/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
flere fotos sat sammen til eet billede
Fra : ingelein
Vist : 497 gange
50 point
Dato : 02-06-15 18:46

Hej
Jeg har tidligere benyttet Flickr - og derefter Mosaic Maker fra Bighugelabs.com for at sætte flere billeder sammen i rækker og kolonner. F. eks. 2 billeder på tværs og 8 billeder nedad.
Det har jeg så prøvet i dag. Flickr er dog helt forandret nu - og vil have alle mine billeder uploadet. Den grabser dem selvstændigt. Det gider jeg ikke. Før i tiden - kunne man uploade de billeder man havde lyst til - og så slut.
'Det her minder mig om Picasa, som bare snupper det hele. Det gider jeg heller ikke, fordi jeg har et mere avanceret betalt program til mine 16.000 billeder. ACDSee pro 6.
Men er det rigtigt, at man ikke mere kan uploade enkelte billeder til Picasa?
På Bighugelabs.com kan man uploade fra Flickr, Twitter, Facebook og med URL adresser.
Hvordan gør man det med URL adresser?
Ingelein

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 02-06-15 19:25

Når du lægger billeder op på Flick.com, kan du begrænse hvem der må se dem - f.eks. offentlig, kun venner eller kun dig selv.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 02-06-15 19:28

Hej IBM760
Ja, det ved jeg godt. Det er kun meget få billeder af mine, som er offentlige. Jeg har lige fundet ud af hvordan man kan uploade enkelte billeder. Mosaic maker vil kun arbejde sammen med Flickr. Øv.
Ingelein

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 02-06-15 20:37
Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 02-06-15 20:40

inket skulle så være dette? tror jeg nok og programmet sælges ikke mere - mig bekendt.
http://research.microsoft.com/en-us/um/cambridge/projects/autocollage/

Accepteret svar
Fra : mig-selv

Modtaget 50 point
Dato : 02-06-15 21:45
Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 02-06-15 22:00

Har du prøvet bare at ´udskrive´ billederne gennem Windows? udskriv, der kommer også det man kalder thumbnails, hvor du kan vælge hvilke billeder osv du vil behandle - kræver så lige en ? printer der kan gemme som billede, når du vælger GEM

https://www.google.dk/search?q=free+thumbnail+maker&hl=da&gbv=2&oq=&gs_l=

Der findes et MEGET kendt billedbehandlings program der kan klare det på få sekunder, men kan ikke huske brugen af det mere - du skal hente det ´plugin´ der ligger på samme side.
Leder lige - http://www.irfanview.com/

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 02-06-15 22:04

is based on feature cloning, stealing of ideas and whole dialogs from ACDSee and/or IrfanView! (for example: XnView has been stealing/cloning features and whole dialogs from IrfanView, for 10+ years).

IrfanView was the first Windows graphic viewer WORLDWIDE with Multiple (animated) GIF support.
One of the first graphic viewers WORLDWIDE with Multipage TIF support.
The first graphic viewer WORLDWIDE with Multiple ICO support.

Some IrfanView features:
Many supported file formats (click here the list of formats)
Multi language support
Thumbnail/preview option
Paint option - to draw lines, circles, arrows, straighten image etc.
Toolbar skins option
Slideshow (save slideshow as EXE/SCR or burn it to CD)
Show EXIF/IPTC/Comment text in Slideshow/Fullscreen etc.
Support for Adobe Photoshop Filters
Fast directory view (moving through directory)
Batch conversion (with advanced image processing)
Multipage TIF editing
File search
Email option
Multimedia player
Print option
Support for embedded color profiles in JPG/TIF
Change color depth
Scan (batch scan) support
Cut/crop
Add overlay text/image (watermark)
IPTC editing
Effects (Sharpen, Blur, Adobe 8BF, Filter Factory, Filters Unlimited, etc.)
Screen Capturing
Extract icons from EXE/DLL/ICLs
Lossless JPG rotation
Shell Extension PlugIn
Unicode support
Many hotkeys
Many command line options
Many PlugIns
Only one EXE-File, no DLLs, no Shareware messages like "I Agree" or "Evaluation expired"
No registry changes without user action/permission!
and much much more

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 02-06-15 22:38

HEJ - "DON'T WORRY"
Jeg har pløjet mig igennem den nye flickr og man kan faktisk stadigvæk vælge om man vil bruge den nye version eller den gamle. Kræver bare sååååååå meget læsning hele tiden. Men jeg har fundet ud af det - og skulle kun bruge det til at gøre en "brugsanvisning" på at lave noget af papmache. Fandt så ud af, at det var bedre at uploade billederne enkeltvis med en forklaring nedenunder.
www.strikinge.blogspot.com
Tak for alle svar - selvom jeg ikke ved hvad dit sidste svar overhovedet går ud på. Og som altid- jeg downloader ikke mere skrammel til min pc end højst nødvendigt
Ingelein

Godkendelse af svar
Fra : ingelein

Dato : 02-06-15 22:39

Tak for svaret mig-selv.
Tak for alle svar