/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
udviklingshæmmede kriminelle
Fra : mig-selv
Vist : 520 gange
10 point
Dato : 28-05-15 18:29

Det kan undre mig at udviklingshæmmede kan finde sider på nettet som andre ikke kan:

http://www.dr.dk/cgi-bin/fttx1.exe/170

Citat
BØRNEPORNO SKAL HINDRES MED JAMMING
Landets mest sikre institution for
udviklingshæmmede kriminelle,
Kofoedsminde, går nu til kamp mod
børneporno.
For selvom nogle sex-kriminelle har
forbud mod at bruge internettet, kan
det være svært at forhindre, at de får
angang til net, fordi 3G og 4G
dækningen er blevet så udbredt.
Derfor arbejder Kofoedsminde lige nu
tæt sammen med it-afdelingen i Region
Sjælland på at finde en måde at
begrænse adgangen til internettet ved
hjælp af et teknisk værktøj, som i
årtier har været brugt i krig: Jamming.
Det er en måde at forstyrre de
elektroniske signaler, så sex-
kriminelle ikke kan få adgang til
nettet.

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 28-05-15 18:33

Har du forsøgt at finde de sider på nettet? Hvorfor?

At man er udviklingshæmmet behøver ikke betyde at man er uintelligent.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 28-05-15 19:33

Jeg er ikke til den slags, men det kan undre mig at netop disse mennesker skulle have større succes med at finde den dét end Politi og andre der forsøger at lukke sådanne sider ned.

Og det jeg har set fra den anstalt, så er det ikke ligefrem mennesker med særlig stor forstand på IT området.

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 28-05-15 19:44

Uden jeg ved noget om det, tror jeg ikke det kræver ret meget at finde "den slags sider". De fleste afholder sig fra det, fordi det er afskyeligt og forbudt, man kan blive straffet. Nogle udviklingshæmmede har ikke den slags overvejelser, de kan ikke straffes hårdere og de finder måske ikke afsky ved at se børn indgå blive gjort til seksuelle objekter.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 28-05-15 19:53

Citat
Det kan undre mig at udviklingshæmmede kan finde sider på nettet som andre ikke kan:

Det har noget at gøre med at (i alt fald nogle) udviklingshæmmede,er bedre til at koncentrere sig,om én bestemt ting,end såkaldt "normale" mennesker. Altså lukke alt andet ude imens.

M.

Kommentar
Fra : Klatterup

Dato : 28-05-15 20:05

Nu kommer det an på hvad ordet udviklingshæmmet betyder for lige netop DEN person, for det ord kan dække over mange komplekse ting.

en Autist kan efter formåen / evne have helt specielle færdigheder, og det er måske der vi nogle gange tager fejl.

dette kan måske være årsagen til de er gode på Google eller et andet medie.

Andre kan virke meget hæmmede, men igen have nogle færdigheder som vi som samfund ikke forventer de har.

Eller også er du ikke så ferm på google som du tror. (Det sidste skal kun opfattes som vits og humor.)

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 28-05-15 21:00

Citat
Eller også er du ikke så ferm på google som du tror. (Det sidste skal kun opfattes som vits og humor.)

Jeg er rendt på sådanne sider for mange år siden, og de blev anmeldt med det samme og lukket.
Og det var ikke i søgen efter porno, men andet der stammede fra Øst landene, et klik og HOVSA hvad sker der lige her/der.

Jeg og sikkert mange andre kan stadig finde den slags på Russiske hjemmesider, det er dog ikke porno i ordets forstand, men viser unger piger uden tøj osv - og dem kan politi ikke lukke, de kan heller ikke lukkes ude af Danske netudbydere/ skal ikke komme med links.
Så mon ikke det er sådanne sider der tænkes på? og er det dét, så kan man vel kalde det for en ekstra straf (sikkert også ulovligt), da de blokkerer for indsattes mulighed for kunne komunikerer med omverden.
Men hvad kender jeg til den slags - det undrede mig bare da jeg så det på tekst tv.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 28-05-15 23:49
Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 10 point
Dato : 29-05-15 07:18

Tjaeh... både den forrige, den nuværende ..og sikkert også den kommende regering mener at mennesker som har medfødte fysiske/psykiske handicap (mongolisme mm.) og altså er udviklingshæmmede, skal arbejdsprøves og resurcevurderes i hover og r.. i stedet for at få tilkendt førtidspension eller anden hjælp? Måske fordi de er så 'dygtige', at de kan spille den af til pornosider? ..eller fordi de måske kan finde ud af at feje en fortovsflise?

Du skal se; der er nok en slet skjult politisk agenda bag, at fremstille de udviklingshæmmede som højt begavede masterminds

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 29-05-15 07:39

..og så er der et helt andet aspekt ved denne obstruktive jamming. Den er næppe lovlig.

Derfor må der i hast laves en lov som er så juridisk kringlet at intet almindeligt menneske kan genneskue konsekvenserne. Vi ender de,r hvor vi for vores egen skyld bliver 'jammet' når; vi kommunikerer samfundskritiske emner eller når medier skal have adgang til 'lokumsaftaler' mellem virksomheder og politikere eller når arbejdsgiverne vil have hånd i hanke med hvad deres ansatte foretager sig privat.

Faktisk hedder det jo i den forbindelse slet ikke 'jamming', men CENCUR !!!

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 29-05-15 10:48

Det handler iøvrigt ikke om udviklingshæmmede som surfer børneporno, men om 'syge' kriminelle der indvaderer sociale-fora blandt unge piger og drenge, hvor de udgiver sig for en anden person i håb og forventning om et 'stævnemøde', hvorpå de så kan forgribe sig på vedkommende unge/børn.

Altså; et værn mod 'ofrene'.

Det handlet ikke om et 'filter' mod børne-porno og distribution af samme. Dette har netudbyderne i samarbejde med politiet, euro-og interpol temmeligt godt styr på. Hvilket man kan se af de senere års optrevlibng af pædofil-netværk.
Måske derfor du ikke selv kan finde 'noget' mig-selv
Næeh.. den handler alene om at kunne begrænse borgernes adgang til oplysninger der kan sætte sten i skoene på magteliten.

Det er lidt samme strategi der bruges, når man som politiker 'forlanger' af flygtninge, at de skal arbejde for kontanthjælpen. Er det virkelig så stort et problem? Næeh... fidusen er; at hvis man kan få vælgeren til at 'æde' dette forslag? Så kan man få ALLE kontanthjælpsmodtagere i arbejde ..uanset etnisk baggrund. For vi er jo ikke racister i Danmark. Så derfor må det selvfølgelig også gælde for ALLE arbejdsløse Danskere på kontanthjælp ...og senere kommer turen så til dagpengemodtagerne. For; hvorfor skulle de slippe 'billigere'?

Brød og skuespil ...med det formål at sænke lønningerne for ikke at blive arbejdsløs og alligevel skulle lave samme arbejde for det halve. Er der noget at sige til, at DI/DA er så begejstret for dette initiativ?

Altså; et værn mod 'de grådige medarbejdere':

https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xta1/v/t1.0-9/11146313_475708905909889_1269425555610756575_n.jpg?oh=48a614d6f6f00bddfcd08f6f432783c7&oe=55FBE05E&__gda__=1442726103_ad9cf74ceeef763480d91503bab2db7e

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 29-05-15 17:27

Det kunne også være lækkert med en transpotabel "jammer", som kunne tages med og bruges når folk mener, at alle omkring dem skal deltage i smalltalk fra en mobilos der eks. ligger på bordet.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 29-05-15 18:31

Citat
At man er udviklingshæmmet behøver ikke betyde at man er uintelligent.
Skrev fun2.
Nu var det jo Kofoedsminde spørgsmålet drejede sig om, og det klientel dér er anbragt der, er, hvad man i gamle dage kaldte for; "Kriminelle Åndsvage" - Altså, de er pisse uintelligente!

Dom til anbringelse i sikret afdeling for personer med vidtgående psykiske handicap.
Dommen er beregnet på udviklingshæmmede, der må anses som udtalt farlige, og derfor anbringes i den sikrede afdeling på Kofoedsminde. Normalt fastsættes der i disse sager ingen længstetid.

Jeps, så blev du meget klogere fun2.

Mvh.
Din ven Tommy

Kommentar
Fra : Morgensutter

Dato : 29-05-15 19:23

Igen et eksempel på hvordan religion kan ødelægge folk. Kristendommen (og alle andre religioner) har fuldkommen smadret sexualiteten i samfundet. Uhaaaaa det er farligt at være nøgen.
Al den fokus på sex er forkvaklet. Det forskruer folks sind at de ikke må se en tissekone. En tissekone er meget farlig og det er tabu. Mange mænd ved ikke engang hvorda en pige tisser. Selvfølgelig bliver man da underlig i hovedet.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 29-05-15 19:44

Man kan vel godt sige,at alle kriminelle er udviklingshæmmede. De adskiller sig da ialtfald,fra de normalt udviklede. (Heldigvis). Her tænker jeg ikke på et menneske,der kommer til at lave en handling i affekt. F.eks. i jalousi,selv om det kan få grusomme konsekvenser.

Nææh...jeg tænker på lommetyve...og opefter. Som lever et liv,baseret på kriminalitet,for at overleve.
De er efter min mening udviklingshæmmede.

Derfor kan man også diskutere,hvem der er mest kriminel: Ham der stjæler en pakke pølser i Brugsen,eller ham der slår konen ihjel,fordi der lå en anden stodder i hendes seng.

Jeg mener jo den første,er mest kriminel. Selvom man selvfølgeligt aldrig må tage et andet menneskes liv. (Har desværre lige været aktuelt her i Nordthy).

M.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 29-05-15 21:17

Citat
Måske derfor du ikke selv kan finde 'noget' mig-selv

Jeg forsøger mig frem ??? og engang imellem at finde en ´gammel´ Rapport pige, som jeg endda gik i klasse med - og hun var vel lige fyldt 15, men stadig med spredte ben i Rapport ( et blad der udkom for mange,mange år siden) = men selv den gang var der ´talen´ om at NU er de sgu vist for unge..

Citat
Du skal se; der er nok en slet skjult politisk agenda bag, at fremstille de udviklingshæmmede som højt begavede masterminds

Citat
At man er udviklingshæmmet behøver ikke betyde at man er uintelligent.
Skrev fun2.
Nu var det jo Kofoedsminde spørgsmålet drejede sig om, og det klientel dér er anbragt der, er, hvad man i gamle dage kaldte for; "Kriminelle Åndsvage" - Altså, de er pisse uintelligente!

Som jeg også skrev??, kan DE vist lige få lov til at bruge en havetraktor - måske.
Så intilligens eksisterer ikke på den film jeg så - samt knive og ligende, skulle de have tilladelse til at benytte/ IKKE bruge som almindelige mennesker.
Men nogle af dem havde trods alt en ? ´FUCK´ dukke, de kunne angribe når trangen var for tæt på.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 29-05-15 21:27

Citat
Man kan vel godt sige,at alle kriminelle er udviklingshæmmede. De adskiller sig da ialtfald,fra de normalt udviklede. (Heldigvis

Jeg vil hellere begå en forbrydelse som åndsvag (i øjeblikket)/ vel vidende at man IKKE kan gøre for det - end jeg ville skide på andre mennesker = økonomisk kriminalitet/ vold med legembeskadigelse - og andet der kun gives en løftet pegefinger for = men ødelægger flere mennesker frem i tiden.

Der har fundet rimelige GROVE tilfælde af børne mishandling/ strangulering i min nærhed, og ikke en af dem har sat mere end 5 år og kan stadig arbejde frit i andres huse/hjem.

Men få nu strammet op under den Danske Straffelov - at gå med en Swichser kniv er åbenbart mere strafbart en slå et menneske.. nu omdage latteligt

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 29-05-15 21:41

Citat
forventning om et 'stævnemøde', hvorpå de så kan forgribe sig på vedkommende unge/børn.

Altså; et værn mod 'ofrene'.

Dén var ved at glemme? men hvordan i alverden skulle disse mennesker få UDGANG?
Men ELLERS kan jeg sagtens følge dig - men mon så ikke at forældrene burde kigge lidt efter hvad deres ´poder´ laver = ikke alle er ligefrem ´underudviklede´ som 12 årig nu omdage.

Så et billede af Danske små piger til fest med ??? butplug - hvor i alverden er vi henne.
Og det kom fra et andet forum - hvor de også var temmeligt sjokeret.
Eksempel:
Citat
https://www.google.dk/search?q=butplug+tale&hl=da&gbv=2&tbm=isch&oq=&gs_l=

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 30-05-15 15:35

Er der ikke lidt sammenblanding og forvirring af begreberne her?

Man bliver jo ikke kriminel fordi man er udviklingshæmmet. Og er heller ikke nødvendigvis udviklingshæmmet hvis man er kriminel.

nogle autister er også udviklingshæmmede. Mens andre autister er normalt begavede. Og altså ikke udviklingshæmmede.
Autisme er en udviklingsforstyrrelse. Ikke en udviklingshæmning.

Udviklingshæmning er det man tidligere kaldte at være dårligt begavet. Så man kan ikke være udviklingshæmmet og normalt begavet.

Og ingen af de nævnte tilstande er psykiske sygdomme.
Men det forhindrer ikke, at både udviklingshæmmede, autister, kriminelle eller folk med høj eller lav intelligenskvotient kan være psykisk syge. Eller ej..

Og man kan sagtens "gøre for" hvis man gør noget kriminelt som åndssvag. Man kan godt kende forskel på rigtig og forkert. Og man kan også føle empati... Hvis altså ikke den åndssvage samtidig er autist.. Eller psykisk syg..
Det ene udelukker ikke det andet. Og ingen af tingene er uløseligt forbundet..

kriminelle kan lide af mange mærkværdige fysiske, psykiske eller mentale abnormiteter... Eller de kan være ganske normale..

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 30-05-15 23:38

Citat
kriminelle kan lide af mange mærkværdige fysiske, psykiske eller mentale abnormiteter... Eller de kan være ganske normale..

Der vil jeg så gerne protestere. Selv om det desværre efterhånden ser sådan ud,er det stadigvæk ikke normal at være kriminel. Dermed er de kriminelle heller ikke normale,efter min mening. De har da én eller anden brist,i kysen. Undtagelsen er en affekthandling.

Noget andet er,det må være en trist liv at leve,baseret på kriminalitet.

M.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 31-05-15 07:51

Nååh... Mindre lovovertrædelser kan man vel ikke blive kategoriseret "unormal" for? Trafikforseelser? Skattesnyd? Sort arbejde?

Nej, seriøst... Det normale har vide grænser. Vi kan alle begå lovovertrædelser. Det gør os ikke unormale. Vi kan være påvirkede af stærke følelser som sorg, vrede, fortvivlelse, desperation. Og så kan vi reagere på en måde, som vi i øjeblikket synes er helt i orden.. Affekt er nok en del af meget kriminalitet.. Og nogle gange er folk jo så styrede af netop affekt, så de bliver ophidsede og voldelige ved mindste anledning? Affekt kan da også være unormalt...

Hvad med sygeplejeren der på hospitalet slog en gammel mand ihjel fordi han havde så mange smerter, så det ikke hjalp med piller? Hun knuste pillerne og gav dem i en sprøjte i stedet? Kriminelt, ja. Hun slog en patient ihjel. Affekt? Egentlig ikke. Hun troede jo at hun hjalp ham. Men hun overskred sine beføjelser..

Det er vel ikke unormalt at have stærke følelser? Men det KAN være en del af et syndrom, --- som ikke er normalt.. Det er det bare ikke altid.

..............faktisk er det snarere unormalt IKKE at have følelser, ikke? Begge dele kan føre til kriminalitet..

Du bliver ikke unormal ved at udføre kriminelle handlinger. --Unormaliteten er der inden de kriminelle handlinger sker. Hvis den er der.

Det er jo også derfor man tit mentalundersøger mennesker, der begår voldsom og uforståelig kriminalitet. Hvis man finder, ar de har vedvarende mentale brist, så vil straffen nødvendigvis være anderledes ens hvis de har draget nogle helt normale, men kriminelle konklusioner.

En narkoman, der begår kriminalitet på grund af desperation efter det næste fix, har jo mere brug for afvænning end for straf.. Under tvang kan vi alle faktisk blive narkomaner, ikke?

Mens en notorisk psykopat, der har brændt og voldtaget i flæng, snarere bliver spærret inde til han ikke mere er "til fare for samfundet", altså til han er tussegammel og kan løslades med rollator til et plejehjem..

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 31-05-15 09:42

Hvorfor bliver I ved med at diskutere målgruppen for denne jamming? Det er irrelevant. Det er teknikken og loven bag brug af denne, man bør have fokus på i denne 'sag' ..efter min mening.

Det er en glidebane at tillade offentlige myndigheder at obstruere/forhindre/jamme borgernes kommunikation via internettet. Bare tænk på den ballade der er/var omkring de Kinesiske myndigheder som censurerer borgernes adgang internettet ...ligeledes med henvisning til det 'farlige' i at lade visse personer at 'komme til fadet'.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 31-05-15 09:51

Hvis problemet er at disse uviklingshæmmede ikke kan lade være med at udleve deres krimminelle aktiviteter. Så må man tage værktøjerne fra dem: Mobil, fastnet telefon, computer. Eller man kan med er retskendelse i hånden lade politiet overvåge al deres kommunikation, Altså ophæve brevhemmeligheden for disse udvalgte personer. Hvilket selvfølgelig også betyder at de ikke kan udføre deres forehavender via 'sneglepost' til deres ofre.

Det er faktisk sådan man gør over for personer der sidder varetægtsfængslet for at de ikke skal kommunikere med 3. part.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 31-05-15 10:02

Hvor bringer det os hen?

Lad os tage eksemplet med butikstyven som Mosebaek var lidt inde på:

Aha... der er en der stjæler i supermarkedet? Så må vi hellere sætte lås på varesortimentet. Det bliver jo selvfølgeligt lidt svært at handle ind, når man først skal udfylde en seddel og betale FØR man kan få clearing til at få udleveret varerne, men vi har heldigvis forhindret butikstyven i at begå kriminalitet.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 31-05-15 23:23

Citat
Man bliver jo ikke kriminel fordi man er udviklingshæmmet.

NEJ, så kan man bare ikke gøre for dét - da de mennesker ikke kender mere til ? ´kærlighed´ end dyr, og så skal DEN sikkert misforståes, men ÆGTE kærlighed, tvivler jeg på at de kender til og forstår den fulde mening med ORDET
Citat
Og er heller ikke nødvendigvis udviklingshæmmet hvis man er kriminel.

Jeg er blevet erklæret ´tosset´ i øjeblikket og indlagt for samme, DOG var det mig selv der forlangte det, og samme aften var jeg til udskrivning = hvad jeg ABSOLUT ikke var da det skete?? og der skete ikke noget.

Citat
Lad os tage eksemplet med butikstyven som Mosebaek var lidt inde på:

Aha... der er en der stjæler i supermarkedet? Så må vi hellere sætte lås på varesortimentet. Det bliver jo selvfølgeligt lidt svært at handle ind, når man først skal udfylde en seddel og betale FØR man kan få clearing til at få udleveret varerne, men vi har heldigvis forhindret butikstyven i at begå kriminalitet.

Mig bekendt er der allerede ´låse´på deres Håndkøbs udsalg og smøger + øl skal man også bevise at man må ryge.

Syntes bare at det er at nedgøre mennesker der ALLEREDE er nede hvor der INGEN vej er OP.
At man så også skal tage en skide telfon fra dem = mener jeg er ude hvor valgplakater er hængt op før udskrivning af samme - samt brevstemmer der indleveret før tid...

Godkendelse af svar
Fra : mig-selv

Dato : 31-05-15 23:30

Ikke fordi jeg har noget imod Akedemikere (også et svært ord ), men de er ikke vandt til det daglige arbejde - og dog stiller de op til valg og bliver endda/ til tider genvalgt.

Lad os få ´sømandsbossen/ Glistrup´ på tinget IGEN så sker der løjer.

Selv troede jeg at den (tykke/fede) plejehjælps dame (husker ikke navnet) ville gøre livet nemmere for ældre osv - men selv hun har nydt sødmens MAGT og intriger og lader står brast = synd og skam.

Sikken en brandert...