/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Radaradvarer.
Fra : omahexen
Vist : 530 gange
100 point
Dato : 18-06-15 08:32

Jeg ved godt,at man skal overholde fartgrænserne,så er det altså slået fast ! Flere mobiltelefoner annoncerer med,at de advarer mod både faste og mobile kontroller,da jeg ikke helt tror på det,vil jeg gerne vide,om det er "reklamegas"

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 18-06-15 09:09

Det kan telefoner ikke.
Du kan hente apps, hvor andre brugerer advarer mod radar intet andet.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 18-06-15 09:10
Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 18-06-15 09:13

NB, mener forresten også den slags apperater er ulovlige at anvende i DK.
De kan købes på Ebay, men de fleste kan ikke fange de frekvenser som radaren udsender i DK

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 18-06-15 09:19

Forresten kan du hente gratis Navigation, som har indbygget fart kontrol - når du kører for 5km eller mere for stærkt, så for du melding om det, samme apps har også advarsel mod faste fart kontroller.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 18-06-15 10:11
Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 18-06-15 10:18

Nu er der lige den lille hage ved de apps der fortæller, at der er fartkontrol, at der jo er nogen der skal fortælle appen, at der er fartkontrol. Og hvis du kommer forbi som den første og ikke overholder fartgrænsen, er den intet værd.
Og så findes der nogle elektroniske radarscannere, som også er værdiløse. Og det er de, fordi det der aktiverer dem er den radarstråle som rammer din bil.
Det betyder, at når radarscannere fortæller dig, at der er en radar længere fremme, så er din bils fart allerede registreret at radaren og det kan man sgu ikke bruge til noget

Kommentar
Fra : omahexen

Dato : 18-06-15 10:25

Der skulle ikke have stået"mobiltlf.men GPS,sorry.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 18-06-15 10:57

Citat
Undgå fartbøder, og meget andet!
Trafik Alarm har overblikket og advarer dig i god tid - i hele landet3.

Vores data stammer fra bl.a. Vejdirektoratet og fra andre brugere, som indrapporterer løbende, når de ser hændelser på det danske vejnet, som er værd at dele med andre - herunder fotovogne, trafikkøer, ulykker osv.

Også der jeg vil hen - men selve telefonen´s eletronik kan ikke advare dig.
Og som skrevet, hvis den kan opfange signalet = så er det for sent
Nu har jeg selv Navigon og Navfree på min moppedreng, og der kan hentes diverse POI´s til dem som advarer mod ´fælder´ men bruger dem ikke selv, da jeg har sat mine apps til at advare mig mod overskreden hastighed = 5km/t så får jeg enten som tale PAS PÅ og/ eller blinkende lys på skrærmen, samt jeg nu omdage aldrig kører for hurtigt..

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 18-06-15 11:01

Citat
overskreden hastighed = 5km/t

Det er dog ikke altid man skal tage det for gode varer, da der kan være lokale hastigheds grænser der ikke er opdateret i selve app´en.
Men ellers fint hvis man ikke lige er klar over at man nærmer sig en mulig hastigheds bøde

Accepteret svar
Fra : mig-selv

Modtaget 100 point
Dato : 18-06-15 11:11

Citat
NB, mener forresten også den slags apperater er ulovlige at anvende i DK.
De kan købes på Ebay, men de fleste kan ikke fange de frekvenser som radaren udsender i DK

Det var dette jeg tænkte på:

http://ekstrabladet.dk/biler/bil_nyheder/article4135479.ece

Godkendelse af svar
Fra : omahexen

Dato : 12-07-15 19:37

Tak for svaret mig-selv.Jeg vil bare lige sige,at i Tyskland får jeg en radaradvarsel,før jeg kan se den,men måske bruger de et andet system.