/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Andre interesser / Spørgsmål
10  KarlOveJe.. 2007
Er de fleste retarderede?
Fra : Loggi
Vist : 649 gange
60 point
Dato : 17-06-15 17:49

Nu har jeg siddet i kø i over 1 time fordi det regner lidt. Jeg forstår ikke hvorfor det skaber kø, også selvom der er flere biler.
Det kan kun være fordi der er få retarderede imellem.
Eller er der andre der har et bud?

Accepteret svar
Fra : fun2

Modtaget 70 point
Dato : 17-06-15 18:01

Hvis det regner, er der mindre sigtbarhed, det gør det sværere at orientere sig, derfor sætter folk hastigheden ned (afpasser hastigheden efter forholdene). Når hastigheden nedsættes vil der være flere biler på vejen, hvis der er mindre kapacitet på vejen end der er biler, vil der opstå kø. Hvis ikke du kan regne den ud, er det dig der er retarderet.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 17-06-15 18:02

Loggi,du er nødt til at præcisere lidt nærmere,hvad du mener.
Citat
Nu har jeg siddet i kø i over 1 time fordi det regner lidt. Jeg forstår ikke hvorfor det skaber kø, også selvom der er flere biler.

Sidder du i en bil,en time fordi det regner???

Jeg vil skam ikke kalde dig retarderet,men der er nogle "udfald",ind imellem.

M.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 17-06-15 18:09

Det er alle rygerne, som du endnu ikke har fået skudt, som driller dig

http://www.kandu.dk/Tip22493.aspx

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 17-06-15 18:48

Citat
Det er alle rygerne, som du endnu ikke har fået skudt, som driller dig

M.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 17-06-15 18:54

Ja - det er helt sikkert rygerne, som er nødt til at køre langsomt på grund af al den røg i bilen.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 17-06-15 19:07

Og hvordan kan du køre bil og samtidig skrive til kandu?
man må jo ikke bruge mobil telefon mens man kører bil.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 17-06-15 19:11

svendgiversen - det er nok et stemmestyret mail-program.

Ps. Når man holder helt stille i en laaaaang kø, må man da vist godt skrive til Kandu.

Kommentar
Fra : dogvillestar

Dato : 17-06-15 19:16

Køb en paraply, i stedet for at bruge en bil og så sidde i kø i timevis!

Det er meget billigere, det er derfor de retarderede går med paraplyer når det regner!!

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 17-06-15 20:40

De læser vel Anders And

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 17-06-15 21:53

Må man ryge hash i dette spørgsmål?
Sig mig engang ligger løsningen ikke lige for? Man skal da bare flytte vejnettet uden for naturens rasen og hærgen. Med erfaringer fra Metrobyggeriet må det da være en smal sag at føre trafikken under jorden.

Slut med våde kørebaner og dårlig sigtbarhed!
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 17-06-15 23:01

Har du siddet og læst i din JUMBOBOG?

Kommentar
Fra : boyelauritzen

Dato : 18-06-15 08:44

Når vi som gruppe handler som en retarderet (kigge køer på motorvejen mm.) er det udtryk at vi som gruppe har en dårlig adfærd, og ikke at den enkel er dummere end gennemsnittet.

Godt "gruppearbejde" er at gruppen tilsammen præstere hurtigere og bedre end, hver enkel kunne gøre alene.

Din observation kan bruges positivt, områder til forbedringer.

Hvis ikke det blot er fordi, flere vælger bil transport - når det regner

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 23-06-15 23:17

Her er der tale om trafik problemer med køer:

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : Loggi

Dato : 15-08-15 15:51

Tak for svaret fun2.