/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
MOV filer.
Fra : Mosebaek
Vist : 476 gange
200 point
Dato : 21-06-15 13:05

Så er Kandu,kørt i grøften igen. (Ej den i Tivoli). Kan ikke åbne "Seneste indlæg".

Er spændt på om dette spørgsmål,"hænger på":

Mine sønner sender med mellemrum,en lille film/video,fra deres mobil tlf. De hedder .MOV (filmene altså). Jeg kan ikke åbne dem,hverken på XP maskine eller Win7 bærbar.

Jeg husker,tilbage fra Win95`s tid,der var een eller anden lille filmfremviser.

Kan i anvise mig et prg. der kan åbne disse MOV filer. Gerne et link,der er lige til at gå til. På forhånd tak.

M.

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 210 point
Dato : 21-06-15 13:13

VLC medie player åbner nææsten alt
http://www.videolan.org/vlc/

og SM Player er os god
http://smplayer.sourceforge.net/da/downloads
Her kan du vælge den portable udgave som ikke skal installeres, den skal kun pakkes ud!

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 21-06-15 13:14

Media Player Classic - prøv om den ikke ligger i Start
eller prøv denne
http://smplayer.sourceforge.net/

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 21-06-15 13:17

Har du prøvet at H klikke på filen og ÅBN MED

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 21-06-15 13:32

Du kan ikke åbne filerne fordi du ikke har codecs som kan få Windows til at forstå hvad .mov er for en størrelse, du kan installere codecs gratis men du kan også vælge at installere VLC player eller Media Player Classic, begge afspillere er gratis og har de manglende codecs indbygget.
Links til afspillerne har du allerede fået i svarene før mit indlæg, hvis du foretrækker at nøjes med at installere de manglende codecs så kan K-Lite anbefales den er gratis:
http://www.filehippo.com/download_klite_codec_pack/

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 21-06-15 13:38

Citat
installere de manglende codecs så kan K-Lite

Media Player Classic er også med i den pakke og ligger i Start/ K-Lite

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 21-06-15 13:39

NB, tror du skal passe på med K lite og deres ´gratis´ tilbud, mener de har fået en masse bras ind i deres gratis pakke.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 21-06-15 14:43

Rigtig mange tak,for hurtig reaktion. Men jeg er ikke selv så hurtigt. Skal lige have tid til at konsentrere mig. Jeg må jo også lige kigge på formel 1,på tv. (Kan ses på RTL).

Så jeg håber i tilgi`r,at det trækker lidt ud,inden jeg er her igen.

M.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 21-06-15 14:49

. mod film kan afspilles i QuickTime afspilleren. .mov er Abble's video format

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 21-06-15 16:06

. mov selvfølgelig.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 21-06-15 20:45

Daw igen!
Jeg har nu installeret SMPlayer,på min gamle XP 32 bit pc. Så i morgen får bærbar "samme tur".
Det virker fint,indtil videre. Eneste minus: Filmene ligger ned på skærmen,skal have dem rejst. (90º)

Er der et tip til dette?? Måske har det noget med deres mobiler at gøre.

M.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 21-06-15 21:10

Citat
Filmene ligger ned på skærmen,skal have dem rejst. (90º)
det gør du nemt med Windows Movie maker, så vidt jeg husker er den indbygget XP men til 7eren skal den vistnok hentes:
http://windows.microsoft.com/da-DK/windows/get-movie-maker-download
du henter en hel pakke og vælger den eller de programmer du ønsker under installationen

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 21-06-15 21:21

Måske får du problemer med at bruge Movie maker, du skal vist kunne afspille filmen før du kan redigere og rette den op, jeg er ikke sikker fordi jeg har alle de codecs som der kan tænkes at blive brug for i min K-Lite codecs pakke, der følger ikke noget uønsket med K-Lite så vidt jeg husker
VLC playeren kan vistnok også bruges til redigering, det er noget jeg har hørt om, jeg kender ikke VLC
Freemake video converter kan rette filmen op, den har jeg men ved ikke om den kan anbefales, du risikerer at der følger noget uskadeligt men uønsket software med, det med at software er gratis skal tages med en gran salt, reklamer og påduttede programmer betaler ofte for det "gratis"

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 21-06-15 21:53

Tak for oplysninger,o.v.n.. Jeg har rettet det. Såre simpelt. Fandt et punkt,hvor det er muligt at rotere 90º til begge sider. (Med - mod uret).

M.

Godkendelse af svar
Fra : Mosebaek

Dato : 22-06-15 10:02

Tak for svaret Klaudi......og til jer andre,for gode svar / forslag. Men jeg bruger fortsat,dette enkle princip. Første brugbar svar,"stopper" jeg ved. Hva`ellers ??

SMPlayer kører fantastisk. Mange indstillings muligheder. Kan anbefales.

Vh. M.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 22-06-15 17:03

velbekomme