/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Efter Valget: Alsbroen
Fra : svendgiversen
Vist : 584 gange
157 point
Dato : 19-06-15 17:42

Noget tyder på at vor lokale top kandidat Ellen vinder valget her i Sønderjylland,
hun fører endnu i region syd Danmark, men før Esbjerg kredsen er talt op.

Måske overgås hun af Carl Holst, der som Sydvestjyde har flyttet alt fra Sønderborg til Åbenrå.

En af Ellens mærkesager er broen fra Fyn til Als.
Nu må I hjælpe mig med at det ikke går som sidste gang, hvor de konservative svigtede...

Denne bro er billigere end bare budget overskridelsen på Femern broen.
Hjælp med at holde Ellen fast på denne direkte forbindelse fra Østdanmark til Nordtyskland.

Og tænk på hvad vi kan spare på en bro, som hverken tyskere eller svenskere vil bidrage til?

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 19-06-15 19:21

I har absolut ikke brug for en bro,mellem Als og Fyn. Ren prestige.
Næh...læg dem hvor det er nødvendigt. En bro mellem Mors og Thy (Næssund) vil være på sin plads.

Så kan vi bagefter gøre dem lidt større. Nemlig een mellem Hanstholm og Kristiansand.

Det overlader jeg trygt til Simon Kollerup,at få gennemført. Ingen grænser for,hvad han vil gøre for Thy og Mors. Og han blev jo (desværre) "genvalgt". Så jeg håber skam han`s kampgejst,inden valget,vil give os nye muligheder,her i området.

M.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 19-06-15 19:54

Vi har da skam en udmærket færge fra Mors til Thy, vist noget med Feggesund?

Og tænk ikke så lokalt, men Euro Globalt,
hvis man skal fra Stokholm til Hamborg, så er afstanden via Als eller Femern ca. den samme...

Så sammen med Thuesen Dahl og vor Ellen,
efterlyser vi en mere målrettet og billigere løsning, uden grænse bomme,
fra vort demokratiske Skandinavien til det mere religiøst kapitalistiske Tyskland.

Med moms på 7 eller 19, vi har jo 25 % på alt, også på bleer til svagt pisserne og andre,
her svigtede min egen og vort anlægs stavekontrol.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 19-06-15 20:09

Citat
Vi har da skam en udmærket færge fra Mors til Thy, vist noget med Feggesund?

Fegge (Fægge) sund,er færgen fra Nord Mors og til Thy / Hannæs. Næssund er færgen fra Syd Mors og til Thy / Hurup.

Der er hårdt brug for en bro begge steder.

M.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 19-06-15 20:35

Mon ikke de små par hundrede bilister, der skal over der begge steder hver dag,
kan klare sig med en færge?

Meget værre er det her sydpå, hvor man vil bruge milliarder på en alt for dyr Femern bro/tunnel
som end ikke tyskerne, der får størst udbytte af den, ønsker og vil støtte.

Det kan godt være at den kortvarigt vil give øget beskæftigelse på Lolland,
men det er jo kun en intern dansk pseudo optimering.

Kig på kortet og se hvordan du bedre og langt billigere kan binde Danmark sammen,
og også forbinde os med vore EU partnere sydpå...

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 20-06-15 11:30

Hvis man skal fra Stockholm til Hamborg - så sejles der fra Gøteborg til Kiel med de store lastbiler.
Fordel:
Ikke så meget tung trafik gennem Danmark og især evt gennem stakkels Als.
Køre - hvile tiden kan nemmere overholdes.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 20-06-15 13:16

Det var jo kun et eksempel, og der bor jo nogle millioner derimellem med biler.

I øvrigt er de nævnte færger slet ikke billige, hvis man skal have sin bil med,
og intet billigt Duty Free om bord.

Desværre fik Carl Holst lidt flere stemmer end vor foretrukne: Ellen Trane Nørby,
og hvis han skal arbejde for et bro alternativ, bliver det nok snarere Torø - Årø,
så Åbenrå igen kan komme med på vejen. Også en mulighed?

Nu er Thuesen Dahl jo også Sønderjyde, så måske kan Ellen overtale ham til også at støtte
en billigere bro end Femern broen, men han har vist nok andet at se til lige nu.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 20-06-15 17:19

Lobbyisme er en svøbe i Dansk politik........................fornuft burde råde i stedet for.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 20-06-15 17:42

Jeg har hørt, at der allerede er kontakt til Skotterne, ang. en fast forbindelse mellem Hanstholm og Aberdeen. Men det må vente indtil de har revet sig løs, fra Storbritanien. De skotske nationalister,havde jo stor fremgang,ved det sidste valg. Udraderede Labour partiet i Skotland.

M.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 20-06-15 18:53

Jeg forstår ikke det med Lobbyisme, det drejer sig jo ikke om lokal andegård her i Syddanmark.

Men om hvorfor vi 5 Mio danskere skal betale hovedparten af en alt for dyr Femern bro,
som 8-9 Mio svenskere ikke vil betale til, og som nu over 85 Mio tyskere vil genforhandle...

Men om at der findes et par langt billigere alternative forbindelser til kontinentet,
med ca. samme køretid, via Fyn og enten Als eller Årø.

I øvrigt er Thulesen Dahl ikke Sønderjyde, han kommer fra en by langt oppe i Jylland,
men han er sikkert så fornuftig, at han kan se de betydelige besparelser,
ved at flytte en alt for dyr bro til et område, der også vil binde vort land bedre sammen.

Og hvis nogen tænker på Lobbyisme, så tænker jeg på Carl Holst,
der fik alt her i Sønderjylland flyttet vestpå, hvor han kommer fra.

Nu kommer han ind i folketinget, og mange her er glade,
han fik kun 174 lokale stemmer i Sønderborg,
men pas på, han kan om 3-4 år måske blive Lars Lykkes afløser, en super Lobbyist.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 20-06-15 19:18

Svend, nu er du vel så naiv, at du tror en tunnel (Lolland - Fehmarn) hvor projekteret er klappet og klar til at blive bygget pr. 01-09 2015 ca... bliver skrottet. Blot fordi, Thulesen-Dahl sidder på den høje hest lige pt.
Kong Tulle tør end ikke tænke tanken - og langt mindre foreslå noget i den retning, du peger på.
Det eneste man indvende vedr. tunnellen er, at den burde måske havde været fremført fra Falster - altså, opført i Gedser og så derudad.

Mvh.
Hvor er det dejligt at være dansker igen.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 20-06-15 19:54
Kommentar
Fra : ans

Dato : 20-06-15 20:15

svendgiversen, hvad vil du selv bruge en bro fra Als til Fyn til?

Du bor 20 km fra grænsen til Tyskland og det er der, du "lægger" dine penge. Hvorfor flytter du ikke til Tyskland ????

Citat
Hjælp med at holde Ellen fast på denne direkte forbindelse fra Østdanmark til Nordtyskland.

Det kan jeg ikke

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 20-06-15 20:30

Ja, den artikel blev jeg -eller vi- jo ikke klogere af. Der kræves "LOGIN" for at læse den.

Men mig bekendt, så har Angela Mærk'lig underskrevet hvad der skal underskrives, og projektet går igang pr. 01-09. 2015 ....Hvis der kommer et acceptabel nedslag i anlægsprisen. Og det gør der!

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 20-06-15 20:35

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 20-06-15 21:12

Uddrag fra mit link:
"
Femern-projektet i dybe problemer

Services: Prisen på Femern-projektet stiger og stiger, mens kritikere som Scandlines forsøger at stoppe projektet. Hvornår rammer projektet politikernes smertegrænse?

Femern-projektet i dybe problemer Femern-forbindelsen står til at blive to år forsinket Tysklands største miljøorganisation angriber Femern-forbindelsen Tysk krav om ny Femern-forhandling kan blive realitet
"

Men hvis Merkel og de 85 Mio tyskere nu vil betale deres rimelige andel, så OK,
ellers håber jeg den nye blå regering kan nå at stoppe et alt for dyrt tunnelprojekt,
især, når der nu som beskrevet, findes bedre og langt billigere løsninger.

Og så drejer det sig jo ikke om hvad vi får ud af det, men hvad Danmark kan spare.
Hvis ikke tyskerne vil bidrage mere end de hidtil har stillet i udsigt, ligner det en fejlinvestering?

Accepteret svar
Fra : Kaptajn-Tommy

Modtaget 157 point
Dato : 20-06-15 21:48

Nå okay,Scandlines. Javel ja.

Scandlines - dette skod-rederi, har siden sin begyndelse nasset på staten, dels ved sine medarbejdere på færgen, som ikke betaler alm. dansk skat, men den skat, vi kalder sømandsskat. Det til trods, at medarbejderene kun er på skibet i max. 12 timer. Og derved kan skod-rederiet udføre lovligt løntrykkeri

Scandlines, med sin ualmindelige dårlige lusede kundepolitik, burde om nogen, ha' en konkurrent - og jeg glæder mig til tunnellen kommer, og aldrig - vil jeg sætte min ben på en af Scandlines lusede færger igen. Færger, der oser langt væk af dårlig personale politik og dårlig kundeservice.

Jo, Scandlines vil om nogen gøre alt - sammen med sine tyske miljø-flippere - for at stoppe tunnel-projektet.
Men Svend, det vil ikke lykkes for dem. Den dag tunnellen er færdig, kan dette skod-rederi heldigvis dreje nøglen om.

I øvrigt vil det også være en katastrofe for Lolland, som har ofret så mange penge på det forberedende arbejde. Mener at ha' læst, tæt ved 200.000000 kr.

Godkendelse af svar
Fra : svendgiversen

Dato : 20-06-15 21:56

Tak for svaret Kaptajn-Tommy.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 20-06-15 22:18

Mange tak, Svend. Det havde jeg sørme ikke regnet med.