/ Forside/ Interesser / Fritid / Jagt / Spørgsmål
10  TheRealDe.. 4815
Tonga.
Fra : Kaptajn-Tommy
Vist : 510 gange
500 point
Dato : 09-06-15 19:20

Tak for god værkstedshumor. Du får først 300 - derefter 200 = 500 påinger

Mvh
Tommy

Kommentar
Fra : Jan4100

Dato : 09-06-15 23:25

Efterhånden bekræfter det mig i at kandu er blevet en flok indavlet "vil du ha nogen point af mig" til en fast bestand af kanduerne

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 10-06-15 06:40

Vi er ikke "indavlet", men har en humørfyldt tilgang til diverse jagtlige, og andre
store spørgsmål på livets kringlede stier.

Vi har en last, som bringer selv den mest forhærderede egotripper og fustentast jordforbindelse, inden de har forplumret fakta, omkring jagt og almen omgang med hinanden, færdselsloven gedeskydning, hundeopdræt afdøde personer e.t.c.

Vi har også en fornuftig tilgang til at omgås vores " formuer" af Poings de skal da ud og arbejde, hvad har vi dem ellers til.

God sommerdag
Mvh
BW

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 10-06-15 06:59

Sådan, betterwisser - er helt enig !!!

De der ikke bryder sig om vor form for mor(d)skab, kan jo blot lade være med at bekymre sig om jagtsitet - det er sgu' ganske frivilligt

Også herfra skal lyde et ønske om en rigtig god dag til alle, incl. forfattere, julenisser, malkemaskinemontører, kanonfotografer, ligkistetransportører, jyske tranlamper fra området mellem Horsens og Vejle, lommeknivsfilosoffer, uvidende politikere m.m.fl., men specielt til alle brave jægere og deres familier !

ØV4

Accepteret svar
Fra : Tonganeseren

Modtaget 500 point
Dato : 10-06-15 12:28

Indavl trives i bedste velgående og er tidsfordriv - ikke mindst på visse øer i Smålandshavet. I særdeles på Askø har man set spøjse personligheder stå i timevis og vente på den næste færge.
Tag f.eks. Adolf Hitler . Hans oldefar hed oprindeligt Hiedler til efternavn, men i forbindelse med et ægteskab med en datter, kom en notar til at ændre på Hiedler til Hitler. Man kan levende forestille sig hvordan det ville have lydt, hvis 100.000 nazister skreg Heil Hiiiiiiiidler. Ingen appel - og ingen, med blot en smule humoristisk sans, kunne få sig selv til at skråle Hiiiiiiiiiiiiedler. Hvis kvajet til notar havde gjort sit arbejde ordentligt, havde krigen nok ikke kostet 55 millioner mennesker livet.

Men sådan er det med navne. Tag blot efternavnets betydning for karrieren. Man kunne forledes til at tro, at ledere med spøjse navne fik jobbet, fordi de ikke hed Jensen, Olsen etc. .

Jeg havde engang en rigtig god ( nu afdød) ven med et flot navn:

Han hed Tom Bayer. Øllet blev hans skæbne.

Men sådan er der så meget . . .

Fat mod! Valget nærmer sig og politikerne puster sig op. Det er faktisk til at brække sig over.

Angående de der POING - udtales "PÅING" er noget spøjst noget. Lovede indehaveren af hjemmesiden ikke kontanter ved lodtrækning, når man nåede op på 20.000 PÅING????

Mvh.

Tonganeseren

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 10-06-15 12:31

Leksikalt!!!

Husflid - se under INDAVL.

Mvh.

Tonganeseren

Kommentar
Fra : Jan4100

Dato : 10-06-15 14:17

ja der er ingen grund til at efterspæne møtrikkerne her inde i dette forum

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 10-06-15 16:21

Citat
Efterhånden bekræfter det mig i at kandu er blevet en flok indavlet "vil du ha nogen point af mig" til en fast bestand af kanduerne
Indavl og indavl, lidt indavl er der vel altid.

Citat
ja der er ingen grund til at efterspæne møtrikkerne her inde i dette Hahahahaha forum
Det har du da fuldstændig et i. Her kører vi altid med dem fastspændte, og det er vel også en af grundene til du besøger siden her?

Og lige til sidst, jan4100. Hvem -og hvorfor jeg giver påing, det skal du bare blande dig fuldstændig udenom.

Mvh.
Tommy.

Kommentar
Fra : Jan4100

Dato : 10-06-15 16:47

æh... jeg er da fuldstændig ligeglad hvem, hvad og hvorfor du giver poing ud
Mit besyv drejer sig om at der en for fast tømret kanduer som deler point til klikken .
Hvilket viser at kandu ikke er mere som (jeg troede ) hjælp til spørgsmål men en mere hygge nisse for gamle kanduer med gamle minder.
tag det ikke ilde op men som bruger af siden er det bare en konstatering fra min side og ikke ment som troll kan i have en god sommer herfra

Godkendelse af svar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 10-06-15 17:31

Tak for god værkstedshumor.
Og godt valg til dig også.
Jeg lander i DK på fredag og bliver til valget er overstået.

Mvh.
Tommy.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 10-06-15 17:58

Jamen mange tak for PÅINGER - kære Kpt. Tommy.

Udtrykket " efterspænde møtrikker" er for resten genialt, men jeg plejer at bruge det i helt andre sammenhænge.

Gad vide hvorfra navnet Ballegaard kommer???? Skal lige have tjekket ud, om der er en lokalitet i DK som hedder Ballegaard. Det må i hvert fald være laaaaaaaaaaaaangt ude på landet.

Mvh.

Tonganeseren

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 10-06-15 18:01

Hmmmm! Tilsyneladende er der ikke en lokalitet med navnet Ballegaard eller Ballegård, selv om der bor en Ballegård (med bolle å ) i tarm.

Mvh.

Tonganeseren

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 10-06-15 21:42

Citat
Ballegård (med bolle å ) i tarm.

Nårhhh....???? Jeg troede kun det var Uffe, Pape og Simon der opholdt sig i Tarm

Mvh.
ymmoT

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 10-06-15 23:23

Leksikalt:

Hængerøv - Se Langballe

Mvh.

Tonganeseren

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 11-06-15 23:22

sakset fra BT

Den omstridte forretningsmand med en lang historie i Venstre, hvor han blandt andet sad i EU-parlamentet for partiet, ville egentlig helst være stillet op som folketingskandidat for Alternativet. Men blev vraget af Uffe Elbæk, der angiveligt mente, at Riskjær ville være en bagdel for det nye parti.

What!!! Den havde jeg sgu ikke set komme.

Mvh.

Tonganeseren