/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
overførsel lyd
Fra : føroyar
Vist : 283 gange
100 point
Dato : 30-05-15 22:26

Jeg ønsker at overføre lidt lyd fra radioen(lytter til på pc) til min pc.! Vil måske bruge Audacity,MEN støder på problem hvordan gør jeg det??? Nogen der kan hjælpe??

Kommentar
Fra : sferling

Dato : 30-05-15 22:30

Linieudgang på stereoanlæg til linieindgang på computer/lydkort.

Går ud fra at du selv gider læse brugsanvisningen til lydprogrammet.

Kommentar
Fra : føroyar

Dato : 30-05-15 22:34

---interessant svar. Jeg skrev nok tvetydigt. Altså: Jeg lytter PÅ PC´en til noget radio- og ønsker at overføre lyden jeg hører til min pc via programmet. Jeg har læst manual grundigt- og finder ikke svar på netop dette.

Kommentar
Fra : sferling

Dato : 30-05-15 22:34

Hov - kiggede lige igen - du ønsker vist at optage lyd fra en webplayer - det må andre løse - det ved jeg ikke - mener at huske at det er lidt besværligt.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 31-05-15 00:27

Prøv at se nogle små film på Youtube, de er på engelsk men vælg at vise fuldskærm så er det ret nemt at se hvad fyren gør:
https://www.youtube.com/watch?v=3R2Ki4NL3jk
vil du gemme som mp3 så skal du have lame mp3 encoder med, det ser du hvordan man gør her:
https://www.youtube.com/watch?v=mjQ_qS-LaoU jeg bruger Audacity både på Windows og Linux computere, lige nu sidder jeg ved en Linux og kan ikke helt huske hvordan jeg fik lyden optaget med min Windows men det gik næsten af sig selv da jeg fik slået stereo mix til