/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
Dårlig til at vågne
Fra : jensviggo
Vist : 447 gange
100 point
Dato : 18-06-15 07:43

det er det min bærbar Acer E728 emachines er. Når jeg starter den første gang om f.eks. morgenen som nu 0736, er den kvik nok, men i løbet af ganske kort tid, er det som om, at den lige skal igennem en masse procedurer, harddisken knokler afsted, cpu-forbruget er meget højt ram forbruget er højt, men efter en halv til en hel time bliver den kontaktbar igen.
Hvad er det der generer den, eller er det helt almindeligt. Er der noget jeg kan gøre for at få den til at arbejde "normalt" fra morgenstunden. Kan jeg afsløre hvad den har gang i, og hvordan?

Godt valg til alle husk at stemme.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 18-06-15 09:22

Sikkert fordi den skal opdatere sig selv eller den står og virus scanner.
Du kan se hvad der sker ved at H-klikke på proceslinien/Jobliste/Processor

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 18-06-15 11:12

Har du "et hav" af tilføjelsesprogrammer,der skal indlæses,koster det også tid. Det samme hvis skrivebordet er klistret til med genvejs-iconer.

Citat
Sikkert fordi den skal opdatere sig selv eller den står og virus scanner.

Nemlig! Jeg har AVG anti virus. Og alt efter hvordan det er indstillet,bruges der masser af tid på scanning.

M.

Accepteret svar
Fra : mig-selv

Modtaget 100 point
Dato : 18-06-15 11:22

Det kan også være et program der forsøger at opdatere/ komme på nettet, men som er nægtet adgang - og så forsøger sig på andre måder, uden at kunne.
Men alt det, kan du se i Joblisten - på min pc har jeg tit problemer med denne Windows Presentation Foundation Font Cache problemet dukker op når jeg bruger bestemte programmer, det kan slåés fra i tjenester uden det gør skade.

Godkendelse af svar
Fra : jensviggo

Dato : 20-06-15 06:20

Tak for svaret mig-selv.