/ Forside/ Teknologi / Administrative / Andre administrative / Spørgsmål
10  Teil 559
libre office
Fra : okjk
Vist : 483 gange
100 point
Dato : 28-05-15 16:04

Hej. Jeg bruger win 7 og arbejder med libre office tekstbehandlingsprogrammet. Er der nogen er kan sige mig hvordan jeg bærer mig ad med at gemme til "skrivebord" . Af og til har jeg brug for at gemme et dokument midlertidigt og vil gerne gemme det på skrivebordet - men under de forskellige drev kan eg ikke finde skrivebord. Håber nogen kan hjælpe.
På forhånd tak.

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 28-05-15 16:19

Når du er inde hvor du kan vælge drev er der øverst i venstre side "Favoritter", der er en af dem der hedder Skrivebord

Den fulde sti er: %userprofile%\Desktop (bemærk at hvad du ser og hvad mappen rent faktisk hedder er to forskellige ting)
For de fleste personer er %userprofile% det samme som c:\users\<brugernavn> (Du ser sikkert 'users' som 'brugere')

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 29-05-15 17:31

I "gem som" vinduet er der en skyder oppe ntil venstre. Så kan du se skrivebordet.
Hvis det er på Engelsk hedder det "desktop"

Kommentar
Fra : okjk

Dato : 01-06-15 13:29

Hmm - hos mig får jeg ikke muligheden - når jeg er derinde hvor jeg kan vælg drev - der er ingen mulighed for at vælge favoritter eller skrivebord.
[CODE]In[url=http://postimg.org/image/cynx5f4hn/][img]http://s1.postimg.org/cynx5f4hn/Screen_Hunter_65_Jun_01_13_23.jpg[/img][/url]CODE]

Kommentar
Fra : okjk

Dato : 01-06-15 13:33

[IMG]http://i58.tinypic.com/inhkia.jpg[/IMG]

Håber billedet kom med her.

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 100 point
Dato : 01-06-15 17:07

Du er i mappen dokumenter.
Du skal kigge i c:
Hvor desktop / skrivebord ligger

C: user\bruger\documents (ikke her)

C: disktop ( altså klik på c: )

Godkendelse af svar
Fra : okjk

Dato : 01-06-15 19:40

Tak for svaret Eyvind.
Så lykkedes det - om end jeg synes det virker lidt bøvlet - almindeligvis kan jeg gemme som - og så lige scrolle op til skrivebordet. - Nå men det har ikke noget med dit svar at gøre - det virkede nemlig

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 01-06-15 22:27

Dialogboksen Gem som vises, hvis du bruger en skrivebordsapp og trykker eller klikker for at gemme en fil.

Altså når programmet åbnes fra skrivebordet.
Så måske kører du ikke programmet fra skrivebordet.

Jeg fandt teksten her:
højreklik i nederste venstre hjørne >kontrolpanel > søgefelt > søg på GEM

Kommentar
Fra : okjk

Dato : 02-06-15 20:22

Nej jeg kører som regel programmet fra start menuen det andet har jeg ike prøvet - når du skriver skrivebordsapp - er det så en genvej på skivebordet eller ???

Kommentar
Fra : okjk

Dato : 03-06-15 15:37

Prøv at skifte til Windows Åbn/gem-dialoger.
Åbn menuen Funktioner -> Indstillinger. Klik på LibreOffice til venstre i vinduet. Klik på underpunktet Generelt. Fjern fluebenet ud for indstillingen Brug LibreOffice-dialoger. Klik på knappen OK.

Fik dette svar i et andet forum - det var det jeg efterspurgte så nu virker det som ønsket.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 04-06-15 19:34

OK