/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
speedometer og kabel søges
Fra : anuarak
Vist : 472 gange
200 point
Dato : 22-06-15 18:32

Jeg har en Jincheng Knight jc50q-8 hvor speedometer og speedometerkabel skal
udskiftes -- er der nogen der ved hvor man kan købe dette nyt eller brugt

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 23-06-15 07:02

Prøv guloggratis eller dba - ellers kan enhver mc forhandler/ værksted skaffe nyt hjem.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 23-06-15 12:59

Kinesere der har speedometer på tanken er næsten de samme, så måske fra en anden model.

Kommentar
Fra : anuarak

Dato : 23-06-15 17:40

Hej Mig-selv
har du nogle navne(mærker) på andre kinesiske modeller der måske indeholder samme speedometer?

Accepteret svar
Fra : mig-selv

Modtaget 200 point
Dato : 23-06-15 18:46

ikke på stående fod, men har du haft det af? for at måle diameter.
http://www.daxshoppen.dk/kinroad_reservedele_speedometer-c-390_392.html
Eller ville jeg ´mene´ at det er et ganske almindeligt speedo, der bare er lagt ned i tanken for syn skyld - du kan købe billige på Ebay, men vær opmærksom på at der kan være fejl måling på dem - afhængigt af forhjulet størrelse.

Her er der masser af hjælp at hente, hvis medlemmerne ikke har skiftet ´rumraktten´ ud med større:
http://kinojserklubben.dk/old_site/links.htm

https://www.google.dk/search?hl=da&source=hp&q=kineser+mc+reservedele&gbv=2&oq=kineser+mc+&gs_l=heirloom-hp.1.1.0l2j0i22i30l8.2324.10592.0.15397.11.10.0.1.1.0.94.812.10.10.0....0...1ac.1.34.heirloom-hp..0.11.828.CjL0BauVDdU

Godkendelse af svar
Fra : anuarak

Dato : 23-06-15 19:59

Tak for svaret mig-selv.
Du kan bare det der ;)
Nu har jeg en ny indfaldsvinkel -- så tror jeg det går
MHV Anuarak

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 23-06-15 21:38

Citat
Nu har jeg en ny indfaldsvinkel -- så tror jeg det går

Du kan bare? bruge et almindeligt fra en anden kina-mc og tilpasse til styret? hvis det har noget med SYN`s hallen at gøre, de speedometerdrev jeg har set passer på samtlige kinesere ? også på drevet nede i forhjulet - bare vær opmærksom på at det er lavet af MEGET dårlig metal/ plast og kbækker bare man sætter/ prøver på at bruge ´vold´ så start med at sætte kablet på ved hjulet - og drej kablet i den anden ende - indtil du kan mærke at det tager fat - sæt det så i selve ´klokken/uret´.
Har selv knækket drevet i forhjulet på en Hoyjin?? men lavede det selv i gamle dage.
Og husk at der sidder en meget lille skrue/ der skal løsnes nede ved forhjulet, den er ikke altid til at se, men den holder kablet fast.

Måske du kan bruge noget gammelt fra en Honda 125ccm
Ellers skal jeg gerne del erfaringer med ´rumraketter´.
Sjove men næsten livsfarlige at køre på, især deres dæk.

Men god fornøjelse med den.