/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
Jøma Stokerfyr
Fra : maxima51
Vist : 207 gange
45 point
Dato : 31-05-15 14:00

gode råd til brug af Jøma stokerfyr søges.Jeg har købt nogle Svenske træpiller,de brænder sådan set godt nok,men laver en masse slagger,hver dag må jeg rense brændehovedet,det er slagger helt grå og hård som sten. Jeg troede ,at der var sand i pillerne,men har prøvet,at opløse dem i vand,har konstateret at det er ikke problemet

Kommentar
Fra : Guild

Dato : 31-05-15 16:19

Bruger du 6 eller 8 mm piller? Hvad størrelse er angivet i manualen? Har du prøvet et alternativ mærke?

Kommentar
Fra : maxima51

Dato : 31-05-15 16:23

Jeg bruger 8 mm .Har prøvet med flere mærker,som for det meste har været udmærket.Det er kun lige nu med den sidste læs,har også før haft Svenske fra Ikea de var bare super gode.

Kommentar
Fra : Guild

Dato : 31-05-15 17:27

Meget tyder på, at det er kvaliteten den er gal med. Eller måske for fugtige?