/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Død mobil efter vandskade
Fra : Annzophie
Vist : 667 gange
80 point
Dato : 31-05-15 13:47

Hej jeg har fundet min gamle Nokia N8 smartphone, som døde af vandskade for et par somre siden.

Er der nogen, der kan fortælle mig, om data, billeder, videoer osv. kan hentes ud af den?
Er det noget, man kan betale sig fra nogle steder?

Den vil ikke tænde - ingenting.

Hilsen Anne-Sophie

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 31-05-15 14:58

Du kan rolig regne med den er gået til de evige mobilmarker...

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 31-05-15 15:19

Hvis der sad/sidder et microSD kort i den, kan du være heldig at det virker endnu!

Put kort i en adapter og så i en kortlæser for at tjekke om det virker!

Kommentar
Fra : bjarnebr

Dato : 31-05-15 17:03

Har du prøvet at tænde den? sidste sommer tabte jeg min smartphone i et toilet, jeg tog battteriet ud af den og lagde den i solen til næste dag, og så virkede den igen.

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 31-05-15 17:11

Hent Nokia pc suite og slut telefonen til pc-en. Så burde det kunne lade sig gøre

Accepteret svar
Fra : mig-selv

Modtaget 80 point
Dato : 31-05-15 19:12

Citat
Er der nogen, der kan fortælle mig, om data, billeder, videoer osv. kan hentes ud af den?
Er det noget, man kan betale sig fra nogle steder?

Det kan ikke være meget du har mistet, telefoner uden SD kort har ikke megen hukommelse.
Din har så åbenbart 16GB intern hukommelse
http://www.gsmarena.com/nokia_n8-3252.php

Der findes firmaer på nettet, men de tager fra 500.- og op = søg på data resque.
Uden garanti for noget.

Citat
Hent Nokia pc suite og slut telefonen til pc-en. Så burde det kunne lade sig gøre

Tvivler, hvis telefonen ikke svarer igen.

Godkendelse af svar
Fra : Annzophie

Dato : 01-06-15 21:36

Tak for svaret mig-selv, det vil jeg prøve

Kommentar
Fra : Annzophie

Dato : 01-06-15 21:38

Kan ikke rigtig finde de der data-rescue sider, du skriver om

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 01-06-15 22:57

Du kan rolig regne med den er gået til de evige mobilmarker...