/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
offer-skat
Fra : mig-selv
Vist : 384 gange
10 point
Dato : 29-05-15 22:56

Først stiger bødetaksterne - så indføres KLIP (eller omvendt) NU har de også fået flere mobile enheder til at fange fart-syndere osv - MEN hvad fan,,, er offerskatnu for ein ding/ dong = 500.- oven i en fartbøde?

Tjener STATEN ikke penge nok på billisterne.? + de årlige SYN af samme, som er rent til GRIN...

Giv mig en anden gruppe brugere af Statens ? genstande, der får bøder i den størrelse.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 29-05-15 23:00

Jeg er helt på det rene med at begår man en SYND/snyd, så skal der betales ved KASSE 1.
Men er der er go-nok kommet langt, den med fartbøder.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 30-05-15 11:05

Jeg synes det er dejligt at se,folk er blevet så flinke til at bidrage til Statskassen...frivillig,endda med forholdsvis store beløb. Nogle er også villig til at sætte kørekortet på spil,for at kunne nyde vindstøjen.

Selv har jeg været mere beskeden. Betalt 110 kr. i parkeringsafgift,for ca. 40 år siden.

Jeg har altid syntes,at det i forvejen er dyrt nok at være bilist. Så de "frivillige" indbetalinger gider jeg ikke.

Mener jeg så en overskrift den anden dag, noget med at Politiet havde "tjent" 40 mill. på 5 timer.
Flinke folk......altså bilisterne.

M.

Accepteret svar
Fra : JegErHer

Modtaget 10 point
Dato : 30-05-15 15:26

Citat
[B]3. Bidrag til Offerfonden[/B]
I henhold til Lov om Offerfonden skal den, der vedtager eller idømmes en betinget eller ubetinget frakendelse af
førerretten eller et kørselsforbud betale et bidrag på kr. 500,- til Offerfonden. Det samme gælder den, der erkender
eller findes skyldig i færdselslovsovertrædelser, som er omfattet af klippekortordningen. Offerfonden yder tilskud
til projekter og aktiviteter, der generelt kan styrke viden om eller indsatsen til støtte for ofre for forbrydelser og
trafikofre eller grupper heraf. Bidraget opkræves af politiet.

[B]4. Betaling af bøde, bidrag til Offerfonden og sagsomkostninger[/B]
Afgørelse af sagen ved vedtagelse af en bøde har samme virkning som en dom. Sagens omkostninger er de
direkte udgifter, politiet har haft i din sag. Herudover afkræves bidrag til Offerfonden. Der henvises til vedlagte
opgørelse. Du kan henvende dig til politiet, hvis du ønsker at opnå en afdragsordning eller udsættelse med
betalingen af en bøde. Det bemærkes i den forbindelse, at du ikke kan få udsættelse med betalingen eller få en
afdragsordning ud over 6 måneder. Hvis du ikke betaler beløbet til tiden, vil sagen blive overført til
Inddrivelsescentret.

Det er for en gangs skyld ikke til staten (igen igen), men til en fond.
De bør bytte om på det, så det man skulle betale i bøde går til forden, og de 500,- til staten/politiet.

Godkendelse af svar
Fra : mig-selv

Dato : 31-05-15 19:40

Citat
Det er for en gangs skyld ikke til staten (igen igen), men til en fond.
De bør bytte om på det, så det man skulle betale i bøde går til forden, og de 500,- til staten/politiet.

Der havde jeg så læst forkert og kun ved klip osv - men JA, omvendt med pengene.

Men hvem bestyrer SÅ Fonden??
Personligt tror jeg ikke det kommer de enkelte OFRE til gode i form af bidrag i det daglige.
Men lad os nu se om et par år, så kan det være den er lige så hadet som ´klippe´ ordningen og så meget andet af Love og lignende

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 31-05-15 19:43

Citat
Jeg synes det er dejligt at se,folk er blevet så flinke til at bidrage til Statskassen...frivillig,endda med forholdsvis store beløb

Også mig, har ikke fået en ´Politi´ bøde siden sidst 70 erne.
Og i dag blev jeg skam overhalet af en kæmpelastbil, der ikke kunne lide jeg lå med max 85km.

Kommentar
Fra : JegErHer