : 502 gange
100 point
Dato : 25-06-15 07:16

NE har en feriekonto. Vil nu gerne have sine feriepenge udbetalt, det kan han ikke, han har ingen computer, ingen smartphone, ingen nemid og ingen digital postkasse. Skal han virkelig tvinges til at anskaffe sig en pc osv, eller er der en anden mulighed for at få feriepengene udbetalt.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 25-06-15 08:28

På en eller anden måde har NE jo en viden om, at han har feriepenge til gode.

Han kan jo ringe til FerieKonto på dette nummer Tlf: 7011 4910 (kan han ikke låne din tlf. ?) hvis han ikke selv har en?

https://www.borger.dk/Sider/Feriekonto-kontakt.aspx

Hvad laver NE i dag?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 25-06-15 09:54

Da vedkommende har feriepenge tilgode, eksisterer der også en "nemkonto".
Til denne konto bliver pengene tilsendt, når det er godkendt, at pengene må udbetales.
Ved personlig henvendelse hos borgerservice, kan det sikkert ordnes. Husk legitimation.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 25-06-15 15:17

->
Citat
Vil nu gerne have sine feriepenge udbetalt, det kan han ikke, han har ingen computer, ingen smartphone, ingen nemid og ingen digital postkasse.

Dette er BORGERSERVICE gearet til at klare. Spørg i din kommune ..og mød personligt op

De hjælper borgere der ikke er 'digitale' ..mod forevisning af gyldig legitimation (Sygesikringsbevis eller Fødselsattest). Dér kan man også få lavet legimation som; foto ID mm., som 'letter livet' mange andre steder.. ...undtagen i banker ved lånoptagelse mv.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 25-06-15 15:19

Link til Borgerservice ... mht. udstedelse af legitimation:

https://www.borger.dk/Sider/legitimation-og-id-kort.aspx
</MOLOKYLE>

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 100 point
Dato : 25-06-15 15:44

Ps. Har lige talt med borgerservice Amager (Kbh. Sundby):

Alt kan ordnes mod forevisning af Sygesikringskort + Fødsels- el. Dåbsattest !

..også feriepenge.

Et foto ID kort laver de som; foto ID gratis (+ foto som eftf.) ..kan ikke bruges overalt !!!
..eller som et kørekort = knallertbevis for 125 kr. + foto (..kan medbringes, men kravene til foto'et er skrappe !) = 95 kr. Ialt 215 kr. for knallertbevises
...som til gengæld OGSÅ kan bruges som legitimation overalt i banker mv.
</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : jensviggo

Dato : 15-07-15 08:18

Tak for svaret molokyle.