/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
gulvvaske redskaber
Fra : nusa
Vist : 455 gange
100 point
Dato : 19-06-15 12:18

Er der nogen, der har erfaring med, hvad der er bedst til gulvvask.
Jeg har set, at der findes noget med damp og hvor der kun bruges damp (ingen sæbe/rensemidler). Kan det holde gulvet rent i længden?
Er der andre redskaber, der er lige så gode? Hvad hedder de? Hvor kan man købe dem?
Det drejer sig om et hårdt vinylgulv.

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 19-06-15 13:27

En god stor trævlemop er ganske dejlig. Skal du ind under ting, så har jeg gode erfaringer med en Leifheit fladmop, der også er god til vægge og lofter (jeg købte den oprindelig alene til vægge og lofter i trappegang, hvor det ikke var til at nå).
Gå ind til en rigtig isenkræmmer, ikke én med lysestager og pyssenysser, men med brugsgenstande og fortæl om dit behov. Her i huset bruges der kemikalier: Irmas "Tusindfryd" eller Coops "Änglamark" blandet i efter brugsanvisningen: Hæld vand i spanden først og så rengøringsmiddel. Hvis du bytter rækkefølgen, får du en masse skum, som du ikke kan gøre rent med.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 19-06-15 15:05

Du fylder varmt vand og brun sæbe i en spand, og så tager du en gulvklud,
som du dypper i sæbevandet og derefter roterer, så den flader sig ud,
og så sætter du en gulvskrubbe oven på gulvkluden og vasker gulvet.

Noget jeg lærte som soldat, jeg kunne vaske en hel kasernegård på et par timer.

Nu må jeg ikke mere vaske gulv, fordi min kone siger jeg sviner,
måske kommer der lidt sæbevand op ad væggene, men hvad gør det?

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 19-06-15 18:36

Citat
Noget jeg lærte som soldat, jeg kunne vaske en hel kasernegård på et par timer.

Vaske asfalt og beton som straf ?
Min gamle nabo blev sat til at skifte vand i vandpytterne, jeg kunne nøjes med en ekstravagt den ene gang jeg havde forbrudt mig

Jeg holder også på gulvskrubbe og klud, rart med en gulvskrubbe når man skal klare stiftmosaikken på badeværelsegulvet.

Kommentar
Fra : nusa

Dato : 21-06-15 14:08

svendgiversen
i grundskolen var der et fag der hed: Læseforståelse eller læse og forstå.
Du har da vist snorksovet i de timer eller også er det med forståelse da helt uden for rækkevidde for dig.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 21-06-15 14:09
Accepteret svar
Fra : svendgiversen

Modtaget 100 point
Dato : 21-06-15 14:12
Godkendelse af svar
Fra : nusa

Dato : 21-06-15 14:40

Tak for svaret svendgiversen
Sådan!!!
Se, det kan jeg bruge, så du skal have point'ene (dem har du jo altid samlet på).
Tusind tak for hjælpen - du er en baas (som de siger på Fyn).