/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
lyd fra grafikkort med hdmi
Fra : frederikshavn
Vist : 524 gange
33 point
Dato : 07-06-15 20:50

hey har sat min pc ind i stuen og koblet det min65" læcd skærm med et hdmikabel kan få lyden ud den vej har de nyeste lyd driver fra asus,når jeg bruger hdmi fra min digitale tv boks er der lyd via hdmi men ikke fra min pc kan det lade sig gøre og hvordan

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 07-06-15 21:30

Du skal ændre "kilden" hvor lyden kommer fra. Det kan den ikke selv finde ud af.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 07-06-15 22:20

Langt fra alle lydkort understøtter lyd gennem hdmi, er du sikker på at det kan lade sig gøre med dit nuværende lydkort?

Accepteret svar
Fra : Bille1948

Modtaget 33 point
Dato : 07-06-15 22:24

Så skal du overføre lyden via et optisk kabel.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 08-06-15 20:41

Du kan overfører lyd med et Jack Mini stereo stik, mener du kan hente lyden via den almindelige udgang på pc, prøvede det for et par ´dage/ år´ siden.
Ellers mener jeg at man kan købe et HDMI kabel med seperat (indbygget i HDMI kablet).
Prøv avcabels eller Ebay.
https://www.av-cables.dk/hdmi-kabel/

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 08-06-15 21:01

Du skal ind og aktivere HDMI lyden i Afspilningsenheder,
h.klik på HT ikon ved uret og vælg Afspilningenhed der.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 08-06-15 21:05

Billede overføres via HDMI og lyd f.eks. via optisk kabel, og så skal den valgte lydkanal ændres til dette, og billedkanal til den valgte HDMI indgang.

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 09-06-15 15:03

De fleste computere har i mange mange år understøttet lyd via HDMI, man skal bare ind i computerens indstillinger og aktivere det, som Klaudi så rigtigt skriver.

Godkendelse af svar
Fra : frederikshavn

Dato : 09-06-15 18:26

Tak for svaret Bille1948.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 09-06-15 18:28

Tak for point

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 09-06-15 19:00

Så blev det forkerte svare endnu en gang accepteret...