/ Forside/ Interesser / Fritid / Jagt / Spørgsmål
10  TheRealDe.. 4815
Ny redaktør af Jæger
Fra : Øjenvidnet4
Vist : 836 gange
500 point
Dato : 17-06-15 08:35

Max Steiner bliver ny ansvarshavende redaktør på Jæger pr. 01.08.15. Tillykke med det !

Fra særdeles velunderrettet kilde oplyses, at én af "sværvægterne" indenfor jægerforbundet, en særdeles kendt, dog ikke anerkendt forfatter, debattør, riffelinstruktør, hundekonsulent m.m.m., er gået fuldstændig bananas over valget af den nye redaktør ! Han havde nemlig også søgt stillingen fordi han "er særdeles godt inde i stoffet efter en mennealder i jagtens tjeneste", og derfor er uforstående over valget af Steiner.

Spørgsmålet er derfor: Er det den rigtige person som er valgt til det ærefulde job ?? Eller skulle den kendte forfatter have haft chancen ?

ØV4

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 17-06-15 08:42

Inu engang en fejl fra min side !!!

"efter en mennealder i jagtens tjeneste" ......

Der skulle naturligvis have stået: menneskealder

ØV4

Accepteret svar
Fra : Kaptajn-Tommy

Modtaget 500 point
Dato : 17-06-15 18:27

Max Steiner er OK for mig. Men for fanden da, hvor kunne det være sjovt, hvis Knaldballen blev redaktør - sikken en sproglig berigelse det kunne kaste af sig, og sikken en masse nye ord den danske jægerstand skulle tage til sig.

Lad mig kaste mig ud i nogle eks. på, hvilke nye ord jægerstanden skulle lære.

Inu =Endnu
Tombe =Fjols - ikke rigtig klog.
Jærger =Jæger.
Bumbe =Granat eller bombe.
Bajut =Uffe Elbæk typen.
Skolelære =Skolelærer.
Krypskyte = En som går ulovligt på jagt/ Krybskytte.
Bumoptar = En anordning der optager samtale/musik -båndoptager.
Krådt og kuler = Det, jægeren skyder med
Hæ = En overvægtig ama'rkaner.
Hyler = En person der er uenig Balleknalden.
Visevært = Ejendomsmester/Vicevært.
Den lille mands jagt = Skælsord brugt af Ballegaard.

I kender sikkert til flere berigelser

Mvh.
Tommy.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 17-06-15 22:01

Det er jo en helt ordbog,Tommy.

Brug lige den i integrationen,og vore kære arabere,vil lynhurtigt smutte hjemover.
Og med rette sige,mig ikke forstå.

M.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 17-06-15 22:58

Citat
Brug lige den i integrationen

"Jeg knepper din mor/farfar = Jeg kan ikke udrykke mig på dansk, da min familie kun har boet i DK i 4 generationer.

Du danskersvin = Se ovenstående

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 18-06-15 10:46

Jeg har lige hørt, at da Knaldballefranz ikke fik stillingen som redaktør hos Jæger, blev han så tosset at han straks lagde billet ind hos Alternativet som kandidat til en folketingsplads, men de syntes han var alt for alternativ til at kunne begå sig blandt rigtige mennesker !!!
inu engang måtte han nøjes med et lille portræt som Portrættet hænger nu i hans garage og våger over Volgaen og den hvidørede hund !!!

ØV4

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 18-06-15 18:56

Jeg husker et indlæg på hundesiden, hvor KnaldBalle blandt andet skrev noget i retning af følgende.
Når jeg kommander "shit", så skal hunden altså sidde som klistret til buksebenet. Det kan efterfølgende være svært at få den til at slippe grebet igen. Men pyt, det kan en vaskemaskine hurtigt råde bod på.

Her har jeg forfattet mig på nudansk - for god ordens skyld. Det skal også tilføjes, at KnaldBalle fik mere styr på kommandoen "sit" efter at have fået nye "dænder".

Mvh.

Tonganeseren

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 18-06-15 18:57

Leksikalt:

Stemmegaffel - se bestik, mest anvendt af de tilforordnede ved Folke- eller kommunalvalg.

Arghhhhh!

Mvh.

Tonganeseren

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 18-06-15 20:53

Altså i Jærger/Jæggere hvor får i det fra.
Men fornøjeligt...det er det.

Tænker på at købe en Haubitser,fra hærens overskudslager,blot for at imponere rakket.
Den skal jo så stå i haven,med prøveskydning for øje. Glæder mig til at høre naboernes hunde pive,og søge dækning indendørs.

M.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 19-06-15 19:32

Dagens leder.
Forfatter: bb1

Citat
BW
For første gang nogen sinde er du og jeg enig. Jeg er ikke klarover i nu hvem, der er Øjenvidnet og hvem der er Sandhedsvidnet. Jeg er dog sikker på, at den ene af dem er den person, som har været så torske dum, at skrive om sin egen forbrydelse på D.M.K. `s hjemmeside.
Det skal man nemlig være enten skide fuld eller dum for at gøre. Jeg har givet dem begge besked på, gennem tredje mand, at de skulle holde op med deres usaglige personfnidder her, men det er de for dumme til. Så OK kom bare an drenge….

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 19-06-15 21:34

Jeg mener nu at vide, de to herrer ØV4, Sandhedsvidnet, Tonganeseren, Kaptajn Tommy, Mosebaek og Provsten er en og samme person - nemlig et kendt hovedbestyrelsesmedlem i DJ og samtidig kendt skribent på Hunters Magazine.

Igen ævler KnalddBalle.

Mvh.

Tonganeseren

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 20-06-15 07:20

Nemlig, Tonganeser !!

Alle de såkaldte "hylere", som Balledoof kalder de personer han ikke kan lide, er faktisk én og samme person, så nu er forvirringen total for oraklet fra Ølsted, den navnkundige forfatter, jærger, ingeniør, kopattevrider m.m.m.

ØV4

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 20-06-15 08:31

Og Tommy !!!

Dagens leder fortæller alt om den mærkværdige person, som kalder sig Knaldballe !! Gu' ved hvem denne tredje person han nævner, er ??? Er det mon fedlingen Hæ ??? Jeg har aldrig talt med sendebuddet, så også dette må anses for en stor løgen

ØV4

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 20-06-15 12:33

Så OK kom bare an drenge….

Åh ja! Nu skal den unavngivne person sgu til at passe på. er løs og meget olm.

Mvh.

Tonganeseren

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 20-06-15 18:30

Men hvor det dog undrer mig, at KnaldBalle stadig kan være i tvivel om identiteten af omtalte hundejer og jærger. Det er jo en i DJ`s forbund. Kun et hovedbestyrelsesmedlem kan levere så mange nærgående oplysninger om KnaldBalle, som vi i længere tid har set.

Så pas nu på Knaldballe. Nogen ånder dig i nakken.. Det er nok derfor visse iagttagere i Løsning og omegn beretter om KnaldBalles nye gangart. Mens han bevæger sig fremad, roterer han samtidig om sin egen akse.

Andre mener, at den sjove gangart skyldes KnaldBalles morgenture i rundkørslen udenfor hans hus, fordi han stadig ikke kan finde ud af vigepligterne.

Mvh.

Tonganeseren

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 20-06-15 19:03

"Dagens leder" er noget sakset noget .......... For ca. 3 siden og stilet til BW.
Jeg synes bare det var en sjov Knaldballe fut faldera sammensætning af ordene.
Hvad der ellers ligger - eller lå i dem, ved jeg ikke.

Mvh.
Tommy.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 21-06-15 15:57

OK! Det kunne ellers have været morsomt at se KnaldBalles nye CV.

KnaldBalle

Jærger, ingeniør med speciale i trykbærende anlæg, Godsejer, raketspecialist, ejer af en hun med hvidt øre, Kredsbestyrelsesmedlem i DJ, Hubertusjæger, Parcelhusejer, riffelinstruktør, Redaktør, forfatter og er generelt meget ondskabsfuld.

Mvh.

Tonganeseren

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 21-06-15 15:58

Leksikalt:

Store klunker - se Max Steiners.

Mvh.

Tonganeseren

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 21-06-15 17:27

Leksikalt:

Små klunker - Se Ballegaards.
Selfies - Se Robert Hæ's hjemmeside.

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 22-06-15 07:28

Leksikalt:

Einstein - se Brdr. Balledoof & Hæ - sådan et par "kræ" !!!!

Jeg havde helt glemt at kommentere Mosebaek for:

Tænker på at købe en Haubitser,fra hærens overskudslager,blot for at imponere rakket.
Den skal jo så stå i haven,med prøveskydning for øje. Glæder mig til at høre naboernes hunde pive,og søge dækning indendørs.

Du er sgu' heller ikke tabt bag nogen jagtvogn a la den som oraklet fra Løsning producerer, ganske vist ulovlig at bruge - bliv endelig ved med dine herlige kommentarer. Hvis Knallerten Ballehof nu havde været aktiv på kandu, var du sgu' også blevet ekskluderet som hyler. Beklageligvis tør stodderen fra Løsning ikke deltage mere, så den ære opnår du desværre ikke, men du har min fulde forståelse og sympati !!!

ØV4

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 22-06-15 14:06

En tidligere god ven tog sin kanon med til Samsø - altså i en gammel håndmalet slidt Volvo Stationcar, som på mange måder lignede en kanin med en hudsygdom, idet ekvipagen blev overdænget af frø fra et overmodent prydtræ midt i lakkens tørrefase ( den har jeg også selv prøvet ).

Min tidligere ven monterede kanonen på en gammel dør - altså som en slags lavet, og havde som mål en stor jordvold 50 meter fra et stuehus. Kanonen stod derfor kun cirka 5 meter fra stuehusets køkkenvinduer. Min tidligere ven og kammeraten vidste ikke, at husets frue alligevel ikke var kørt til Tranebjerg men befandt sig i køkkenet.

Kanonen blev affyret og rekylen drev rester af døren gennem køkkenvinduet og ind til madammen.

Der blev stille, hvorefter madammen kom ud, rødglødende af raseri, stak min tidligere ven 75 kroner til en enkeltbillet med færgen til Kalundborg. Samtidig fik han at vide, at hvis han nogensinde kom tilbage til huset i Sælvig, ville han blive skudt på stedet.

Mvh.

Tonganeseren

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 23-06-15 07:28

Har du ikke din gode ven mere, Tonganeser ? Han lyder sgu' lidt som en vis forfatter, som dog er bosat i Jylland - er der en sammenhæng ??

ØV4

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 23-06-15 22:46

Desværre! Havde ellers været en god historie. Ham jeg skriver om var en god ven i en hel del år, men med tiden fandt jeg ud af, at han ganske enkelt var rablende skør. Eksempelvis brugte han en del af fritiden til at nedskrive planer om attentater mod visse politikere - og så stod jeg af i en hulens fart. Ellers en dygtig mand - på mange felter og med humoristisk sans, men skør var han, fandt jeg ud af. Jeg valgte ikke at anmelde ham, idet han givetvis ville kunne påstå, at han legede med oplæg til romaner. Du ved, forfattere mener jo at have en vis kunstnerisk frihed.

Mvh.

Tonganeseren

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 24-06-15 07:43

Vil det sige, at du anser Ballehof for at være normal i forhold til din tidligere ven ???
Dét er fandeme uhyggeligt, du !!!

ØV4

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 24-06-15 19:57

Citat
Du ved, forfattere mener jo at have en vis kunstnerisk frihed.
Jo tak, det har vi læst utallige gange i Balle ding dongs indlæg.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 25-06-15 13:03

Kære ØV4

Der er forskel på folk. Min tidligere ven er skam højt begavet men har komplet vanvittige forestillinger om hans egen placering i universet. Deri ligner KnaldBalle og omtalte tidligere ven hinanden, men forskellen på intelligensen er himmelråbende stor.

Nu går turen til Fejø i en uge, men denne gang har hustruen ikke udfærdiget en drejebog for mine aktiviteter dernede.
Vore forferie er meget populær hos sønnen og kæresten, idet de, mens vi er på ferie, flytter ind i vores hus, hvor de kan hygge sig med gasgrill og stilheden.
Hvis jeg får tid til det, vil jeg forsøge at fange skrubber Der skulle være mange af dem rundt om øen.

Mvh.

Tonganeseren

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 25-06-15 13:07

Se lige dette link:

http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/djurs-sommerland-i-modvind-jeres-forlystelser-er-racistiske/5622799

Nævnte forening består af 1275 medlemmer på landsbasis.

Og her får jeg en god ide.

I stedet for negeren midt i karrusellen kunne man montere en sort bandit fra Boko Haram. Så ville der være bragt orden i historikken.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 25-06-15 18:57

Hele korrektheds parnasset er til at få kvalme over. De ser racisme alle steder.

Mvh.
Tommy.
Jeg har stemt DF, derfor er jeg en islamfobisk fascist racist nazist, som kun tåler kolonihavehuse og ternede duge.
Og værst af alt, jeg elsker Dannebrog og flæskesteg m/sprøde svær.

Næste gang må jeg hellere stemme på den venlige bøsse og hans klappekage hold.

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 26-06-15 08:14

Til begge d'herrer !!

Vi er efterhånden blevet et latterligt land, som har så fandens travelt med at behage omverdenen, at det er til at brække sig over !!!

Vi skal bestemt ikke nedgøre andre mennesker p.g.a. hudfarve, religion m.v., men skal sgu' bruge vor sunde fornuft og dén tror jeg vil sejre !!
Alle de mennesker med de "rigtige" meninger, skal ikke have lov til at bestemme hvorledes jeg tænker og tror !

Tonganeseren ønskes en fredfyldt uge i sommerhuset - bliv ikke forskrækket, hvis nu din hustru alligevel har påtænkt nogle arbejdsopgaver uden din viden !!????

Til Tommy kan man kun sige: Nyd din flæskesteg med masser af brunt sovs, (hvis du har lidt andefedt/fon, så tilsæt det i sovsen, så er det næsten som jul) rødkål, brunede asparges-kartofler og hvide ditto. Lad mig foreslå I spiser det inden for nogle få dage, da der nok kommer en periode med op til 30°, og det er sgu' for varmt til flæskesteg med det hele !!

Rigtig god fornøjelse og nyd sommeren.

ØV4

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 26-06-15 19:35

Ja ja, kun en tåbe levner flæskesteg.

Citat
Tonganeseren ønskes en fredfyldt uge i sommerhuset - bliv ikke forskrækket, hvis nu din hustru alligevel har påtænkt nogle arbejdsopgaver uden din viden
Ditto her, med ønsket om en fredfyldt uge i sommerhuset.

Selvfølgelig har fru Tonga skjulte opgaver til hr. Tonganeser. Den eneste skrubbe Tonga når at fange er gulvskrubben God arbejdslyst

Du, ØV ønskes ligeledes en god sommer!

Mvh.
Tommy.
Fascistisk Racist.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 26-06-15 22:38

Det samme til Jer - kære Multi-X`er.

Mvh

Tonganeseren
RAF ( Rigtig Afhængig af Frokost )

Godkendelse af svar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 27-06-15 07:47

Tak for svaret Kaptajn-Tommy.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 27-06-15 16:25

Mange tak for point.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 05-07-15 14:34

Det hedder altså POINGS!!!!

Hold da helt op, hvor det er varmt. På Fejø var der, i skyggen, 34 grader. Men så er der også kun 90 meter til stranden.

Med sommerhilsen
Tonganeseren

Hula hula.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 06-07-15 22:46

Poings ja Det må være sommervarmen. Hos os har vi ligeledes tryk på kedlen. Å så vidt jeg kan se, får i hele varme-baduljen fra os sydpå.

De fede må svede, siger et gammel ord. Lad mig i denne forbindelse sende mange kølige tanker til de 2 fedegrise Ballegrynt & Canon-Robert. De sidder sikkert -iklædt en halvfedtet netundertrøje, og stønner over varmen imens de forbander alt og alle.

Hej hej herfra!
Tommy.